رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

حمایت رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین از مورالس

رئیس‌ جمهوری جدید آرژانتین ضمن انتقاد از مخالفان در بولیوی، از «اوو مورالس» رییس جمهوری این کشور حمایت کرد

 

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، «آلبرتو فرناندز» رئیس جمهوری جدید آرژانتین که پس از پیروزی در انتخابات در آستانه تصدی این سمت قرار دارد، روز گذشته(شنبه) ضمن انتقاد از عدم به رسمیت شناختن پیروزی اوو مورالس در انتخابات بولیوی توسط مخالفان، این اقدام را «بی‌عدالتی بزرگ» خواند و گفت که برای مورالس احترام زیادی قائل است.

 

آلبرتو فرناندز ۲۷ اکتبر (۵ آبان) در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین با کسب ۴۸ درصد آرا به پیروزی رسید.

 

وی اعلام کرد که مورالس یک رئیس جمهور بزرگ بوده و احترام زیادی برای عملکرد و مدیریت وی در بولیوی قائل است.

 

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین همچنین از ارائه پیشنهاد سازمان کشورهای قاره آمریکا برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در بولیوی ابراز نارضایتی کرد.

 

فرناندز از جامعه جهانی خواست که پیروزی مورالس را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر بولیوی به رسمیت بشناسند و اینکه به عقیده وی، مورالس تنها رهبر در بولیوی است که ساختار اقتصادی این کشور را ارتقا قرار داده است.

 

نتایج نهایی انتخابات بولیوی نشان داده که مورالس ۴۷.۰۸ آرا و «کارلوس مسا» رقیب وی ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده اند که بدین ترتیب مورالس توانست اختلاف ۱۰ درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد.

 

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که به این نتایج معترض هستند و دست به اعتراض های خشونت آمیز زدند.

 

این در حالیست که اوو مورالس از تمامی گروهها و مردم خواست تا زمان تکمیل بازبینی نتایج انتخابات توسط سازمان کشورهای قاره آمریکا صبور باشند و دست به اقدامات خشونت آمیز نزنند.

 

اوو مورالس ۶۰ ساله برای حدود ۱۳ سال به عنوان رئیس جمهوری بولیوی فعالیت داشته و طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت وی شده است.

ایرنا

هزاران زن سیاه‌پوش علیه دولت شیلی به خیابان آمدند

هزاران زن در شیلی که لباس سیاه بر تن داشتندٍ، با برگزاری تظاهرات علیه دولت، خواستار اجرای عدالت درباره افراد کشته و زخمی شده در اعتراض‌های اخیر شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, زنان, شیلی

تظاهرات علیه رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری اعضای کابینه

رییس جمهور شیلی به دنبال برکناری هشت تن از اعضای کابینه خود از جمله وزرای کشور و دارایی با اعتراضات تازه‌ای روبه‌رو شد؛ اقدامی که با هدف تسکین بزرگ‌ترین بحران سیاسی شیلی از زمان بازگشت به دموکراسی در سال ۱۹۹۰ میلادی صورت گرفت.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی

یک میلیون معترض شیلیایی در سانتیاگو به خیابان آمدند

حرکت‌های اعتراضی در شیلی که از یک هفته پیش آغاز شده مدام اوج گرفته و به درخواست کناره‌گیری رئیس جمهوری رسیده است. روز جمعه تنها در پایتخت شیلی یک میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی