خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

حمله معترضان به “حوزه علمیه” اشتهارد در کرج

گروهی از معترضان شامگاه جمعه، به “حوزه علمیه ماهدشت” واقع در اشتهارد حمله کردند. خبرگزاری فارس به نقل از مدیر این حوزه علمیه نوشت، “معترضان در صدد ورود به حوزه علمیه و شکستن درب‌ها و آتش زدن” بودند.

 

حمله شامگاه جمعه (۱۲ مرداد/ ۳ اوت) گروهی از معترضان به “حوزه علمیه ماهدشت” واقع در اشتهارد از توابع کرج، بازتاب وسیعی در خبرگزاری‌های و رسانه‌های بین‌المللی داشت. اکثر این رسانه‌ها این خبر را به نقل از خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران، گزارش کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام هندیانی مدیر “حوزه علمیه ماهدشت” اشتهارد روز شنبه (۱۳ مرداد/ ۴ اوت) درباره آنچه شامگاه جمعه رخ داده به خبرگزاری فارس گفت: “رأس ساعت ۹ شب بود که آشوبگران (مردم به تنگ آمده)به سمت حوزه علمیه اشتهارد حرکت کردند و متأسفانه در صدد ورود به حوزه علمیه برای شکستن درب‌ها و آتش زدن بودند که با تدابیر انجام شده این مسئله محقق نشد”.

 

با این‌حال آن‌طور که مدیر حوزه علمیه ماهدشت گفته، معترضان توانستند “با سنگ و آجر، نمای حوزه علمیه ماهدشت را هدف قرار داده و شیشه‌های نمازخانه را شکستند”.

 

حجت‌الاسلام هندیانی شمار تجمع‌کنندگان در مقابل حوزه علمیه ماهدشت را “بیش از ۵۰۰ نفر” ذکر کرده که “شعارهای ساختارشکن و معاندانه” سر می‌دادند.

 

به گفته مدیر حوزه علمیه ماهدشت نیروهای ضدشورش توانستند معترضان را متفرق و تعدادی را نیز بازداشت کنند. هندیانی اضافه کرده “تاکنون تعدادی از این افراد دستگیر شده‌اند و عملیات یافتن آشوبگران ادامه دارد”.

 

در یک هفته گذشته چندین شهر ایران از جمله شیراز، اصفهان، کرج، مشهد، تهران و برخی شهرهای دیگر شاهد تجمع‌های اعتراضی بود. این دومین موج ناآرامی در ایران پس از اعتراض‌های گسترده دی ماه ۱۳۹۶ است.

 

این اعترض‌ها عموما نتیجه شرایط وخیم اقتصادی ایران است، با این‌حال در تمامی این ناآرامی‌ها شعارهای اولیه علیه دشواری‌ها معیشتی، به سرعت به شعارهای سیاسی علیه مقام‌های ارشد نظام جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود.

 

علاوه براین، در موارد معدودی نیز برخی اماکن مذهبی هدف حملات قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال در اعتراض‌های دی ماه سال گذشته، حسینیه قدیمی درکه در شمیرانات تهران آتش زده شد.

ادامه تظاهرات مردم با شعار مرگ بر خامنه‌ای و… تشدید جو امنیتی در ایران

تظاهرات در شهرهای مختلف ایران، در اعتراض به معضلات اقتصادی، فقر، گرانی، بیکاری، در آستانه نخستین دور تحریم‌های تازه علیه ایران در سایه سنگین نیروهای انتظامی و امنیتی برگزار شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, خبر, سیاسی

موج اعتراضات خیابانی به چند شهر دیگر رسید

موج جدیدی از اعتراضات در ایران شکل گرفته است. اعتراضات مردم که از شیراز، اصفهان و شاهین‌شهر آغاز شده بود، به کرج، مشهد، شیراز، ساری و چند شهر دیگر نیز رسیده است. در تهران جو امنیتی گزارش شده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ایران, خبر

گاردین: سفر ترامپ فشار امنیتی و هزینه بالایی بر انگلیس تحمیل می‌کند

روزنامه گاردین روز دوشنبه در گزارشی از بسیج بی‌سابقه نیروهای امنیتی انگلیس برای مقابله با معترضان به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور خبر داد و نوشت: سفر دونالد ترامپ فشار بیش ‌از حد و هزینه بالایی را بر دستگاه‌های امنیتی انگلیس تحمیل می کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا