مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به‌بیمارستانی دراستان دیرالزور سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) روز یکشنبه به نقل از منابع محلی اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف آمریکایی بیمارستان عایشه، باشگاه و میدان شهدا در شهر البوکمال را بمباران کردند.

 
در این حمله هوایی ۶ شهروند سوری از جمله چند زن و کودک کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 
در حمله روز یکشنبه جنگنده های آمریکایی خسارت های فراوانی نیز به زیرساخت های شهر البوکمال و منازل شهروندان وارد شد.

 
این چهارمین حمله جنگنده های ائتلاف آمریکایی در ماه میلادی جاری به غیرنظامیان در مناطق مختلف استان دیرالزور در شرق سوریه است.

 
روز شنبه نیز ۱۰ شهروند سوری در حمله جنگنده های ائتلاف به روستای الطیبه و شهر المیادین استان دیرالزور کشته شدند.

 
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.

 
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

 
وزارت خارجه سوریه ۱۴ خرداد در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خسارت های انسانی و مادی ائتلاف آمریکایی به سوریه کمتر از جنایت های داعش نیست.

 
وزارت خارجه سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ائتلاف است که با ادعاها ی مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.

 
سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ائتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن جان شهروندان بی گناه، زنان و کودکان سوری که با ادعاهای این ائتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.

ایرنا

ارتش سوریه عملیات شکستن محاصره دیرالزور را آغاز کرد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن در نبرد علیه گروه تروریستی داعش در منطقه ریف شرقی الرقه، به پیشروی‌های چشمگیری دست یافتند.   گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»( وابسته به معارضان) اعلام کرد، نیروهای دولتی سوریه و حامیان آن بعد از عبور از مرزهای استان‌های الرقه و دیر ... ارتش سوریه عملیات شکستن محاصره دیرالزور را آغاز کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

ریزش در صف سرکردگان مخالف دولت سوریه

سخنگوی گروه ‘ارتش مغاویر الثوره’ وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد، فرار یکی از فرماندهان خود به مناطق تحت تسلط ارتش سوریه را تائید کرد.   ‘ابوجراح الخزاعی’ روز جمعه در گفت و گو با پایگاه عنب بلدی گفت: یکی از فرماندهان به نام ‘ابوحوسه’ پس از دریافت برگه ماموریت بازرسی سلاح ها دریکی ... ریزش در صف سرکردگان مخالف دولت سوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

ارتش سوریه می‌تواند ظرف ۵ ساعت رقه را پس بگیرد

یک فرمانده میدانی ارتش سوریه تاکید کرد که این ارتش می‌تواند رقه را ظرف پنج ساعت پس بگیرد و این مساله به تعیین زمان حمله بستگی دارد.   به نوشته روزنامه الموجز، یک فرمانده میدانی ارتش سوریه که خواست نامش فاش نشود با تاکید بر اینکه ارتش سوریه قادر به بازپس‌گیری شهر رقه از تروریست‌ها ... ارتش سوریه می‌تواند ظرف ۵ ساعت رقه را پس بگیرد

ادامه

جهان, خبر, سوریه

ارتش سوریه سلاح ارسالی برای تروریست‌ها در القلمون غربی را توقیف کرد

ارتش سوریه یک کامیون حامل سلاح و مهمات برای تروریست ها در منطقه القلمون غربی را که به سوی مرزهای لبنان درحال حرکت بود، کشف و توقیف کرد.   خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) روز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم ، کامیون حامل اسلحه و مهمات تروریست ها را که از بادیه شام ... ارتش سوریه سلاح ارسالی برای تروریست‌ها در القلمون غربی را توقیف کرد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه, لبنان