رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه استماع کنگره اعتراف کرد که عضویت اوکراین در ناتو در تضاد با منافع ملی روسیه است. او همچنین به ذکر دلایل مخالفت کشورش با حملات کی‌یف علیه پالایشگاه‌های روسیه پرداخت. به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: مطمئنا اگر ... رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: وزارت خارجه فنلاند امروز پنجشنبه معاهده امنینی این کشور و اتحادیه اروپا را عامل تضعیف حاکمیت فنلاند به حساب آورد. طبق گزارش روسیا ... فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

لکساندر استپانوف محقق ارشد موسسه آمریکای لاتین آکادمی علوم روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو نزدیک به ۱۰ سال است که قطب شمال را تبدیل به منطقه نظامی کرده اند تا زیرساخت‌های نظامی را برای کشورهای هم مرز روسیه فراهم کنند. به گزارش ایرنا از تاس، استپانوف توضیح داد: ایجاد مناطق نظامی ... روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

حمایت احزاب تونسی از اقدامات فوق العاده رئیس جمهور

شش حزب تونسی در بیانیه مشترکی حمایت خود را از تدابیر فوق العاده رویس جمهوری این کشور اعلام کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر قیس سعید، رئیس جمهور تونس اعلام کرد که منع تردد اشخاص و خودروها را درسرتاسر کشور از امروز(شنبه) لغو کرده است اما باید تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با کرونا رعایت شود.

 

سعید خواهان افزایش سرعت واکسیناسیون بخش‌های بهداشتی و نظامی شد و بر لزوم اتخاذ اقدامات قانونی لازم برای تضمین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه فردی و اجتماعی تأکید کرد.

 

از سوی دیگر بعد از اینکه سعید تدابیر فوق العاده را که از ۲۵ ژوئیه شروع شده بود، تمدید کرد، شش حزب تونسی در بیانیه مشترکی حمایت خود را از این تصمیمات اعلام کردند.

 

این احزاب عبارتند از: “تونس الی الامام”، “حرکه الشعب”، “التیار الشعبی”، “التحالف من اجل تونس”، “حرکه البعث”، “الحزب الوطنی الدیمقراطی الاشتراکی”.

 

سازمان ملل از طرف‌های تونسی خواست مذاکرات فراگیری را آغاز کنند که با ارزش‌های دموکراسی همسو باشد.

 

چهار حزب تونسی پیشتر اقدامات قیس سعید را خروج از قانون اساسی دانستند.

 

قیس سعید ژوئیه نخست وزیر را برکنار و اختیارات پارلمان را تعلیق کرد.

 

وی همچنین اصلاحات جدیدی در قانون اساسی به وجود آورد که به وزیر دادگستری اجازه می‌دهد در صورت ناتوانی وی یا نخست وزیر او اداره امور کشور را برعهده بگیرد.

 

راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه تونس اقدامات قیس سعید را لغو قانون اساسی دانست.

 

وی خواهان مبارزه مسالمت آمیز علیه حکمرانی فردی و مطلق شد و گفت: وضعیت کنونی خطرناک تر از وضعیت قبل ۲۵ ژوئیه است.

 

در این راستا بیش از ۱۰۰ عضو حزب النهضه که بزرگترین حزب در پارلمان است به دلیل انجام نشدن اصلاحات داخلی از این حزب استعفا دادند.

 

از جمله کسانی که بیانیه استعفا را امضا کردند، نمایندگانی در پارلمان و رهبران مجلس شورا، هیئت عالی حزب و نهادهای مختلف دیگر هستند. از جمله مهم ترین این شخصیت‌ها عبداللطیف المکی، وزیر بهداشت سابق، سمیر دیلو و جمیله الکسیکسی، از نمایندگان پارلمان هستند.

 

این نمایندگان اعلام کردند که دلیل استعفایشان نبود اصلاحات داخلی و تصمیم‌گیری‌های یکجانبه راشد الغنوشی، رئیس پارلمان، شکست وی در اداره پارلمان و ائتلاف‌های نادرست است.

 

آن‌ها تأکید کردند، این اشتباهات یکی از دلایلی است که باعث شد قیس سعید اختیارات پارلمان را تعلیق کند و به تنهایی قدرت را در دست بگیرد.

بحران خشکسالی در کمین اروپا

اگرچه در باور عمومی اروپا به عنوان قاره سبز و پرآب شناخته می‌شود، اما حتی این قاره نیز در سایه تغییرات اقلیمی گاه دچار بحران آب و خشکسالی می‌شود و تناوب این معضل با وخیم‌تر شدن اوضاع اقلیمی رو به افزایش است.

ادامه

اتریش, اروپا, اروپای شمالی, اروپای مرکزی, اسپانیا, المان, ایتالیا, بلغارستان, پرتغال, جنوب اروپا, جهان, چک, فرانسه, فنلاند, گزارش, لهستان, محیط زیست, یونان

ذوب شدن یخ‌ها سطح اقیانوس‌ها را تا ۱۸ متر بالاتر می‌برد

محققان دانشگاه دورهام انگلستان کشف کرده‌اند، ذوب شدن کنونی یخ‌ها باعث افزایش بسیار زیاد سطح دریا شده است و در پایان آخرین عصر یخبندان، سطح اقیانوس‌های سراسر جهان را تا ۱۸ متر بالاتر می‌برد.

ادامه

اروپای شمالی, اسکاتلند, انگلستان, جهان, خبر, محیط زیست

به‌دنبال استقرار بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در نروژ، فرمانده ارتش این کشور از احتمال درگیری با روسیه خبر داد

فرمانده ارتش نروژ با اشاره بر لزوم کاهش تنش‌ها در روابط با روسیه، بر نیاز به گفت‌و‌گو میان دو کشور تاکید کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, ناتو, نروژ