تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

خبرگزاری فرانسه: قطع گسترده برق ونزوئلا را فلج کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: خاموشی های گسترده روزهای پنجشنبه و جمعه در ونزوئلا، بخش های وسیعی از این کشور را فلج کرد.

 

به گزارش تارنمای این خبرگزاری ، برق در ساعت ۴ و پنجاه دقیقه عصر روز پنجشنبه قطع شد. چراغ های راهنمایی از کار افتادند و فعالیت متروی کاراکاس به طور موقت متوقف شد. دسترسی هزاران خانه در این شهر به آب قطع شد و امکان استفاده از خدمات مخابراتی و دسترسی به اینترنت نیز وجود نداشت.

 

استمرار این وضعیت فوق العاده در روز جمعه، مدارس و ادارات را در ونزوئلا به تعطیلی کشاند.

 

به نوشته شبکه خبری راشاتودی، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا این خاموشی را نتیجه «جنگ برقی» دانست که «امپریالیسم ایالات متحده آمریکا» علیه ونزوئلا به راه انداخته است.

 

رسانه‌های محلی نیز در همین راستا دلیل قطعی گسترده برق در اکثر ایالت های ونزوئلا را کارشکنی عمدی در نیروگاه برق- آبی گوری که انرژی بیشتر بخش های کشور را تامین می کند، عنوان کردند.

 

موتا دومینگز وزیر برق ونزوئلا می‌گوید که «خرابکاران مذکور احتمالا از عاملان اپوزیسیون تحت حمایت آمریکا بوده اند» و برای اثبات این ادعا به توییتی اشاره می‌کند که «مارکو روبیو» سناتور آمریکایی که در راس کارزار سرنگونی مادورو قرار دارد، تنها لحظاتی پس از بروز این وضعیت فوق العاده منتشر کرد.

 

در این توییت آمده است: «۱۸ ایالت از ۲۳ ایالت ونزوئلا به اضافه پایتخت این کشور در حال حاضر با قطعی کامل برق روبه رو هستند. فرودگاه اصلی (این کشور) نیز برق ندارد و ژنراتورهای پشتیبان از کار افتاده اند. رژیم مادورو یک فاجعه تمام عیار است.»

 

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شد که دولت مادورو خودش مقصر کمبود برق در ونزوئلا است و با لحنی کنایه آمیز گفت که «سیاست های مادورو ارمغانی جز تاریکی ندارد.»

ایرنا

انتقاد ۱۶ نماینده دموکرات از راهبرد مداخله‌جویانه ترامپ در ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۶ نماینده دموکرات آمریکا با ارسال نامه‌ای برای مایک پمپئو وزیر خارجه کشورشان از مداخله دولت این کشور در ونزوئلا انتقاد کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

انتقاد روسیه از مواضع مخرب غرب در قبال سوریه و ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا مانع بازگشت سوریه به جمع اتحادیه عرب شوند و آمریکا نیز همچنان به فکر اجرای سناریوی نظامی و ایجاد هرج و مرج در ونزوئلاست.

ادامه

اتحادیه عرب, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, سوریه, ونزوئلا

مادورو خواستار برگزاری تظاهرات ضدامپریالیستی شد

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا وعده داد که فشارها بر رئیس‌جمهوری این کشور را افزایش دهد. «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا هم در مقابل قول داد «اقلیت دیوانه‌ای» را که می‌خواهند او را از قدرت کنار بزنند، شکست دهد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا