الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

خروج مصر از پیمان ناتوی عربی برای پرهیز از تنش با ایران

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مصر از تلاش های آمریکا برای تشکیل «ناتو عربی» مشابه ناتوی غرب که هدف آن مقابله با سیاست های تهران است، فاصله گرفته است.

 

به گزارش روسیا الیوم، خبرگزاری رویترز گزارش داد که قاهره از تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی با هدف مقابله با سیاست‌های تهران دوری می‌کند.

 

بر اساس گزارش این منابع، مصر این تصمیم خود را پیش از برگزاری نشست یکشنبه هفته گذشته در ریاض به آمریکا و طرف‌های مرتبط با ائتلاف امنیتی پیشنهاد شده در خاورمیانه ابلاغ کرده بود.

 

در این گزارش آمده است که قاهره هیأت نمایندگی خود را به نشست مذکور که آمریکا آن را با هدف جمع کردن متحدان عرب خود در یک معاهده سیاسی و اقتصادی و امنیتی علیه ایران برگزار کرده بود، اعزام نکرد.

 

یک منبع عربی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مصر به دلیل تردید در جدی بودن عملکرد این تلاش‌ها و همچنین خطر افزایش تنش با ایران به عنوان پیامدهای اقدام مذکور از این معاهده خارج شده است».

 

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایجاد یک ائتلاف استراتژیک در خاورمیانه با عنوان «ناتوی عربی» است که بر اساس طرح‌های آمریکا شامل شش کشور حوزه خلیج‌فارس یعنی بحرین، قطر، کویت، امارات، عمان، عربستان سعودی و همچنین مصر و اردن می‌شود.

 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در اوایل سال جاری میلادی در تلاش برای نزدیک کردن کشورهای امپراطوری عثمانی در ائتلاف مورد نظر خود به منطقه خاورمیانه سفر کرده بود.

ایلنا

تایم؛ دردسرها و مخاطرات اقدام علیه سپاه برای مقامات و نیروهای آمریکایی

یک نشریه آمریکایی با پرداختن به تأثیرات و پیامدهای اقدام احتمالی آمریکا علیه سپاه پاسداران، آن را اقدامی بی‌سابقه توصیف کرد که می‌تواند دردسرهایی را برای مقامات آمریکایی و خطراتی را نیز برای نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به همراه داشته باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, قطر, لبنان

انتقاد جدی لاوروف از سیاست آمریکا در سفر به مصر و اردن

وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکراتش با مقامات قاهره و عمان، بر مواضع قاطع مسکو درباره سوریه، “بلندی‌های جولان” و مناقشه فلسطین-اسرائیل تأکید کرده و برخورد آمریکا با این مسائل را یک‌جانبه، غیرسازنده و به بن‌بست رسیده ارزیابی کرد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فلسطین, مصر

الحلبوسی: بحث‌ خروج نیروهای آمریکایی از عراق دیگر مطرح نیست /ایران تنها کشوری نیست که در عراق دخالت می‌کند

رئیس پارلمان عراق اعلام کرد، پیشنهادات مطرح شده از سوی برخی فراکسیون‌های پارلمانی در زمینه ارائه پیش‌نویس قانونی با هدف درخواست برای خروج نیروهای آمریکا از عراق از روی میز برداشته شده است.

ادامه

اردن, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, عراق, عربستان سعودی, کویت