هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

در حمله به‌دفتر یک روزنامه در آمریکا، پنج نفر جان خود را از دست دادند

پلیس اعلام کرد یک مرد ۳۸ ساله روز پنج شنبه ۲۸ ژوئن، در دفتر روزنامه کاپیتال در مریلند آتش گشود و حداقل پنج نفر را کشته و چندین نفر دیگر را در این”حمله هدفمند” زخمی کرده است.

 

به گزارش ان بی سی، پلیس مرد مسلحی را در این رابطه بازداشت کرده است. شاهدان می گویند که مردان مسلح از طریق یک درب شیشه ای در داخل اتاق خبر آتش گشوده است.

 

پلیس گفت جارود راموس فرد مظنون مسلح به تفنگ، هنگام ورود به ساختمان از نارنجک های دودزا استفاده کرده است.

 

فیل دیویس، یکی از خبرنگاران این روزنامه در توییتر نوشت : «هیچ‌ چیز ترسناک‌تر از این نیست که در حالی که زیر میزت هستی، بشنوی که عده‌ای تیرخورده‌اند و بعد از آن بشنوی که تیرانداز دارد دوباره تفنگش را پر می‌کند».

 

پیش از تیراندازی، تهدید ها از طریق رسانه های اجتماعی دفتر روزنامه را هدف قرار داده بود، اما پلیس در حال کار بر روی این است که آیا آنها توسط راموس فرستاده شده اند و افزودند که مقامات معتقدند که راموس هر کسی را در اتاق خبر مورد هدف قرار داده است.

 

به گفته پلیس فرد تیرانداز در حالی که زیر میزی در تحریریه روزنامه پنهان شده بود و تفنگش را روی زمین گذاشته بود٬ دستگیر شده است.

 

دفتر این روزنامه در شهر آناپولیس‌، در ۵۰ کیلومتری واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارد. آناپولیس مرکز ایالت مریلند است.

 

“کاپیتال گزت” از روزنامه‌های قدیمی آمریکاست. پلیس ساختمان دفتر این روزنامه را پس از این حمله تخلیه کرد و از جمعیت حاضر در اطراف ساختمان خواست از منطقه دور شوند. پلیس در شعاعی گسترده راه‌های اطراف را مسدود کرده است. هنوز انگیزه این حمله روشن نیست.

 

 

 

 

از طرف گروه مشاوره‌ی attac شعبه‌ی آلمان؛ اطلاعیه متفکران و اساتید دانشگاه‌های آلمان در باره‌ی جنگ سوریه

قبل از ورود به موضوع اعلام می‌کنیم: اولا، بر ما پوشیده نیست که روسیه و ایران که در کنار رژیم اسد در جنگ شرکت دارند، منافع و اهداف استراتژیک خود را دنبال می‌کنند.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی

۳ هزار تروریست در انگلیس به صورت مخفی زندگی می‌کنند

یک کارشناس امور تروریسم انگلیس بابیان اینکه ۲۰ هزار تروریست در این کشور تحت نظارت دستگاه‌های امنیتی قرار دارند هشدار داد که سه هزار تن دیگر خود را در میان افراد جامعه مخفی کرده‌اند.

ادامه

انگلستان, تروریسم, جهان, خبر, غرب اروپا

بازتاب سخنان ضدمنافع ملی جواد لاریجانی در باره حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر

سخنان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره عبور برخی از عاملان حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر از ایران جنجال به پا کرد. شماری از رسانه‌های آمریکایی این اظهارات را تائید اتهام به ایران درباره همکاری با القاعده ارزیابی کرده‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, خبر