روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

حمایت ۷۸ درصدی رای‌دهندگان انتخابات روسیه از اصلاح قانون اساسی کشورشان

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: با شمارش ۱۰۰ درصد آرای ریخته شده در صندوق های رای گیری، میزان موافقان با تغییرات قانون اساسی از ۷۶ درصد شب گذشته به ۷۷٫۹۲ درصد افزایش یافت.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مسکو، بر اساس قوانین روسیه، برای اینکه اصلاحات انجام بگیرد می‌بایست بیش از ۵۰ درصد افراد شرکت کننده در رای گیری به آن آری می گفتند بنابراین دیشب پیش از پایان رسمی رای گیری و با توجه به آمارهای اولیه خیلی زود مسجل شد که قانون اساسی روسیه از سوی مردم تایید شده است.

 

در این همه پرسی، بیش از ۷۰ درصد روسها  با یک آری یا خیر، ۳۶ تغییر در قانون اساسی خود بوجود آوردند که یکی از آنها اجازه به پوتین برای ادامه کار تا سال ۲۰۳۶ بود.

 

البته پیشنهادهای زیادی برای جلب نظر مثبت روس‌ها در این تغییرات لحاظ شده بود که افزایش خدمات عمومی، درمانی و تشویق مالی به فرزندآوری از جمله آنهاست.

 

منتقدان در روسیه از اینکه مردم تنها با یک رای، دهها تغییر در قانون اساسی خود ایجاد می‌کردند گلایه داشتند و مدعی بودند که مردم باید بتوانند به شکل جداگانه در خصوص هر کدام از تغییرات مد نظر دولت نظر دهند چرا که برخی ممکن است به خاطر منافع مالی، در این انتخابات گزینه آری را انتخاب کنند.

 

با این وجود دولت روسیه، تغییرات مدنظر خود را در قالب یک بسته پیشنهادی ارایه کرد و اهمیتی به نظر منتقدان نداد.

 

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه  که به صورت رسمی هنوز پنج روز فرصت برای شمارش آرا دارد، امروز اعلام کرد: ۷۷/۹۲ درصد رای دهندگان از اصلاحات قانون اساسی روسیه حمایت کرده و ۲۱/۲۷ درصد نیز به آن رای منفی دادند.

 

این کمیسیون از دیروز با شمارش هر یک درصد، آمار جدیدی منتشر می‌کرد و بسیاری از خبرگزاری های جهان با توجه به اولین آمار، از پیروزی پوتین خبر دادند چرا که در مدت یک هفته برگزاری این همه پرسی، نظرسنجی ها هم از تمایل بالای ۷۰ درصد ملت روسیه برای تصویب این همه پرسی حکایت داشتند.

 

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه هنوز فرصت دارد که نظر خود را در خصوص تایید مراحل انتخابات در چهار روز آینده اعلام کند و پس از آن نوبت به دادگاه قانون اساسی روسیه می رسد که نظر خود را در خصوص همه پرسی اعلام و آن را رسما تایید کند.

 

در پایان نوبت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می‌رسد که تغییرات مصوب شده را چه زمانی برای اجرا و اعمال تغییرات به دولت ابلاغ کند پس از طی این مراحل روسها می‌توانند امیدوار باشند که تغییرات مادی و خدماتی پیش بینی شده در قانون اساسی جدید به اجرا درخواهد آمد به عبارت دیگر روس ها در آینده تاثیر تصمیم امروز خود را بر سبد خانوار خواهند دید.

 

براساس گزارش امروز کمیسیون برگزاری انتخابات، میزان حضور افراد واجد شرایط شرکت در رای گیری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه ۶۵ درصد بود.

 

در همین حال آلا پامفیلووا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد: در دوره برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه، ۷ هزار و ۱۹۶ نامه در مورد مسائل مربوط به برگزاری همه پرسی به دست کمیسیون مرکزی انتخابات رسید.

 

در مجموع بیش از ۵۲۰ هزار ناظر خارجی و داخلی بر روند برگزاری همه پرسی که از روز ۲۵ ماه ژوئن تا امروز (شش روز) برگزار شد، نظارت کردند.

 

رای گیری همه پرسی اصلاح قانون اساسی روسیه ساعت ۲۱دیروز (چهارشنبه) به وقت مسکو و ۲۲:۳۰ به وقت تهران به پایان رسید. به دلیل گسترش کرونا در روسیه، کمیسیون برگزاری انتخابات تصمیم گرفت همه پرسی به جای آنکه در یک روز برگزار شود به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

 

در نتیجه اصلاح قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین که از سال ۲۰۰۰ میلادی زمام امور روسیه را در دست دارد می تواند سال ۲۰۲۴ و ۲۰۳۰ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

 

در نتیجه پوتین می تواند دو دوره دیگر شش ساله یعنی تا سال ۲۰۳۶ بر روسیه حکومت کند.

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

چه کسانی امنیت بیولوژیکی بشریت را در معرض خطر قرار داده‌اند؟

یک وکیل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل با اشاره به منشور سازمان ملل و توافقنامه بین‌المللی درباره حقوق بشر و سلاح‌های بیولوژیکی، خواستار بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های ارمنستان در چارچوب اختیارات شورای امنیت سازمان ملل شد.

ادامه

اتحاد شوروی, ارمنستان, امریکا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شرق اروپا, قرقیزستان

با حکم دادگاه لاهه؛ رئیس‌جمهور کوزوو و ۹ جدایی طلب پیشین به ارتکاب جنایات جنگی متهم شدند

رئیس‌جمهوری کنونی کوزوو و ۹ تن از جدایی‌طلبان پیشین این کشور، از سوی دادگاه لاهه که درباره جنایات علیه اقلیت صرب در جریان درگیری‌های استقلال طلبانه کوزوو طی سال‌های ۱۹۹۸ تا ۹۹ میلادی تحقیق می‌کند، متهم به ارتکاب طیف گسترده‌ای از جنایات علیه بشریت و جنایت جنگی شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, دخالت نظامی, شرق اروپا, صربستان, کوزوو, یوگوسلاوی

امکان تولید انبوه واکسن کرونا در روسیه در پاییز امسال

وزارت دفاع روسیه با رضایت بخش بودن خواندن وضعیت جسمانی نخستین گروه داوطلبانی که واکسن ویروس کرونا به آنها تزریق شده، از امکان تولید انبوه واکسن تهیه شده در این کشور در پاییز سال جاری خبر داد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا