ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

حمله شدید راکتی به بخش آمریکایی پایگاه هوایی «بلد» عراق

صابرین نیوز شامگاه دوشنبه از حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق خبر داد و اعلام کرد که این شدیدترین حمله از زمان شهادت فرماندهان پیروزی محسوب می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری شامگاه دوشنبه از حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد عراق خبر دادند.

 

پایگاه خبری «صابرین نیوز» گزارش داد که شرکت پیمانکار نظامی سالی بورتر وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا، مستقر در پایگاه هوایی بلد هدف تعدادی راکت قرار گرفته است.

 

منابع خبری نیز اعلام کردند که صدای آژیرهای خطر از بخش آمریکایی پایگاه نظامی بلند شنیده شد.

 

صابرین نیوز از اصابت ۱۰ راکت کاتیوشا به بخش آمریکایی پایگاه بلد، خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، بالگردهای آمریکایی به شکل گسترده بر فراز پایگاه به پرواز درآمده‌اند. بالگردهای آمریکایی در میان سکوت رسانه‌ای تعدادی زخمی آمریکایی از پایگاه بلد منتقل کردند.

 

صابرین نیوز اعلام کرد که ۹ راکت به بخش آمریکایی پایگاه اصابت کرده است و یک موشک هم به خارج از پایگاه اصابت کرده است.

 

صابرین نیوز گزارش داد: این شدیدترین حمله به شرکت پیمانکار نظامی سالی پورتر و ابسته به ارتش اشغالگر آمریکا از زمان شهادت فرماندهان پیروزی محسوب می‌شود.

 

این در حالی است که بغداد الیوم و دیگر رسانه‌های عراقی از اصابت ۴ راکت به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد خبر دادند.

 

رویترز به نقل از نیروهای امنیتی عراقی از شلیک سه موشک به پایگاه نظامی بلد، واقع در شمال بغداد خبر داد. این موشک‌ها عصر دوشنبه سوم مه به حوالی این پایگاه اصابت کرده‌اند.

 

یک روز قبل نیز دو موشک به سمت این پایگاه شلیک شده بود. بلد محل استقرار شماری از سربازان آمریکایی و جنگنده‌های اف ۱۶ است.

 

آسیب‌های جانی و خسارات احتمالی این حمله هنوز مشخص نیست. هیچ گروهی نیز مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اما مقامات عراقی با اشاره به سوابق شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، احتمال دست داشتن آنها را رد نکرده‌اند.

 

دو هفته قبل هم در جریان اصابت چند موشک به خوابگاه و غذاخوری این پایگاه، پنج نفر مجروح شده بودند. بلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد و جنوب استان صلاح‌الدین قرار دارد و بارها هدف خمپاره یا موشک بوده است.

 

از زمان شروع به کار جو بایدن تا کنون، مراکز و تاسیسات مربوط به آمریکا در عراق ۲۳ مرتبه هدف حمله قرار گرفته‌اند.

منابع آگاه از اجماع بین‌المللی برای کنار زدن «منصور هادی» خبر دادند

شبکه «المیادین» به نقل از برخی منابع گزارش داد که اجماعی در سطح بین‌المللی و سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن صورت گرفته که این تصمیم جدید عملا زمینه را برای بستن پرونده رئیس دولت مستعفی یمن فراهم خواهد کرد.

ادامه

امریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عربستان سعودی, یمن