یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

حمایت سه میلیون نفری مردم هنگ کنگ از لایحه امنیت ملی این منطقه

حدود دو میلیون و ۹۲۰ هزار تن از مردم و شخصیت های محافل مختلف هنگ کنگ در روزهای اخیر از تصمیم مجلس ملی نمایندگان خلق چین مربوط به هنگ کنگ، حمایت کردند.

 

به گزارش ایرنا از شینهوا، انجمن “اتحاد قانون گذاری امنیت ملی هنگ کنگ” در ۸ روز گذشته به روش های مختلف بیش از ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار امضا برای حمایت از تصمیم کنگره خلق چین جمع آوری کرده است.

 

کنگره ملی خلق چین روز پنجشنبه سوم خرداد با قاطعیت تمام و با ۲۸۷۸ رای موافق در مقابل یک رای مخالف و ۶ رای ممتنع، لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و ‌دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد.

 

تصویب این قطعنامه بدین معنا است که کنگره ملی خلق چین اجازه دارد تا قانونی را پیشنهاد و ارایه کند که بر اساس آن با جدایی طلبان، براندازان، تروریست ها و دسیسه گران همکار با دولت های ذی نفوذ خارجی در هنگ کنگ، مقابله می شود.

 

بعد از ظهر روز گذشته /دوشنبه/ امضاها به دفتر ارتباط دولت مرکزی در هنگ کنگ ارایه و ابراز امیدواری شد که توسط این دفتر تمایل مردم هنگ کنگ برای حمایت قاطعانه از هنگ کنگ و تدوین و حفظ قوانین امنیت ملی در هنگ کنگ به دولت مرکزی انتقال داده شود.

 

“لوئو هوی نینگ” مدیر دفتر ارتباط دولت مرکزی چین در هنگ کنگ اظهار کرد که ظرف فقط ۸ روز، ۲ میلیون و ۹۲۰ امضا جمع آوری شد که کاملا اراده مردم هنگ کنگ برای حمایت از لایحه امنیت ملی این منطقه را نشان داده است.

 

در همین روز روسای پنچ دانشگاه هنگ کنگ از جمله دانشگاه مرکزی هنگ کنگ، دانشگاه زبان چینی هنگ کنگ، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، دانشگاه لینگ نان هنگ کنگ و دانشگاه آموزش و تربیت هنگ کنگ بیانیه مشترک منتشر کرده و اظهار کردند که کاملا از سیاست “یک کشور- دو نظام” حمایت می کنند و لزوم تصویب قانون امنیت ملی را درک کرده و حق آزادی بیان، مطبوعات، نشر و اجتماع تضمین شده توسط قانون اساسی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ جمهوری خلق چین را گرامی می دارند.

کرونا چگونه حال و آینده جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟

درحالی که غرب تلاش می‌کرد از طریق فرافکنی و بازی‌های رسانه‌ای چین را متهم و مسئول شیوع کرونا جلوه دهد٬ کارشناسان با ارائه مدارکی معتقد بودند که این ویروس ساخت آمریکاست.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, مقاله

مخالفت سوریه با دخالت‌های خارجی در امور چین

یک مسؤول وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمایت دمشق از تصمیم مجلس نمایندگان خلق چین برای تصویب قانونی جهت بهبود ساختار راهکارهای قانونی و اجرایی هنگ کنگ تاکید کرد، دمشق با دخالت‌های خارجی در امور چین به ویژه دخالت‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی مخالف است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

ترامپ: واشنگتن رابطه با سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در کنفرانس خبری گفت که سازمان بهداشت جهانی تحت کنترل چین بوده و واشنگتن روابط خود با سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا