گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

خبرنگار روس بازداشت شده در ایران به زودی آزاد می شود

اسپوتنیک به نقل از موسوی، سخنگوی وزارت خارجه: خبرنگار روس بازداشت شده در ایران به زودی آزاد می‌شود

 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خبرنگار روس بازداشت شده در تهران به زودی آزاد می‌شود.

 

براساس گزارش روز جمعه این خبرگزاری، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار اسپوتنیک درتهران در مورد بازداشت یک خبرنگار روس اظهار داشت: وی جهت ادای برخی توضیحات بازداشت شده و بزودی آزاد خواهد شد.

 

پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برای توضیح در خصوص بازداشت یک خبرنگار روس در تهران، به وزارت خارجه دعوت شده است.

 

وی در فیس بوک خود نوشت: هم اینک به رسانه‌ها اعلام کردم که در رابطه با دستگیری یولیا یوزیک تبعه روسیه در تهران مهدی سنایی سفیر ایران برای دادن توضیح در مورد شرایط واقعه و تامین حقوق شهروند روس دستگیر شده به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد.

 

وی در پست دیگری با اشاره به اینکه رسانه‌های روسیه اعلام کرده اند که من پرونده بازداشت این خبرنگار روس را در اختیار گرفته‌ام، اظهار داشت: پرونده یولیا تحت کنترل سفارت روسیه در تهران و دیپلمات‌های روسی قرار گرفت.
ساعاتی پیش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سخنگوی سفارت روسیه در تهران از بازداشت یک خبرنگار روس در ایران خبر داد و اعلام کرد که آندره گاننکو سخنگوی سفارت روسیه در تهران خبر بازداشت یولیا یوزیک را تایید کرده است.

 

خبرنگار روس بازداشت شده بدون اطلاع سفارت روسیه به تهران رفته است

 

آندره گاننکو سخنگوی سفارت روسیه در تهران در رابطه با دستگیری یولیا یوزیک با بیان اینکه وی درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود، از همه نمایندگان رسانه‌های روسی خواست که در سفر به ایران این سفارتخانه را در جریان بگذارند.

 

وی نیز در گفت وگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با بیان اینکه یوزیک درباره مسائل احتمالی در ایران و توقیف گذرنامه‌اش هم چیزی به سفارت روسیه نگفته بود، اظهار داشت: ما همه گام‌های لازم برای روشن شدن وضعیت (پرونده یوزیک) را بر می‌داریم.

وی افزود: می‌خواهم این نکته را هم اضافه کنم که خانم یوزیک درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود. هرچند که به گفته همسر و دخترش این انتظار وجود داشت که وی با مسائل مشخصی برخورد کند اما نه در حد توقیف‌ گذرنامه‌اش.

 

مقام سفارت روسیه یادآوری کرد: یوزیک روز ۲۹ ماه سپتامبر (یکشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد و گذرنامه‌اش توقیف شد و روز دوم ماه سپتامبر (روز چهارشنبه) او را در یکی از هتل‌های تهران دستگیر کردند.

 

وی افزود: یوزیک را به همکاری با سازمان اطلاعاتی اسراییل متهم می‌کنند با این وجود سفارت روسیه در ایران یادداشت رسمی در این باره دریافت نکرده است.

به دنبال امریکا، کانادا نیز سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار داد

پارلمان کانادا سه‌ شنبه یکم اکتبر پس از یک رای‌گیری تازه، اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از دولت این کشور خواست تا همه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, کانادا

گزارش یک نشریه امریکایی از قابلیت‌ موشک‌های بالستیک ایران

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی قابلیت‌های نظامی ایران پرداخت و ویژگی برخی از موشک‌های بالستیک ایران را به همراه قابلیت‌های آنها توضیح داد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, کره شمالی, گزارش, لیبی

عبدالمهدی: خواسته‌های‌تان مشروع است/ برکناری یک‌هزار کارمند عراقی به جرم فساد

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که «عده معدودی» تلاش می‌کنند تظاهرات اعتراضی در برخی شهرهای این کشور را از روند مسالمت‌آمیز خارج کنند، تأکید کرد که دولت او به مطالبات مشروع معترضان پاسخ می‌دهد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عراق