وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

خبرگزاری دولتی چین: دست‌های کثیف آمریکا صلح جهانی را برهم زده است

شورای سردبیری خبرگزاری دولتی «شینهوا» در سرمقاله‌ای با محکوم کردن مواضع جنگ‌طلبانه واشنگتن در خصوص دیگر کشورها، آمریکا را دارای «دست‌های کثیف» و «مخل صلح جهان» خواند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، یک رسانه معتبر و شناخته شده چین در یادداشتی به قلم شورای سردبیری خود به مداخلات آمریکا و مواضع جنگ طلبانه این کشور در امور دیگر کشورهای جهان تاخت.

 

یادداشت شورای سردبیری خبرگزاری دولتی «شینهوا» با این عنوان منتشر شده است: «ایالات متحده، به تمام معنا برهم زننده صلح جهانی است».

 

به نظر آنها، ایالات متحده با سابقه طولانی از جنگ‌ها و مداخلات غیرقابل توجیه، «اخلالگر واقعی قوانین بین‌المللی و نظم جهانی است.»

 

اعضای شورای سردبیری شینهوا نوشتند، ارتش آمریکا به کشتن ۱۰ غیرنظامی افغانستانی شامل هفت کودک در حمله پهپادی ماه گذشته اعتراف کرد؛ حمله‌ای که قبلاً ادعا کرده بود تروریست‌های عامل بمبگذاری‌های انتحاری فرودگاه کابل را هدف قرار داده است.

 

در این یادداشت آمده است: «زمره احمدی، امدادگر چهل و سه ساله درصدد گرفتن روادید آمریکا برای خروج خانواده‌اش بود که خانه‌اش در افغانستان بمباران و او و ۹ نفر از اعضای خانواده‌اش کشته شدند. پنتاگون این حمله را به عنوان “اشتباه غم انگیز” خواند اما این اذعان یک هفته پس از آن صورت گرفت که تحقیقات رسانه‌های آمریکایی نشان داد احمدی گناهی مرتکب نشده بود».

 

به نوشته سردبیری شینهوا، این (حمله پهپادی به غیرنظامیان افغانستانی) یک نمونه دیگر از شیوه‌های بی‌ملاحظه است که در آن واشنگتن با جان انسان‌ها صرفاً به عنوان آسیب‌های جانبی در عملیات نظامی خود رفتار می‌کند.

 

در مطلب این خبرگزاری دولتی چین تصریح شد: «”اقدامات نظامی بی پایان” ایالات متحده باعث فجایع انسانی بزرگ در سراسر جهان شده و این کشور را به بزرگترین خرابکار صلح و ثبات جهانی تبدیل کرده است».

 

در ادامه یادداشت آمده است: «پل آتوود مورخ آمریکایی می‌گوید: “جنگ شیوه زندگی آمریکایی‌هاست”. جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک اظهارنظر مشهور گفته بود که ایالات متحده از زمان اعلام استقلال خود در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶، تنها در ۱۶ سال از بیش از ۲۴۰ سال تاریخ خود در جنگ نبود».

 

طبق این یادداشت، «جنگ‌های تحت رهبری ایالات متحده در مرگ و میر بی شماری نقش داشته است. به گفته بنیاد امور بین‌المللی و روابط عمومی واتسون دانشگاه براون، تنها در عراق بین ۱۸۴۳۸۲ تا ۲۰۷۱۵۶ غیرنظامی در خشونت‌های ناشی از جنگ کشته شده‌اند».

 

شینهوا ادامه داد: «در حالی که شواهد معتبری مبنی بر وجود “سلاح‌های کشتار جمعی” (در عراق) برای توجیه حمله ارائه نشد، ارتش ایالات متحده سلاح‌هایی مانند بمب‌های اورانیوم ضعیف شده و بمب‌های فسفر سفید را در طول جنگ به کار گرفت؛ بمب‌هایی که تهدید جدی برای محیط زیست محلی و سلامت عمومی محسوب می‌شود».

 

طبق سرمقاله شورای سردبیری این خبرگزاری، «به گفته مقامات عراقی، موارد سرطان در این کشور از ۴۰ نفر در مجموع ۱۰۰ هزار نفر قبل از جنگ اول خلیج فارس در سال ۱۹۹۱، به حداقل ۱۶۰۰ نفر از ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۵ افزایش یافته است».

 

آنها در یادداشت خود تاکید کردند، بر اساس مطالعه «مجله اسمیتسونیان» (Smithsonian Magazine) در سال ۲۰۱۹، پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جنگ‌ها و عملیات نظامی ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم، در بیش از ۴۰ درصد کشورهای جهان گسترش یافته است».

 

به نوشته شینهوا، «آخرین داده‌های پروژه “هزینه‌های جنگ” دانشگاه براون نشان داد که بیش از ۹۲۹ هزار نفر در خشونت‌های جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن و جاهای دیگر کشته و ۳۸ میلیون نفر طی دو دهه اخیر آواره شده‌اند».

 

در ادامه این مطلب آمده است: «استفان ام والت، استاد دانشگاه هاروارد در مقاله‌ای برای مجله فارن پالیسی نوشت که “مبارزات بی پایان در خارج از کشور” باعث آزادسازی نیروهای خطرناکی مانند نظامی‌گری، محرمانه نگه داشتن مسائل، افزایش قدرت قوه مجریه، بیگانه‌هراسی، میهن‌پرستی ساختگی و عوام‌فریبی شده است».

 

پروفسور «لی هایدونگ» در انستیتوی روابط بین الملل دانشگاه روابط خارجی چین به شینهوا در این باره گفت: «روش‌های متهورانه‌ای که ایالات متحده از جنگ‌ها برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کند، با نقطه نظراتش درباره امنیت ارتباط تنگاتنگی دارد».

 

لی هایدونگ تحلیلگر ارشد چینی افزود: «منطق اساسی پشت این سیاست خارجی توسعه طلب ذاتی، این اعتقاد است که امنیت آمریکا اساسا به تلاش برای آمریکایی شدن بقیه جهان بستگی دارد».

 

سردبیران شینهوا در مطلب خود به اظهارات «ویلیام بلوم» نویسنده آمریکایی در کتاب خود با عنوان «مرگبارترین صادرات آمریکا: دموکراسی» اشاره کردند و نوشتند: (ویلیام بلوم در این کتاب) خاطرنشان کرد که ایالات متحده از پایان جنگ جهانی دوم بیش از ۵۰ دولت خارجی را سرنگون کرده است، در انتخابات در حداقل ۳۰ کشور مداخله کرده و اقدام به ترور بیش از ۵۰ رهبر خارجی کرده است».

 

در بخش پایانی سرمقاله شورای سردبیری این رسانه چین آمده است: «ایالات متحده نه تنها یک جنگجوی بدنام است بلکه دارای “دست‌های کثیف” است که سایر کشورها را به هم ریخته است. این (آمریکا) “منبع عدم قطعیت‌های فزاینده در سراسر جهان و همچنین مانع اصلی در تلاش برای حصول به صلح و توسعه” است».

تأکید سخنگوی ائتلاف آمریکایی به ادامه حضور در عراق

«واین مارتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی، امروز سه شنبه، در صفحه توئیتر خود نوشت که این ائتلاف به نقش مستشاری خود در عراق ادامه خواهد داد.

ادامه

اروپا, افریقا, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

گاردین؛ صنایع نظامی آمریکا، تنها پیروز جنگ‌های عراق و افغانستان

روزنامه گاردین نوشت: بعد از ۲۰ سال و بعد از هزینه کرد نزدیک به پنج تریلیون دلار روی “جنگ‌های ابدی” در عراق و افغانستان تنها پیروز مشخص صنایع نظامی آمریکاست.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, جهان, حقوق بشر, دخالت نظامی, عراق

نیروهای مسلح یمن؛ آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان البیضاء و کشته‌شدن ۱۶۰ تن از تروریست‌های داعش و القاعده

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی ۳۹۰ کیلومتر از استان البیضاء در جریان مرحله دوم عملیات « نصر مبین » گفت.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عربستان سعودی, فقر, یمن