الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

حضور نظامی ژاپن مستقل از آمریکا برای تضمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس

دولت ژاپن تصمیم دارد برای تضمین امنیت کشتی‌های تجارتی خود حدود ۲۷۰ ملوان به آب‌های خلیج فارس اعزام کند.

 

به گزارش دویچه وله؛ این اقدام ژاپن مستقل از ماموریت بین‌المللی دریایی در خلیج فارس که تحت فرماندهی آمریکا جریان دارد، صورت می‌گیرد.

 

ژاپن از معدود کشورهایی است که هم با ایالات متحده آمریکا و هم با جمهوری اسلامی ایران مناسباتی دوستانه دارد.

 

تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس برای ژاپن اهمیت زیادی دارد. بخش قابل ملاحظه‌ای از صادرات ژاپن و همچنین انرژی مورد نیاز این کشور از آبراهه‌های این منطقه عبور می‌کند.

 

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۴ آذر (پنجم دسامبر) با انتشار گزارشی از توکیو از برنامه دولت ژاپن برای اعزام حدود ۲۷۰ سرباز وابسته به نیروی دریایی این کشور به آب‌های خلیج فارس خبر داد.

 

باید یادآور شد که پس از حمله به نفتکش‌ها، ایالات متحده آمریکا از ژاپن خواسته بود در ماموریت دریایی بین‌المللی تامین امنیت کشتیرانی مشارکت کند. در آن هنگام شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، مشارکت در ناوگان دریایی بین‌المللی که تحت فرماندهی آمریکا است، را رد کرده بود.

 

خبر اعزام نیروی مستقل از سوی ژاپن به خلیج فارس در ماه اکتبر رسانه‌ای شده بود. اما اکنون، بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ژاپن بر آن است تا این برنامه را اجرا کند.

 

روزنامه “نیکی بیزنس” از اعزام ۲۷۰ ملوان از سوی نیروی دریایی ژاپن به آب‌های خلیج فارس خبر داده است. یک ناوشکن ژاپن در همین رابطه به منطقه اعزام خواهد شد.

 

قرار است شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در ماه ژانویه سال آینده سفری به کشورهای منطقه سفر کند. گفته می‌شود که نخست‌وزیر ژاپن در این سفر از کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی دیدن خواهد کرد.

 

اعزام نیروی مستقل

 

خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه یاد شده اعلام کرده است که برنامه اعزام نیروی مستقل به آب‌های خلیج فارس تا پایان سال جاری آماده اجرا می‌گردد. افزون بر آن، گفته شده که مدت زمان فعالیت نیروی دریایی ژاپن در آب‌های خلیج فارس یک سال تعیین شده است. امکان تمدید مدت ماموریت نیروی دریایی ژاپن پس از پایان سال نخست، پیشبینی شده است.

 

حمله به نفتکش‌ها در سال جاری حمل و نقل کالا و امنیت کشتیرانی در آب‌های منطقه را به خطر انداخت. ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی این کشور ایران را مسئول این حملات می‌دانند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را تکذیب می‌کند.

 

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تشدید و تجدید تحریم‌های ایران از سوی آمریکا بر دامنه تنش حاکم بر منطقه افزوده است.

 

ژاپن که با دو کشور آمریکا و ایران مناسبات خوبی دارد، تلاش داشته در بحران پدید آمده در مناسبات دو کشور ایران و آمریکا میانجیگری کند.

 

جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور نظامی کشورهای خارجی در آب‌های خلیج فارس است. خبرگزاری رویترز در گزارش خود به اظهارات اخیر عباس عراقچی اشاره کرده است.

 

عراقچی که به عنوان نماینده رئیس جمهوری ایران هفته جاری به توکیو سفر کرده بود، پس از دیدار با شینزو آبه، مخالفت ایران با حضور نظامی کشورهای دیگر در آب‌های خلیج فارس را به اطلاع مقامات ژاپن رسانده بود. ژاپن نیز در این دیدار تصمیم آن کشور مبنی بر حضور نظامی در خلیج فارس را به اطلاع ایران رسانده است.

 

گزارش ایندیپندنت از سوءتغذیه وحشتناک کودکان یمنی

یک رسانه انگلیسی،در گزارشی با عنوان «جنگ٬ رویاهای ما را خراب کرد»، به سوءتغذیه وحشتناک و جبران‌ناپذیر کودکان یمنی در نتیجه این جنگ ویرانگر ائتلاف سعودی اماراتی پرداخت.

ادامه

امارات, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

ترامپ: نفت سوریه در دست ماست هرچه بخواهیم می‌کنیم!

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با دبیرکل ناتو اعلام کرد در اقدامی بی‌سابقه عربستان هزینه‌های اعزام نظامیان جدید به این کشور پس از حمله آرامکو را به طور کامل پرداخت می‌کند. وی همچنین درباره نفت سوریه گفت: نفت سوریه اکنون در کنترل ما است و می‌توانیم هر کاری بخواهیم با آن انجام دهیم.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی, ناتو

چین: از مشارکت ۶ کشور اروپایی در اینستکس حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین از قصد ۶ کشور اروپایی برای پیوستن به اینستکس استقبال و ابراز امیدواری کرد که کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز با ایران همکاری‌ کنند.

ادامه

امریکا, ایران, بلژیک, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, دانمارک, سوئد, فنلاند, نروژ, هلند