مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

حمله هوایی روسیه به مواضع النصره در حومه ادلب

جنگنده‌های روسیه شامگاه شنبه مواضع مختلف گروه‌های تروریستی در حومه استان ادلب را هدف قرار دادند.

 

یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که جنگنده‌های روسیه در سوریه نیمه‌شب گذشته حدود ۱۴ مورد از مواضع و انبار مهمات گروه تروریستی موسوم به “هیئت تحریر الشام” (جبهه النصره) را در حومه استان ادلب هدف قرار دادند.

 

طبق این گزارش، هواپیماهای شناسایی روسیه پس از رصد فعالیت نیروهای هیئت تحریر الشام برای ذخیره و انبار سلاح و مهمات و همچنین انتقال نیرو به دو محور در نزدیکی شهر “اریحا” در حومه جنوبی ادلب، محل تجمع این نیروها را هدف قرار دادند.

 

این منبع افزود: در نتیجه این حملات چند مقر نیروهای جبهه النصره در اطراف شهرهای “سنقول” و “اروم الجوز” در حومه أریحا کاملا تخریب شدند.

 

در این حملات همچنین تعدادی از نیروهای تروریستی به هلاکت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

 

منبع مذکور در ادامه گفت که هیئت تحریر الشام با ذخیره سازی سلاح و مهمات قصد ارسال این تجهیزات به مواضع نیروهای وابسته به خود برای مقابله با نیروهای دولت سوریه و به دنبال آن حمله به مواضع ارتش سوریه و روستاها و شهرک‌های نزدیک به جبهه‌های مختلف را دارد.

 

در همین راستا، چند منبع محلی دیگر در ادلب اعلام کردند که به دنبال حملات هوایی روسیه صدای انفجارهای شدیدی در تمامی مناطق استان ادلب به گوش رسیده و این حملات به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از عناصر تروریستی منجر شد که برخی از آنها خارجی هستند و تابعیت چینی، بلژیکی، عربستانی، مصری و لیبیایی دارند.

ایسنا

 

 

مهلت ۱۸ماهه برای پایان حضور نظامی آمریکا در عراق تعیین می‌شود

برخی منابع از توافق اصولی ائتلاف های الفتح (هادی العامری) و سائرون (سید مقتدا صدر) برای بیرون راندن نیروهای نظامی خارجی (آمریکایی) از عراق تا ۱۸ ماه از تاریخ تصویب این قانون در پارلمان این کشور خبر دادند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق, فرانسه

روزانه هزار پناهجو به خاک سوریه بازمی‌گردند

نماینده روسیه در شورای امنیت‎ اعلام کرد، طرح بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری به کشورشان از تابستان سال گذشته در نتیجه تلاش‌های مقامات مسکو و دمشق با موفقیت در حال اجراست و تقریباً روزانه هزار پناهجو به خاک سوریه بازمی‌گردند.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

گاردین؛ تصاویر بی‌بی‌سی از حملات شیمیایی به دومای سوریه ساختگی بود

یک تهیه‌کننده شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که تصاویر پخش‌شده از این شبکه در مورد حملات شیمیایی به شهر دومای سوریه در فروردین سال گذشته، ساختگی بوده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه