گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

خرسندی اتحادیه تجارت خارجی آلمان از طرح اروپا علیه تحریم ‌ایران

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «هولگر بینگمان» رییس اتحادیه صادرات آلمان از طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای همکاری تجاری با ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ما قویا از این طرح که استقلال سیاست صادرات خارجی اروپا را تضمین می‌کند، استقبال می‌کنیم.

 

بینگمال با این حال تأکید کرده موفقیت این طرح به جزئیات آن بستگی دارد. به گفته این مقام آلمانی علاقه برای گسترش همکاری‌های تجاری دو جانبه با ایران بر پایه قوانین اروپا و قوانین بین‌المللی امری قانونی است. مسئله بر سر پنهان‌کاری کسب و کار نیست، بلکه موضوع حفاظت از شرکت‌های اروپایی در مقابل اقدامات تنبیهی یک‌جانبه و غیرقانونی برخی از کشورهاست.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که کانالهای پرداخت مالی برای تسهیل تجارت اتحادیه اروپا با ایران احتمالاً تا «ابتدای ماه نوامبر» (دهم آبان ماه) راه اندازی می شود.

 

هدف از برقراری این کانال مالی، حفظ جریان تجارت با ایران به رغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران است.

 

موگرینی به رغم تأکید بر این نکته که آمریکا را همچنان قدرتمندترین متحد اتحادیه اروپا قلمداد می کند، گفت: «هیچ سازمان یا کشور دارای حاکمیت نمی پذیرد که فرد یا نهادی دیگر برای او تصمیم بگیرد که با چه کسانی تجارت کند».

 

گفتنی است که روز دوشنبه در بیانیه ای که پس از پایان نشست وزرای خارجه ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس (گروه ۱+۴) منتشر شد، آمده است که این گروه از کشورها مصمم هستند تا برای تداوم روابط تجاری با تهران کانالهای پرداخت به/ از ایران را توسعه دهند.

 

در بیانیه مشترک این گروه از کشورها آمده است: «نظر به فوریت و ضرورت کسب نتایج ملموس، شرکت کنندگان از پیشنهادهای سودمند برای حفظ و توسعه کانالهای پرداخت [با ایران] که روند پرداختهای مرتبط با صادرات ایران از جمله نفت را تسهیل کند، استقبال می کنند».

 

شماری از دیپلماتهای اروپایی می گویند که ایده ایجاد یک سیستم نقل و انتقال اختصاصی (SPV) در واقع ایده تشکیل یک سیستم تهاتری است که در آن نفت ایران در اِزای کالاهای اروپایی و بدون نقل و انتقال پول مبادله می شود.

 

هدف این ایده دور زدن تحریمهای آمریکا است؛ تحریمهایی که دور دوم آن از ماه نوامبر صادرات نفت ایران را نشانه می گیرد.

 

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این نشست در گفتگو با خبرنگاران گفت که تصمیم برای راه اندازی این سیستم نقل و انتقال مالی پیش از این گرفته شده است و اینکه کارشناسان فنی بار دیگر برای بررسی دقیق جزئیات این طرح نشستی برگزار می کنند.

 

وی در این باره گفت: «در چارچوب عملی، این به آن معناست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک نهاد قانونی برای تسهیل تراکنش‌های مالی با ایران برپا خواهند کرد و به شرکتهای اروپایی اجازه خواهند داد تا تجارت با ایران را مطابق با قوانین اتحادیه اروپا ادامه دهند».

 

روزنامه اسپانیایی: شکاف بین ترامپ و متحدانش زیاد است

روزنامه ال پاییس اسپانیا در تحلیلی از سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سازمان ملل نوشت:این سخنرانی بیانگر شکاف روز افزونی که بین ترامپ و متحدانش ایجاد شده، می‌باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, کره شمالی, مقاله

رویارویی ترامپ با پوتین و شی‌جین‌پینگ

توسعه روابط چین و روسیه موجب نگرانی آمریکا شده بطوریکه واشنگتن ضمن اعمال تحریم های جدید صراحتا درباره همکاری های نظامی پکن و مسکو هشدار داده و همین امر واکنش آنها را در بر داشته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

در واکنش تحریم‌ها؛ مسکو: این بازی آمریکا با آتش، احمقانه وخطرناک است / پکن: واشنگتن عواقب تحریم‌ها را بپذیرد

در پی اعلام تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه چین و روسیه، پکن و مسکو به این اقدام واکنش نشان داده و آن را شدیدا محکوم کردند.

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه

شرکت «فولکس‌واگن» بازار ایران را ترک می‌کند

به گزارش بلومبرگ، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان اعلام کرد که به دنبال مخالفت آمریکا با اعطای معافیت به شرکت خودروسازی فولکس واگن در خصوص تحریم‌ها علیه تهران، این شرکت به تمامی فعالیت‌های خود در ایران پایان داده و بازار این کشور را ترک خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر