حمله شدید آمریکا به کمیسیونر جدید حقوق بشر سازمان ملل

آمریکا به شدت از کمیسیونر جدید حقوق بشر سازمان ملل انتقاد و اعلام کرد، او نیز همان شیوه جانبدارانه مسئولان پیش از خود را دنبال کرده و هجمه علیه اسرائیل و آمریکا را انتخاب می‌کند.

 

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای که صبح امروز پنج‌شنبه، منتشر شد، اظهار داشت: میچل باچله، کمیسیونر عالی سازمان ملل باید تمرکز خود را بر کشورهایی که سوابق بدی در زمینه حقوق بشر دارند و تعدادی از آنها در این شورا نیز حضور دارند، معطوف کند.

 

هیلی گفت: در دهم ماه جاری کمیسیونر جدید بیانیه اولیه خود را در نشست شورای حقوق بشر ارائه کرد که آمریکا در نتیجه جانبداری‌ها و سیاسی‌کاری‌های آشکار شورای حقوق بشر در ژوئن گذشته از آن خارج شده بود.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل افزود: باچله در بیانیه خود زمانی که از اسرائیل و آمریکا انتقاد کرده و برخی از بدترین ناقضان حقوق بشر جهان را نادیده گرفت، به اشتباهات گذشته ادامه داد و این امر موجب افزایش اطمینان آمریکا از تصمیم خود جهت خروج از این شورا می‌شود.

 

وی افزود: با بحران‌های بزرگی که برای حقوق بشر در سراسر جهان وجود دارد، بسیار متاسف هستیم که کمیسیونر جدید با آغاز انتقادات از اسرائیل و آمریکا و نادیده گرفتن حماس به عنوان منبع خشونت و تنش در غزه، از همان شیوه جانبدارانه پیشینیان خود پیروی می‌کند.

 

هیلی با تاکید بر اینکه اظهارات باچله آسیب‌ رسان بوده و هیچ کمکی به فرصت‌های برقراری صلح نمی‌کند، گفت: باچله با انتقاد از آمریکا در مورد مسائل مهاجرت نشان داد که باور ندارد مشکلات حقوق بشر در بخش‌هایی از آمریکای لاتین باعث شده که بسیاری از مهاجران به آزادی‌های موجود در آمریکا روی آورند.

 

باچله دوشنبه گذشته در اولین سخنرانی خود در سازمان ملل در ژنو از مهاجرت انتقاد کرد و گفت: ساخت دیوارها، ایجاد نگرانی و خشم عامدانه در گروه‌های مهاجران، نادیده گرفتن حقوق اصلی آنها و نیز حق آنها برای بازگشت داوطلبانه راه‌حل‌های بلندمدتی را برای هیچ شخصی فراهم نمی‌کند، بلکه تنها موجب خصومت، ناامیدی، رنج و آشوب بیشتر می‌شود.
ایسنا