راغفر؛ اگر تغییری رخ ندهد آینده تاریک و بدی در انتظار اقتصاد ایران است

حسین راغفر می‌گوید «طی چند دهه گذشته یک جهت‌گیری و ریل‌گذاری در عرصه اقتصاد داشتیم که عملا کشور را با بحران‌ها و مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد و حالا باید یک تجدیدنظر و اصلاحات را در این موضوع ایجاد کنیم.»

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر

حکایت حال سراوان و سیستان‌وبلوچستان: مظلمهٔ خلق را جزایی هست

سه هفته از وقوع فاجعه سراوان می‌گذرد. بر اساس گزارش‌های اولیه درباره این رویداد در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی: روز چهارم اسفندماه ۹۹ در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت سوخت‌بران بلوچ در نقطهٔ صفر مرزی “آسکان” دستکم ۱۵ تن کشته و زخمی شدند.

ادامه

اقتصادی, ایران, برابری اجتماعی, حقوق بشر, کارگری

مجلس ولایی، نمایندگان قلابی، و مشکلات بر هم انباشتهٔ مردم

اینک پس از گذشت نزدیک به ده ماه از آغاز کار مجلس یازدهم، تأملی بر عملکرد آن به‌عیان روشن می‌سازد در کارنامهٔ ده‌ماههٔ این مجلس جز هوچی‌گری، شعار دادن، و حرکات نمایشی، موردی نمی‌توان یافت که نشانی از عمل در راستای ایفای وظیفه در جهت تدوین قانون به‌نفع توده‌های مردم باشد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, فساد, مقاله

عبور سیستان و بلوچستان از خط قرمز خشکسالی/ مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستاها

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ کمی و کیفیت آب در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، گفت: به دلیل کمبود آب بعضی از روستاها خالی از سکنه شده و مهاجرت‌های زیادی را شاهدیم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, افغانستان, اقتصادی, ایران, پاکستان, حقوق بشر, دهقانی, فقر, محیط زیست

شاخص فلاکت، و فساد افسارگسیخته در رژیم فقها

درحالی که رژیم حداقل دستمزد امسال را حتی کم‌تر از ۳ میلیون تومان تعیین کرده است، خط فقر در تهران بر اساس آمارهای تازه منتشر شده به ۱۰میلیون تومان رسیده است. این آمارها حکایت از آن دارند که شاخص* فلاکت طی ۴ سال اخیر روندی نگران‌کننده‌ درپیش گرفته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

حسین راغفر: پیروزی بایدن یا ترامپ هیچ تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد

حسین راغفر اقتصاددان گفت: پیروزی بایدن یا ترامپ هیچ تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد چون آنچه در اقتصاد ایران رخ می‌دهد هیچ ربطی به تحریم ندارد.

 

به گزارش «فرهیختگان»، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا: پیروزی بایدن یا ترامپ ارتباطی با وضعیت اقتصاد کشور پیدا نمی‌کند، زیرا سیاست خارجی آمریکا در قبال خاورمیانه و به‌خصوص ایران را منافع اسرائیل تعیین می‌کند. به همین علت باروی کار آمدن هرکدام از این افراد هیچ تغییری در سیاست خارجی آمریکا با ایران به وجود نخواهد آمد.

 

آنچه در اقتصاد ایران رخ داده است هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد، بلکه مشکل از عملکرد در داخل است. بعضی از دستگاه‌های داخلی در راستای حرص و آز گروه‌های درون قدرت در حال حرکت هستند.

 

عده‌ای با رفتارشان از اقداماتی که آمریکا به دنبال انجام آن است، استقبال می‌کنند و آن را اجرا می‌نمایند.

آنجا که دخالت رئیس‌جمهور مانع از احقاق حقوق ملت می‌شود

در اردیبهشت سال ۹۸ رئیس‌جمهور شخصا در جلسه هیات دولت به پرونده دشت مغان ورود پیدا می‌کند و از وزیر اقتصاد و دارایی و وزیر دادگستری که نمایندگانشان در هیات داوری حضور دارند، می‌خواهد که امضای خود را دائر بر اینکه پرونده به هیات (داوری) ارجاع داده شود، پس بگیرند.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خبر, فساد, مصاحبه و گفتگو

در شرایط تحریم‌؛ چین مشتری دائمی تمام نفت ایران شد

بر اساس گزارش جدید اویل پرایس، با بسته شدن قرارداد ۲۵ ساله با چین، ایران برای تمام نفت خود یک مشتری دائم خواهد داشت. چین متعهد شده تولید در میادین نفتی غرب کارون را حداقل ۵۰۰ هزار بشکه در روز طی دو سال آینده افزایش دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه

نقض منافع زحمتکشان: از قراردادهای موقت گرفته تا نبود ایمنی درمحیط کار

افزایش آمار سوانح و حوادث کار در معدن‌ها و واحدهای صنعتی، ابتلای شمار زیادی از پرستاران به‌بیماری کووید-۱۹ در هنگام انجام وظیفه در بیمارستان‌ها، تفاوت و تبعیض در محیط‌های کار و نبود مزد یکسان برای کار یکسان، اجرایی نشدن طرح مترقی طبقه‌بندی مشاغل و لطمه‌های اساسی به امنیت شغلی کارگران به‌دلیل اجرای برنامه خصوصی‌سازی، به‌موازات ... نقض منافع زحمتکشان: از قراردادهای موقت گرفته تا نبود ایمنی درمحیط کار

ادامه

اقتصادی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, سرمایه‌داری, کارگری