گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان و وزیر خارجه پیشین این کشور شاه محمود قریشی در پرونده افشای اطلاعات محرمانه به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در یک تحول سیاسی بزرگ، عمران خان نخست‌وزیر پیشین و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پیشین این کشور امروز سه‌شنبه درست چند ... عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

ادامه

آمریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

هند: خدمه کشتی آمریکایی را پس از حمله ارتش یمن نجات دادیم

نیروی دریایی هند روز پنجشنبه ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) اعلام کرد که خدمه یک کشتی متعلق به ایالات متحده را که در خلیج عدن هدف حمله نیروهای مسلح یمن قرار گرفته بود، نجات داده است. به گزارش یورونیوز؛ کشتی باری «جنکو پیکاردی» با پرچم جزایر مارشال و متعلق به آمریکا روز چهارشنبه در حال عبور ... هند: خدمه کشتی آمریکایی را پس از حمله ارتش یمن نجات دادیم

ادامه

آمریکا, جنوب آسیا, جنوب غرب آسیا, جهان, هندوستان, یمن

حمایت مستقیم آمریکا از اقدامات یک گروه تروریستی در پاکستان

یک مسئول عالی رتبه وزارت خارجه پاکستان فاش کرد آمریکا به طرز مشکوکی از گروه تروریستی جماعت الاحرار حمایت کرده و مانع قرار گرفتن این گروه در لیست سیاه این شورای امنیت سازمان ملل شد.

 

به نقل از داون نیوز، یک مسئول وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد با وجود درخواست پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل، دخالت آمریکا سبب شد تا گروه تروریستی جماعت الاحرار تحریک نشود.

 

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل حاضر نشد تمام جزئیات را به وزارت خارجه پاکستان اعلام کند ولی مشخص شده است که «عمر خالد خراسانی» سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار با حمایت آمریکا، در لیست سیاه قرار نگرفته است.

 

این درحالی است که ترامپ بارها پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم کرده و با همین بهانه چالش‌های زیادی در منطقه ایجاد کرده است.

 

گفته می‌شود وزارت خارجه پاکستان سیاست دوگانه آمریکا در قبال تروریست‌ها را تاسف برانگیز دانسته و اعلام کرده است: حمایت آمریکا از یک گروه تروریستی که در افغانستان پناه گرفته و در پاکستان نا‌امنی ایجاد می‌کند نشان از این دارد که کاخ سفید در ادعاهای خود صادق نیست.

 

در این بیانیه آمده است: رفتار عجیب آمریکا سبب سلب اعتماد کشورها از شورای امنیت می‌شود و ترامپ باید مسئولیت خطاهای خود را قبول کند.

 

گروه تروریستی جماعت الاحرار بارها دست به حملات تروریستی در پاکستان زده و صدها نفر را کشته است.

 

اخیرا و پس از دستگیری یکی از سران این گروه تروریستی مشخص شد دولت کابل به طور مستقیم از تروریست‌های جماعت الاحرار حمایت می‌کند تا در خاک پاکستان نا‌امنی ایجاد کنند.

تسنیم

افزایش شمار نظامیان امریکا، ناتو و آلمان در افغانستان

سرپرست وزارت دفاع آلمان چندی پیش در سفر به افغانستان از احتمال افزایش نظامیان آلمانی به این کشور سخن گفته بود اما به تازگی تاکید کرده که شمار نظامیان آلمانی در این کشور به هزار و ۳۰۰ نظامی افزایش خواهد یافت.   به نقل از «دویچه وله»، «اورزولا فون دیرلاین» سرپرست وزارت دفاع آلمان اعلام ... افزایش شمار نظامیان امریکا، ناتو و آلمان در افغانستان

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, جهان, خبر, ناتو

تلاش آمریکا برای تجهیز نظامی افراد وابسته به داعش در افغانستان

در حالی که ژنرال بازنشسته افغان طرح آمریکا برای جایگزینی سلاح‌های روسی در افغانستان را «خیانت» علیه مردم این کشور می‌داند برخی کارشناسان روس نیز می‌گویند؛ واشنگتن، تسلیحات را در اختیار افراد وابسته به داعش در افغانستان قرار می‌دهد.

ادامه

افغانستان, امریکا, خبر, روسیه

«جنبش گذار» و ادامه شمارش معکوس پایان عمر حکومت وحدت ملی در افغانستان

نهاد سیاسی جنبش گذار ضمن تاکید بر شمارش معکوس پایان عمر حکومت وحدت ملی در افغانستان بار دیگر اعلام کرد که دولت کنونی دستاوردی نداشته است و باید زمینه انتقال قدرت فراهم شود.

ادامه

افغانستان, جهان, خبر