ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

خبرگزاری واتیکان: فعالان ضدجنگ خواهان برگزاری کنفرانس صلح با حضور ایران شدند

خبرگزاری ‘آسیا نیوز’ وابسته به واتیکان نوشت: روشنفکران، اساتید دانشگاه و فعالان حقوق بشری و ضدجنگ جهان ضمن انتقاد از نشست ضدایرانی ترامپ در ورشو لهستان خواهان برگزاری کنفرانس بزرگ صلح با حضور ایران شدند.

 

آسیانیوز در مطلبی زیر عنوان ‘فعالان حقوق بشری، اساتید دانشگاه، یهودیان، مسیحیان و مسلمانان علیه ترامپ: ما مخالف جنگ علیه ایران هستیم’ نوشت: فعالان حقوق بشری و اساتید دانشگاه سراسر جهان از دولت های اروپایی درخواست کرده اند تا در کنفرانس ماه فوریه (بهمن) در ورشو پایتخت لهستان که به درخواست واشنگتن برگزار می شود، شرکت نکنند.

 

به گفته صاحب نظران هدف از این نشست غیرمنتظره و بی سابقه که توسط امریکا حمایت می شود، تعیین خط مشی و دستورالعمل ‘یک جنگ غیرضروری’ علیه جمهوری اسلامی ایران است. به همین منظور مناسب است در مقابل این اجلاس با پیامدهای نگران کننده جهانی، یک ‘کنفرانس بزرگ صلح’ درباره ثبات و امنیت خاورمیانه برگزار شود که همه بتوانند در آن شرکت کنند.

 

اسیانیوز افزود: روشنفکران، فعالان ضد جنگ، سیاستمداران و رهبران دینی مسیحی، مسلمان و یهودی از سراسر جهان، آمریکا و دولت ترامپ را که از ابتدای ریاست جمهوری خود درباره توافقنامه هسته ای سیاست های ستیزه جویانه و خط مشی شدیدی علیه تهران اتخاذ کرده اند، به مبارزه طلبیدند.

 

امضاءکنندگان این بیانیه در پاسخ به کنفرانس روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه ( ۲۴ و ۲۵ بهمن) در ورشو که قویاً به خواست ترامپ برای تغذیه ماشین جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود و در راستای سیاست های جنگ طلبانه کاخ سفید است، پیشنهاد برگزاری ‘کنفرانس صلح’ در مورد خاورمیانه و با شرکت همه مقامات و صاحبنظران را اعلام کردند.

 

جمال عبدی رئیس شورای ملی ایران- امریکا، فواد ایزدی از دانشگاه تهران، جری کاندون استاد دانشگاه هاروارد (فعال صلح)، اسکات بیرو بنیانگذار و مدیر اجرایی صلح ، جرج مخلوف مسیحی فلسطینی فعال صلح ، ست موریزون عضو هیات رئیسه صدای صلح یهود، ربکا ویلکومرسون از صدای صلح یهود، حسن الطیب مدیر سازمانی و سیاسی فعال صلح و چند تن از اعضای پارلمان اسکاتلند، جانکو ابه از ژاپن و عضو نهاد جهان عاری از تسلیحات هسته ای و والدز فابروز کورازون معاون دفتر صلح بین الملل امضاء کنندگان این بیانیه می باشند.

 

به گفته فعالانی که درحال جمع آوری امضاء در شبکه ها هستند، هدف اعلام نشده کنفرانس ورشو ‘آماده سازی زمینه’ برای یک ‘جنگ غیرضروری’ با جمهوری اسلامی ایران است.

 

آنها به منظور خنثی کردن توطئه های جنگ طلبانه سران کاخ سفید، امیدوارند تا با اعمال فشارهای دیپلماتیک بر واشنگتن و حمایت دولت های جهانی ، برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ازسرگرفته شده و تحریم ها علیه مردم ایران لغو شود.

 

این خبرگزاری نوشت: در ماه مه ۲۰۱۸ دونالد ترامپ تصمیم گرفت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که توسط باراک اوباما امضاء شده بود، خارج شود و بدنبال آن شدیدترین تحریم های تاریخ علیه ایران را اعمال کرد.

 

امضاءکنندگان این بیانیه از دولت های اروپایی خواستار لغو و تحریم کنفرانس ورشو شده اند که به خواست مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا با هدف برپایی جنگ (در منطقه خاورمیانه) برگزار خواهد شد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اخیراً در اقدامی مشترک با لهستان قصد دارد تا این نشست را در سطح وزیران برگزار نماید. در این بیانیه آمده است که ما فعالان، روشنفکران و رهبران مذهبی بصورت خاص خواستار احیاء و بهبود وضعیت اقتصادی ایران هستیم و نسبت به ادامه تحریم ها که به عموم مردم ایران ضربه می زنند، هشدار می دهیم. این موضوع محور اصلی گفت وگو و تبادل نظر در دیدار اخیر میان کاردینال ساکو پاتریارک کلدانی های عراق و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران معمار توافقنامه هسته ای، بود.

 

قصد پمپئو این است که در کنفرانس ورشو ۷۰ نماینده از کشورهای آسیا، آفریقا، اروپا، اقیانوسیه و خاورمیانه شرکت کنند.

 

از اهداف اولیه نشست ورشو این است که تضمین شود تهران دیگر ‘قدرت بی‌ثبات کننده ای’ نباشد. به گفته فعالان در حقیقت سیاست های آمریکا پس از لغو توافقنامه هسته ای برجام باعث بی ثباتی بیشتر و تقویت جنگ در خاورمیانه شده است.

ایرنا

پوتین؛ روسیه دمشق را تشویق کرده تا با کردها وارد مذاکره شود

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: نشست سه‌جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه به زودی برای یافتن راهی برای خارج شدن از بحران سوریه در شرایطی که نظامیان امریکایی قرار است خاک سوریه را ترک کنند، برگزار خواهد شد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

احتمال لغو نشست ضدایرانی ورشو به دلیل عدم استقبال اروپایی‌ها

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در حالیکه از سران کشورهای اتحادیه اروپا دعوت شده تا در کنفرانس ضدایرانی ورشو در لهستان شرکت کنند، دیپلمات‌های اروپایی تصور می‌کنند با توجه به مشارکت پایین کشورها و عدم تمایل آنها برای شرکت در این نشست و یا حضورشان با مقام‌های سطح پایین، احتمال اینکه پمپئو در آخرین لحظات ... احتمال لغو نشست ضدایرانی ورشو به دلیل عدم استقبال اروپایی‌ها

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, لهستان

گاردین؛ دموکراسی اسرائیلی؛ کشتار با مصونیت، دروغگویی بدون عقوبت

“در ۹ ماه آخر سال ۲۰۱۸ و براساس گزارش‌های سازمان ملل، هر روز تعدادی فلسطینی که اکثرا کودک بودند و حتی پزشک و پرستار نیز در میانشان دیده می‌شد به جرم شرکت در تظاهرات در کنار حصار ایجاد شده توسط اسرائیلی‌ها با غزه کشته شدند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین