چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا: صندوق بین‌المللی پول از جنگ تجاری تحت هدایت آمریکا نگران است

خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا نوشت: صندوق بین المللی پول نسبت به جنگ تجاری که آمریکا علیه چین به راه انداخته و بر بازارهای جهانی نیز تاثیر منفی گذاشته، نگران است.

 

در این گزارش آمده است: صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی پایین تر از پیش بینی های گذشته برای اقتصاد جهان در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مطرح کرد که یکی از دلایل اصلی آن جنگ تجاری است که امریکا به راه انداخته است.

 

صندوق بین المللی پول انتظار دارد که نرخ رشد تولید ناخالض داخلی اقتصاد جهان حدود ۳.۷ درصد در هر دو سال شود که کاهش ۰.۲ درصدی نسبت به پیش بینی قبلی خود داشته است.

 

براساس این گزارش ؛ صندوق بین المللی پول همچنین در مورد بحران اقتصادی که برخی از کشورهای در حال ظهور با آن روبرو هستند، ابراز نگرانی کرد.

 

این نهاد مهم بین المللی همچنین بر این باور است که مناقشه تعرفه ای میان امریکا و چین نه تتها بر بازار دو کشور بلکه بر کل بازار جهان تاثیر منفی گذاشته است. این تاثیر منفی و برخی از سیاست‌های اقتصادی واشنگتن در اقتصاد کشورهای آسیایی و همچنین کشورهای اسیب پذیرتری همچون ترکیه، آرژانتین و برزیل نقش مخربی داشته است.

 

به گزارش ایرنا، صندوق بین المللی پول همچنین به کاهش ارزش پول برخی از کشورهای جهان اشاره کرده و در خصوص تنش های تجاری در جهان ابراز نگرانی کرده است.

 

رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۹ کند خواهد بود و به ۲.۵ درصد می رسد اما رشد اقتصادی چین در سال آینده میلادی (۲۰۱۹) به ۶.۲ درصد خواهد رسید. کارشناسان پیش تر پیش بینی کرده بودند اقتصاد هند در سال مالی جاری رشدی ۷.۴ درصدی را تجربه کند که بالاتر از نرخ رشد پیش بینی شده است.

دولت ترامپ ارتباط ایران با سوئیفت را قطع نمی‌کند

به نقل از واشنگتن فری بِیکن، مقامات آگاه در دولت آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کردند که ترامپ دسترسی ایران به سیستم «سوئیفت» (انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی) را قطع نمی کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, بلژیک, جهان

بانک‌های خارجی بزودی می‌توانند عضو شبه سوئیفت روسیه شوند

معاون بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که بانک های خارجی تا پیش از پایان امسال (دی ماه سال جاری) می توانند عضو سیستم شبه سوئیفت روسیه به نام «اس.پ.ف.اس» شوند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, هندوستان

گروه ویژه اقدام مالی تا فوریه ۲۰۱۹ به ایران مهلت داد

گروه ویژه اقدام مالی ( FATF ) ضمن ابراز تاسف از باقی ماندن اغلب برنامه‌های عملیاتی ، به ایران چهار ماه دیگر (تا فوریه ۲۰۱۹) برای تکمیل اصلاحات مهلت داد.   به گزارش رویترز، گروه ویژه اقدام مالی در آخرین نشست خود در روز جمعه اعلام کرد که ایران تا ماه فوریه مهلت دارد تا ... گروه ویژه اقدام مالی تا فوریه ۲۰۱۹ به ایران مهلت داد

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خبر