شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

نمایندگان انجمن‌ها و شخصیت‌های جامعه مدنی تونس علیه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل امتناعش از تحقیق درخصوص جنایت نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه در دادگاه‌های این کشور شکوائیه‌ای را ارائه دادند. به گزارش ایسنا، شخصیت‌های ملی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی امتناع دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از رسیدگی به جنایت نسل‌کشی اسرائیل علیه ملت ... شکایت نهادهای تونسی از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص پرونده غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, شمال افریقا, فلسطین, نسل کشی

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب ... ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

ادامه

چین, خبر, شرق آسیا, کشاورزی, مصر

مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

مجلس الجزایر با اکثریت آرا به رئیس جمهور این کشور اجازه داد تا در صورت لزوم برای دفاع از مردم فلسطین وارد جنگ با اسرائیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه اعتراض‌های مردم مناطق مختلف به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه، نمایندگان مجلس الجزایر با اکثریت آرا رسماً به رئیس‌ جمهور این کشور اجازه ... مجلس الجزایر با رای قاطع اجازه جنگ با اسرائیل را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, الجزایر, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شمال افریقا, فلسطین

پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

پارلمان لیبی در پی ادامه تجاوزات اسرائیل به غیرنظامیان در نوار غزه و حمایت کشورهای غربی از جنایات این رژیم، خواستار خروج سفرای کشورهای حامی این رژیم از این کشور شد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه المسیره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفرای کشورهای حامی جنایات اسرائیل در غزه هرچه سریعتر خاک ... پارلمان لیبی: سفرای کشورهای حامی اسرائیل کشور ما را ترک کنند

ادامه

اسراییل, زنان, شمال افریقا, فلسطین, کودکان, گزارش, لیبی, نسل کشی

نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که دولت برلین تصمیم گرفته است تا برخی از واحدهای رده‌بالای نیروهای ویژه این کشور را در حالی که برای شرایط بحرانی احتمالی در اراضی اشغالی، غزه و «خاورمیانه» آماده می‌شود، در قبرس مستقر کند. به گزارش ایسنا، نشریه بیلد روز چهارشنبه گزارش داد که ... نشریه بیلد: آلمان برای عملیات نظامی در خاورمیانه آماده می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, اشغالگری, شمال افریقا, صهیونیسم, فلسطین, قبرس, گزارش, لبنان

حمله مصر به سیاست خارجی ترکیه

سخنگوی وزارت خارجه مصر امروز شنبه، با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن با حمله به سیاست خارجی ترکیه، این کشور را به دخالت نظامی و سیاسی در امور کشورهای عربی و رفتار خارج از چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم، «احمد حافظ» سخنگوی وزارت خارجه مصر در این بیانیه نسبت به اظهارات برخی مقامات ترکیه مبنی بر چند و چون قانونی بودن درخواست برخی طرف‌های لیبیایی (پارلمان لیبی) از قاهره برای ورود به بحران لیبی اظهار تعجب کرد.

 

وی تاکید کرد که دعوت از قاهره برای ورود به ماجرای لیبی، درخواستی از سوی منتخبان این کشور برای حمایت مصر از لیبی برای مقابله با تروریست‌هایی است که از سوریه به لیبی اعزام شده‌اند، همان تروریست‌هایی که از مرز ترکیه وارد سوریه و بسیاری از مناطق مختلف در کشورهای عربی شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه مصر تاکید کرد که اقدامات ترکیه در عراق، سوریه و لیبی فاقد هرگونه مشروعیت قانونی و در تعارض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد که ملت‌های عربی هرگونه طمع‌ورزی و تلاش از سوی افرادی که به دنبال منافع و اهداف خود هستند را نخواهند پذیرفت.

 

وزارت خارجه مصر ظهور پدیده تروریسم را همزمان با تأسیس اخوان المسلمین دانست

 

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن پافشاری بر اینکه مصر نبرد سختی علیه تروریسم را آغاز کرده مدعی شد که این پدیده با تأسیس اخوان ایجاد شده است.

 

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این کشور نبرد سختی را علیه تروریسم نه تنها برای دفاع از مصر بلکه برای دفاع از همه جهان آغاز کرده است.

 

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای با اشاره به حملات تروریستی در چند کشور مختلف که اخیرا صورت گرفته اعلام کرد که این مسأله نشان دهنده این است که پدیده تروریسم یک پدیده جهانی است که برای بر هم زدن ثبات و رشد در جهان ایجاد شده است.

 

وزارت خارجه مصر همچنین اعلام کرد که در سال ۱۹۲۸ با تأسیس گروه اخوان المسلمین دیدگاه‌های افراطی نیز شکل گرفته است.

ارتش شرق لیبی: از هیچ‌یک از پایگاه‌های خود عقب نشینی نکرده‌ایم

سخنگوی فرماندهی کل ارتش شرق لیبی ضمن اشاره به ادامه نقض‌های ترکیه در لیبی، اعلام کرد، نیروهای مسلح ارتش از هیچ یک از پایگاه‌های خود عقب‌نشینی نکرده‌اند.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, دخالت نظامی, شمال افریقا, لیبی, مصر

ارتش ملی لیبی؛ ترکیه به دنبال عبور از خط قرمز السیسی و تسلط بر میادین نفتی است

یکی از مسئولان نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تاکید کرد که هدف از توافق نظامی ترکیه با دولت وفاق تسلط بر میادین نفتی کشور و عبور از خط قرمز ترسیم شده توسط مصر است.

ادامه

ترکیه, جهان, حضور نظامی, خبر, شمال افریقا, لیبی, مصر

رئیس پارلمان لیبی: دولت وفاق غیرقانونی است

عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی با بیان اینکه دوره شورای ریاستی بر اساس توافق صخیرات پایان یافته است، اعلام کرد، دولت وفاق دولتی غیرقانونی است؛ چراکه رأی اعتماد پارلمان منتخب را به دست نیاورده است.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال افریقا, لیبی