گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

خزانه‌داری آمریکا چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم‌های خود افزود

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه روز جمعه اضافه شدن چند فرد و نهاد ایرانی به لیست تحریم‌های آمریکا را اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس؛ افرادی که به لیست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند عبارتند از: «حمید رضا عظیمیان» در ارتباط با ‌شرکت فولاد مبارکه ایران و «محمد رضا مدرس خیابانی» در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران.

 

شرکت های ایرانی زیر نیز به لیست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند:

 

 شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران، شرکت خطوط دریایی پیام سفیران دریا.

 

ساعتی پیش بود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که اشاعه تسلیحات متعارف ایران تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و بر اساس شواهد، ایران همچنان به حمایت نظامی و انتقال تسحلیات به سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر مناطق ادامه می‌دهد.

 

رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با ادعای واهی نقض برجام، از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری را تحت عنوان «فشار حداکثری» علیه ایران وضع کرد.

 

دولت ترامپ در هفته‌های پایانی عمر خود، روند اعمال تحریم علیه ایران را به‌طور جنون‌آمیزی تسریع کرده و در یکی از جدیدترین موارد، موسسه دانش بنیان برکت که تولیدکننده اولین واکسن ایرانی کرونا است مورد تحریم قرار داده است.

 

وبگاه «واشنگتن‌ فری‌بیکن»، نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نوشته دولت ترامپ در تلاش است در واپسین روزهای حضورش در قدرت تحریم‌های گسترده‌ای علیه ایران وضع کند.

 

یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با این رسانه اعمال این تحریم‌ها را به نفع دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دانسته که در حال تدوین سیاست‌های خود در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

علی‌رغم فشارهای آمریکا و اعمال تحریم، آلمان مجوز ساخت خط لوله «نورد استریم» در آب‌های خود را صادر کرد

به گزارش فارس، پیمانکار پروژه ساخت خط لوله نورداستریم-۲ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان هیدروگرافی و دریایی فدرال آلمان مجوز ساخت خط لوله نورداستریم در آبهای آلمان را بین ماههای ژانویه تا ماه مه ۲۰۲۱ صادر کرده است. 

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

آمریکا شرکت ملی نفت چین را تحریم کرد

آمریکا شرکت ملی نفت چین را به گونه‌ای تحریم کرده است که کار شرکت‌های آمریکایی را برای صادرات تجهیزات یا فناوری به این شرکت دولتی تولید کننده نفت سخت می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

قانون جدید آمریکا برای “گرسنه نگه داشتن” مردم سوریه

درحالی که تنها چند ماه از اجرای قانون سزار آمریکا علیه سوریه می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از این است که یک نسخه اصلاح شده از این قانون وجود دارد که به زودی به رأی‌گیری گذاشته می‌شود و احتمالا تحریم‌ها علیه سوریه را تشدید خواهد کرد. این مساله نشان می‌دهد که آمریکا تاکنون نتوانسته نتایج سیاسی از ... قانون جدید آمریکا برای “گرسنه نگه داشتن” مردم سوریه

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

۲ بانک بزرگ آلمانی و آمریکایی ترامپ را تحریم کردند

«دویچه بانک» آلمان و «سیگنیچر بانک» آمریکا در واکنش به شورش ۶ ژانویه و حمله طرفدارن ترامپ به کنگره اعلام کردند که دیگر حاضر نیستند با وی و شرکت های او کار کنند.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا