گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

حدود یک سال پس از فروکش کردن تظاهرات و خیزش‌های مردمی سال گذشته با شعار اصلی “زن، زندگی، آزادی”، اکنون پیامدهای تعیین‌کنندۀ آن حرکت تاریخ‌ساز را در جامعه و به‌ویژه در شکاف وسیع و عمیق پُرنشدنی بین اکثر مردم و دیکتاتوری حاکم به‌روشنی می‌توان دید. در چند سال اخیر، به‌علت تحریم‌های وسیع انتخابات نمایشی و ... بُن‌بست سیاست‌های رژیم ولایت فقیه و تنگ‌تر شدن حلقۀ «خودی‌ترین خودی‌ها»

ادامه

آزادی, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, بازنشستگان, تحریم, جهان, زنان, سرمایه‌داری, سوریه, سیاسی, فلسطین, کارگران, معلمان, مقاله, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

تداوم کاهش سطح زندگی توده‌های مردم مطابق گزارش مرکز آمار در دی‌ماه سال جاری تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای کشور ۳۸٫۵ درصد بوده است، یعنی خانوارهای کشور به‌طور میانگین ۳۸ درصد بیشتر از دی‌ماه سال قبل – طی یک سال – هزینه پرداخت کرده‌اند. این درحالی ‌است که درآمدشان به‌هیچ‌وجه مطابق نرخ تورم نبوده است. نرخ رشد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, استثمار, اقتصادی, امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, فقر, قضایی, کارگری, کودکان, کودکان کار, گزارش, مبارزه طبقاتی, معلمان, معیشت, نئولیبرالیسم, همبستگی

تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سخنرانی‌های مزوّرانه و تهدیدآمیز علی خامنه‌ای در مورد انتخابات ۱۱ اسفند مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و برگزاری انواع نمایش‌های تبلیغاتی برای پُراهمیت نشان دادن این انتخابات در هفته‌های گذشته ادامه یافت. هدف همهٔ این‌ها اثرگذاری بر افکار عمومی و جلب آن‌ها به شرکت در انتخابات است، گرچه شواهد حاکی ... تداوم مبارزه برای گذر از سدّ دیکتاتوری مذهبی، ۴۵ سال پس از انقلاب برضد دیکتاتوری سلطنتی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, استقلال, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, جهان, خاورمیانه, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, عراق, عمان, غارتگری, فقر, معلمان, نئولیبرالیسم

حسین سلامی از اعضای کانون صنفی معلمان استان مازندران بازداشت شد

روز سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸، حسین سلامی از معلمان و فعالان صنفی در استان مازندران پس از مراجعه به دادگاه انقلاب ساری بازداشت شد.

 

به گزارش کانون صنفی معلمان، برای آقای سلامی وثیقه صادر شد ولی خانواده ایشان نتوانستند در وقت اداری سند ملکی ارائه دهند و دادیار پرونده وی را به بازداشتگاه منتقل کرد.

 

در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه حسین سلامی، علیرضا قربانی و محمدصادق وفایی سه معلم و فعال صنفی در استان مازندران مورد بازجویی قرارگرفته بودند.

 

در آن زمان گزارش‌شده بود که ساعت ۷ صبح روز ۲۳ اردیبهشت ۹۸ مأموران امنیتی و لباس شخصی با ارائه حکمی از سوی شعبه دو دادیاری ساری با مراجعه به منازل آقایان حسین سلامی، علیرضا قربانی و محمدصادق وفایی از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان مازندران با تفتیش منزل نسبت به ضبط گوشی‌های همراه و لپ‌تاپ و کامپیوتر و دفترچه یادداشت‌های شخصی افراد یادشده اقدام و آنان را به پلیس امنیت احضار کرده است.

 

آقای حسین سلامی طی گفتگوی کوتاهی با حقوق معلم و کارگر در آن زمان ضمن تأئید این خبر اعلام کرده بود که بازجوئی صورت گرفته مربوط به حضور در تجمعات و تشویق همکاران به تحصن بوده و پس از بازجوئی بدون دریافت هر گونه وثیقه یا کفالتی آزاد شدیم و از سوی نهاد امنیتی مربوطه اعلام شد که طی هفته آینده بعد از دریافت احضاریه الکترونیکی به شعبه مربوطه مراجعه کنیم.

 

شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان در تاریخ پنجم خرداد، طی بیانیه‌ای از احضار و بازجویی شماری از معلمان در شهرهای مختلف خبر داد و خواستار پایان دادن به سرکوب و پرونده‌سازی برای معلمان و فعالان صنفی شد.

 

در بخش از این بیانیه به پرونده سازی برای تعداد زیادی از معلمان توسط حراست‌ها و هیات تخلفات اداری اشاره شده بود ».

 

شورای هماهنگی کانون‌های صنفی معلمان خطاب به نهادهای امنیتی، دولت ، مجلس و قوه‌قضاییه اعلام کرده؛ «مطالبات صنفی و آموزشی فرهنگیان دست یافتنی است و پرونده‌سازی، اخراج، تبعید و زندان تاکنون نتوانسته روند مطالبه‌گری فرهنگیان را متوقف نمایند.

 

این شورا همچنین هشدار داده است؛ اگر روند سرکوب فعلی متوقف نگردد، شورای هماهنگی از تمام ظرفیت‌ها و توان خود برای حمایت از فعالان صنفی و معلمان استفاده خواهد نمود.

 

معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ سه مرتبه در مدارس تحصن کردند. در جریان تحصن سه گانه معلمان در شهرهای مختلف، بیش از صد معلم بازداشت و یا به نهادهای امنیتی و حراست آموزش و پرورش احضار شدند.

 

با مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی موافقت کنید

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای خواستار موافقت با مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی شد.

 

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با صدور بیانیه‌ای خواستار موافقت با مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی (فعال صنفی معلمان) شده است.

 

در این بیانیه آمده است: بیش از یک سال از بازداشت معلم زندانی محمد حبیبی می‌گذرد و هنوز وزارتخانه به درخواست مرخصی بدون حقوق وی پاسخ مثبت نداده و نگرانیم که قصد دارند با صدور حکم انفصال از خدمت، زمینه‌های اخراج این فعال صنفی زندانی را مهیا نماید. در تاریخ سوم مهر درخواست مرخصی ایشان به اداره کل شهرستان های استان تهران ارسال شد و همان روز با دستور موافقت به وزارتخانه ارسال گردید و مقرر گرددید مرخصی را دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارتخانه تایید نماید. اما در کمال ناباوری هیات در تاریخ ۱۵ آذر به درخواست جواب منفی داد که مورد اعتراض قرار گرفت.

 

در ادامه این بیانیه، این تشکل صنفی فرهنگیان درخواست کرده است که حکم انفصال از خدمت این معلم زندانی صادر نشود.

در دفاع از مطالبه‌های صنفی و حقوق دمکراتیک معلمان

با فراخوان “شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران”، روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، هم‌زمان با روز معلم، گردهمایی اعتراضی گستردهٔ معلمان کشور در برابر اداره‌های آموزش‌وپرورش استان‌های مختلف برگزار گردید.

ادامه

ایران, حقوق بشر, معلمان, مقاله