هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

حمایت روحانی از قطر خبر اول رسانه‌های عربی شد

تمامی رسانه‌های قطربه گزارش افکارنیوز، ضمن بازتاب این گفت وگوی تلفنی نوشتند: در این تماس روابط دو جانبه و چشم انداز توسعه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

به گزارش رسانه های قطری، شیخ تمیم در این تماس از دعوت روحانی برای شرکت در اجلاس سران مجمع گفت و گو و همکاری های آسیا قدردانی کرد.

 

سایت آنلاین روزنامه الشرق در این زمینه نوشت : دو طرف علاوه بر مسایل دو جانبه درباره برخی مسایل مورد علاقه هم به رایزنی پرداختند.

 

تلویزیون دولتی قطر هم در گزارشی با اشاره به این تماس تلفنی به توسعه روابط دو کشور به ویژه در یک سال اخیر اشاره کرد.

 

پایگاه خبری ‘اسکای نیوز’ امارات با تیتر ‘حمایت مستمر ایران از قطر’ ، بخشی از سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران را بازتاب داد که به ادامه حمایت های تهران از دوحه در مقابل تحریم ها مربوط بود.

 

این پایگاه خبری به نقل از روحانی افزود : زمینه ها و ظرفیت های بسیار فراوانی برای توسعه همکاری ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد و هیچ مانعی در مسیر تقویت این همکاری های مشترک نیست.

 

روزنامه الکترونیکی ‘ارم نیوز ‘ عربستان هم بخش حمایت روحانی از قطر در مقابل تحریم های ظالمانه را بازتاب داد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت : رییس جمهوری ایران در تماس تلفنی با امیر قطر یک بار دیگر بر حمایت تهران از دوحه در مقابل تحریم های غیر قانونی همسایگانش تاکید کرد.

 

ارم نیوز افزود : روحانی با دعوت از امیر قطر برای شرکت در اجلاس سران مجمع گفت وگو و همکاری های آسیایی در تهران ، تاکید کرد که تلاش برای تسهیل فعالیت های تجار و سرمایه گذاران ایرانی و قطری ضروری است.

 

به نوشته این سایت رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین ایجاد خط کشتیرانی مشترک را موجب توسعه روابط تجاری دو کشور دانست و با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی برای اجرای پروژه های عمرانی در عرصه های مختلف اظهار داشت: شرکت های ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی بویژه مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی قطر برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی، کاملا آمادگی دارند.

 

این روزنامه الکترونیکی در ادامه به سخنان شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در این گفت و گوی تلفنی پرداخت و نوشت : امیر قطر ضمن تشکر از دعوت روحانی برای دعوت جهت شرکت در اجلاس سران مجمع گفت وگو و همکاری های آسیایی ، از مواضع دولت ایران در رابطه با تحریم ها علیه قطر تقدیر به عمل آورد.

 

به نوشته ارم نیوز ، امیر قطر به روحانی گفت: ما به برکت انسجام مردم قطر و همکاری و همیاری کشورهای دوست و همسایه بویژه ایران، از محاصره ظالمانه و مشکلات ناشی از آن گذر کرده ایم اما هرگز مواضع ایران در قبال این محاصره ظالمانه را فراموش نمی کنیم.

 

این سایت خبری سعودی که گزارش کاملی از گفت وگوی تلفنی رییس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر را بازتاب داد ، در ادامه افزود : امیر قطر همچنین با تاکید بر اینکه کشورش مخالف نقض برجام و هرگونه تشدید تنش در روابط ایران و آمریکا است، اظهار داشت که دولت قطر همواره به دنبال تحکیم هر چه بیشتر روابطش با تهران بوده و از راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل مشکلات سیاسی حمایت می‌کند.

 

پایگاه اطلاع رسانی ‘روسیا الیوم’ هم با انتخاب تیتر ورزشی ‘ روحانی : شرکت های ما آماده هر نوع همکاری با قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ هستند ‘، نوشت : رییس جمهوری ایران همچنین با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی برای اجرای پروژه های عمرانی در عرصه های مختلف گفت که شرکت های ایرانی برای صدور خدمات فنی و مهندسی بویژه مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی قطر برای مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی، کاملا آمادگی دارند.

 

به نوشته روسیا الیوم ، رییس جمهوری ایران مواضع سیاسی کشورها بویژه اروپا، روسیه، چین، ترکیه و کشورهای همسایه از جمله قطر در حمایت از برجام و مقابله با تحریم های غیرقانونی را قابل قدردانی دانست و تأکید کرد که این مواضع باید با اقدامات عملی تکمیل شود.

روسیه: داعش در سوریه و افغانستان از تسلیحات آژانس‌های خارجی استفاده می‌کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، فرستاده روسیه در سازمان ملل گفت: ما شواهدی داریم که این تسلیحات از خارج از سوریه به داخل این کشور و از طریق سازمان‌های شبه قانونی یا حتی با حمایت آژانس‌های امنیتی سایر کشورها قاچاق شده‌اند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

روسیه به اظهارات بولتون در رابطه با گرفتاری مسکو در سوریه واکنش نشان داد

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از یک مسئول عالیرتبه روسی اعلام کرد اگر کسی در منطقه گرفتار باشد این کشوری است که جان بولتون در حال حاضر مشاور امنیت ملی آن است.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

نشنال اینترست: روسیه جای خالی آمریکا در خاورمیانه را پر کرده است

یک نشریه آمریکایی می‌نویسد: آمریکا جایگاه خود بعنوان اصلی‌ترین نقش آفرین در خاورمیانه را از دست داده و سیاست ماهرانه، فروش تسلیحات نظامی و عملیات نظامی در سوریه، باعث شد تا روسیه نفوذ خود در منطقه را افزایش دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, مصر

الشروق :حکام عرب همه تخم مرغ ها را در سبد ترامپ نگذارند

روزنامه مصری ‘الشروق’ نوشت: حکام عرب نباید به دشمنی آمریکا با ایران دل خوش کرده و هم تخم مرغ های خود را در سبدواشنگتن بگذارند بلکه باید عاقلانه و با توجه به منافع ملی خود تصمیم بگیرند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره شمالی