مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

حومه شمالی دمشق در دست نظام سوریه

تعداد کلی کسانی که از این منطقه و از جمله شهرک الضمیر خارج شده‌اند به ۸۷۳۴ تن رسید، به این ترتیب قلمون شرقی اکنون به طور کامل از لوث وجود شورشیان پاک شده است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بعد از توافق بین مقامات نظام سوریه و گروه‌های شورشی با میانجی‌گری روسیه زمینه انتقال افراد مسلح و خانواده‌هایشان و کسانی که تمایل به حل و فصل وضعیت‌شان در الضمیر، الرحیبه، جیرود، المنصوره، الناصریه، العطنه و الجرود به سمت ادلب و جرابلس در شمال سوریه داشتند، فراهم شد.

 

صبح روز چهارشنبه برابر با ۲۵ آوریل ۲۰۱۸ بیش از ۱۵۰۰ شورشی به همراه خانواده‌هایشان در یک نقطه خاص در الرحیبه جمع شدند و از آنجا به ادلب و جرابلس رفتند تا تعداد کلی کسانی که از این منطقه و از جمله شهرک الضمیر خارج شده‌اند به ۸۷۳۴ تن برسد، به این ترتیب قلمون شرقی اکنون به طور کامل از لوث وجود شورشیان پاک شده است.

 

استقبال مردم از ورود نیروهای سوریه به شهرک الرحیبه

 

تلویزیون رسمی سوریه ضمن اعلام پایان خروج شورشیان مسلح به همراه خانواده‌هایشان از این منطقه گزارش داد، نیروهای نظام سوریه در میان استقبال گرم ساکنان این شهرک‌ها وارد شهرک الرحیبه شدند.

 

اهالی شهرک الرحیبه واقع در قلمون شرقی از یگان‌های نظامی پس از اخراج شورشیان وخانواده‌هایشان استقبال کردند.

 

خبرنگار نظامی سانا گزارش داد که صدها نفر از اهالی شهرک در میدان عمومی شهرک تجمع کرده و پرچم‌های ملی و تصاویر بشار اسد را در دست گرفته و شعارهایی در حمایت از موفقیت‌های ارتش سوریه و درایت رهبری آن سر دادند.

 

خبرنگار ادامه داد، نیروهای پلیس وارد ساختمان شهرداری شدند و پرچم ملی در میان شعارهای تجمع کنندگان را برافراشتند.

 

خبرنگار افزود: واحدهای مهندسی صدها تله انفجاری در مخفیگاه‌های تروریست‌ها کشف و ضبط و در هنگام عملیات تفتیش مناطق پیرامون به منظور تکمیل روند برقراری امنیت و ثبات و حفظ جان مردم شهرک ده‌ها بسته انفجاری را خنثی کردند.

 

به گزارش تلویزیون رسمی سوریه، افراد مسلحی که اصرار بر ماندن داشتند سلاح‌های خود را به نظام تحویل دادند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود همچنین نیروهای ارتش سوریه صده‌ها بمب را کشف کرده و ده‌ها مورد از این بمب‌ها را در جریان پاکسازی زمین‌های کشاورزی خنثی کردند.

 

نیروهای نظام سوریه روز چهارشنبه علاوه بر شهرک الرحیبه، بعد از خروج شورشیان و خانواده‌هایشان وارد شهرک جیرود شدند، حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس نیمه‌های شب سری چهارم از شورشیان را به شمال سوریه منتقل کرد.

 

با تسلط نیروهای نظام سوریه بر کل منطقه قلمون شرقی وجود شورشیان مسلح بر بخش‌هایی کوچک در جنوب دمشق منحصر می‌شود یعنی شهرک‌های “یلدا”، “ببیلا” و “بیت سحم” به اضافه محله‌های “الیرموک”، “الحجر الاسود” ، “التضامن” و “القدم” که در آن حدود ۱۰۰۰ عضو داعش و هیئت تحریر الشام (النصره سابق) حضور دارند.

 

نیروهای ارتش سوره در تلاش برای تکمیل تسلط خود بر مناطق پایتخت و حومه آن عملیاتی را علیه اردوگاه الیرموک و اطرافش آغاز کرده‌اند. نیروهای نظام سوریه توانستند اواسط ماه جاری میلادی در پی حمله‌ای شدید که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت بر غوطه شرقی تسلط یابند.

 

اهمیت آزادسازی قلمون شرقی

 

۱- تامین بخش شرقی دمشق و حومه آن به طور کامل.

 

۲- تامین جاده مواصلاتی بین دمشق و منطقه بادیه سوریه که به منزله دور ساختن خطر بیشتر از مسیر زمینی است که تهران، بغداد، دمشق و بیروت را به هم وصل می‌کند.

 

۳- تامین عمق استراتژیک بخش شرقی لبنان از خطر تروریسم تکفیری.

 

۴- تکمیل مقدمات پیروزی بزرگ در سوریه بعد از نابودی رهبران شورشیان و از بین رفتن حامیان بین‌المللی‌شان به عنوان برگه‌ برنده‌های اصلی برای مذاکرات،‌کاهش مساحت تحت کنترل شورشیان و محاصره تروریست‌ها در پوسته مناطق اصلی درگیری یعنی انتقال و محدود کردن آنها در ادلب و حومه آن.

 

ارتش سوریه قصد دارد بعد از پاکسازی حومه دمشق به سراغ حومه شمالی حمص و حومه حماه برود.

ایسنا

سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای دومین بار از «دوما» نمونه‌برداری کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان این سازمان برای دومین بار نمونه هایی را در محل ادعائی وقوع حمله شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی و در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه جمع‌آوری کرده اند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

لیبرمن: در صورت استفاده از”اس ۳۰۰”علیه جنگنده‌های ما، آن را نابود می‌کنیم/ روسیه؛ پشیمان می‌شوید

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت مدعی شد، در صورتی که سوری‌ها از سامانه‌های دفاع هوایی اس ‌۳۰۰ ساخت روسیه علیه جنگنده‌های ما استفاده کنند، اسرائیل به شدت پاسخ خواهد داد،‌ آنچه برای ما اهمیت دارد، آنست که سامانه‌های دفاعی که روس‌ها در اختیار سوریه قرار داده‌اند، علیه ... لیبرمن: در صورت استفاده از”اس ۳۰۰”علیه جنگنده‌های ما، آن را نابود می‌کنیم/ روسیه؛ پشیمان می‌شوید

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

لاوروف: آمریکا قصد خروج از سوریه را ندارد/ شویگو: هدف آمریکا در سوریه شکست داعش نبود

وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه گفت به‌رغم ادعاهای دونالد ترامپ، آمریکا با جدیت در حال بررسی تحکیم جایگاهش در کرانه شرقی رود فرات در سوریه است و قصد خروج از این کشور جنگ‌زده را ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه