رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

حمایت قاطع مادورو از هر ابتکاری برای حل بحران ونزوئلا / آغاز کمپین علیه مداخله نظامی در ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از نشست گروه تماس بین‌المللی برای حل و فصل بحران سیاسی ونزوئلا که قرار است در مونته‌ویدئو برگزار شود و همچنین از هرگونه ابتکارعملی برای حمایت از گفت‌وگوهای درون این کشور استقبال کرد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نشست مذکور امروز پنج‌شنبه، برگزار می‌شود.

 

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانی حین مانور نظامی در ایالت زولیا تاکید کرد: من از نشست مونته‌ویدئو که مورد حمایت دولت‌های مکزیک، اروگوئه و ۱۴ کشور حوزه کارائیب است استقبال می‌کنم. من حمایت کامل مقام‌های ونزوئلایی از هرگونه اقدام و ابتکار عمل با هدف حمایت از گفت‌وگو در کشورم را اعلام می‌کنم.

 

اتحادیه اروپا در روزهای گذشته از تشکیل یک گروه تماس بین‌المللی خبر داد که هماهنگی آن از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود و در چارچوب زمانی ۹۰ روز انجام می‌شود. به گفته بروکسل، این گروه شامل خود اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای عضو و همچنین شماری از کشورهای آمریکای لاتین است. کار این گروه تماس ایجاد درک مشترک از وضعیت ونزوئلا و حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران کنونی در این کشور آمریکای لاتین است.

 

آغاز کمپین علیه مداخله نظامی در ونزوئلا

 

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، چنانچه افسران ارشد ارتش ونزوئلا رهبر اپوزیسیون کاراکاس را به عنوان رهبر مشروع این کشور به رسمیت بشناسند، واشنگتن پیشنهاد کاهش تحریم‌ها علیه آنها را ارائه می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توییتری اعلام کرد: آمریکا لغو تحریم‌ها علیه هر افسر ارشد ارتش ونزوئلا را که به پای دموکراسی ایستادگی کند و دولت رئیس‌جمهور خوان گوآیدو که طبق قانون اساسی است را به رسمیت بشناسد، بررسی می‌کند.

 

بولتون پیشتر در توئیتی گفته بود دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مردمش از جمله افسران نظامی را از دریافت کمک‌های بشردوستانه منع کرده است زیرا حاضر نیست از سمت خودش استعفا داده و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به رسمیت بشناسد.

 

در ادامه تحولات ونزوئلا، دونالد ترامپ قصد دارد به زودی میزبان ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا باشد. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: دو رهبر در جلسه ۱۳ فوریه درباره تلاش‌ها برای احیای دموکراسی در ونزوئلا و همچنین شراکت استراتژیک در امنیت منطقه‌ای رایزنی خواهند کرد.

 

از سوی دیگر کمپینی در کاراکاس برای جمع‌آوری امضا از شهروندان ونزوئلایی علیه مداخله نظامی احتمالی آمریکا در این کشور به راه افتاده است.

ایسنا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: آمریکا آماده حمله نظامی به ونزوئلا است

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد: آمریکا آماده دخالت نظامی در ونزوئلا است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

هشدار شدید روسیه نسبت به دخالت نظامی در ونزوئلا

معاون وزیر امور خارجه گفت: در صورتی که نتیجه نشست تماس دربارۀ ونزوئلا به معنای فشار بیشتر بر دولت قانونی و مشروع این کشور باشد، دیگر فرصت‌ها از دست خواهد رفت و روسیه نیز حاضر به پذیرش این فشارها نیست.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای لاتین, اورگوئه, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

کشف محموله سلاح ارسالی از آمریکا در ونزوئلا

معاون وزیر امور پیشگیری و امنیت شهروندان ونزوئلا اعلام کرد که ماموران گارد ملی و سرویس ملی گمرک و مالیات، ۱۹ قبضه سلاح و یکسری تجهیزات دیگر را در یک هواپیمای باری در فرودگاه بین‌المللی والنسیا کشف و توقیف کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا