یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

حزب کمونیست چین: تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با کرونا دارد

معاون وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با انتقاد از اتهام پراکنی واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا خاطر نشان کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با این ویروس دارد.

 

به گزارش تسنیم، «جو ری» روز چهارشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، ضمن اهدای تجهیزات پزشکی و درمانی با «محمد کشاورز زاده» سفیر ایران در چین هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

معاون وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین در این دیدار از اتهام پراکنی آمریکا و معرفی ویروس کرونا با عناوینی مانند «ویروس چین» یا «ویروس ووهان» انتقاد کرد و گفت: چین با اقدامات خود در مبارزه با کرونا به مرحله پیروزی نسبی رسیده است اما آمریکا قصد دارد با چینی نامیدن ویروس کرونا تلاش های مردم و دولت چین را زیر سئوال ببرد و چین را بدنام کند.

 

او ضمن قدردانی از حمایت های ایران از مردم چین در ابتدای شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت: ایران نخستین کشوری بود که ضمن ارسال کمک های خود به چین برای مبارزه با ویروس کرونا، از پکن حمایت کرد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم نخستین وزیر خارجه ای بود که از مردم و دولت چین حمایت کرد.

 

«جو ری» با یاداوری فداکاری یک جوان ایرانی به نام «سینا کرمی» در ووهان چین گفت: مردم چین فداکاری این جوان ایرانی را که در اوج شیوع ویروس کرونا در ووهان ماند و برای پزشکان و پرستاران این شهر قهوه تهیه می کرد فراموش نخواهند کرد.

 

یک جوان ایرانی به «سینا کرمی» در ابتدای شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، علی رغم خروج اتباع خارجی از این کشور، همچنان در شهر ووهان باقی ماند و به مردم این شهر کمک کرد او که کارمند یک مجموعه کافی شاپ‌های زنجیره‌ای در شهر ووهان بود برای ایجاد دلگرمی میان مردم حاضر در قرنطینه، به توزیع نوشیدنی‌های گرم میان پزشکان و مردم اقدام می کرد اقدام شجاعانه این جوان ایرانی آن موقع بازتاب زیادی داشت.

 

معاون وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین ادامه داد: به پاس قدردانی از کمک های ایران، چین هم گسترده ترین و بیشترین حمایت ها را از ایران به عمل آورده است و رییس جمهوری چین نیز در پیامی به همتای ایرانی خود با مردم و دولت ایران ابراز همدردی کرد.

 

به گزارش ایرنا، دولت و مردم چین تا کنون افزون بر ۱۹ محموله هوایی تجهیزات و وسایل درمانی و پزشکی مانند کیت های تشخیص کرونا، ماسک، لباس و دستگاه های تنفسی برای مبارزه با کرونا به دولت و مردم ایران اهدا کرده‌اند.

 

این مقام حزب کمونیست چین اظهار کرد: نه فقط دولت یا حزب کمونیست چین بلکه مردم عادی چین از جمله «جک ما» مالک شرکت بزرگ علی بابا نیز یک میلیون ماسک به ایران اهدا کرد از طرف دیگر مردم چین در کمتر از ۲۴ ساعت افزون بر ۴ میلیون یوان به حساب سفارت واریز کردند این حمایت ها نشان می دهد که دوستی و صمیمیت میان دو کشور در بطن قلب مردم دو کشور کاشته شده است.

 

جو تصریح کرد: حزب کمونیست چین به عنوان حزب حاکم بر کشور نه فقط با احزاب کشورهای دیگر جهان در تماس است بلکه در تصمیم گیری کشور از جمله در زمینه روابط خارجی هم نقش زیادی دارد امروز نیز با سفارش وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین در سفارت ایران حاضر شده و مقداری ماسک و دارو به مردم ایران هدیه می کنیم شاید این تجهیزات و وسایل با نیازهای مردم ایران برابر نباشد اما بیانگر قدردانی مردم چین از همراهی ایرانیان است و این کمک ها تداوم پیدا خواهد کرد.

 

معاون وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین در پایان تاکید کرد مطمئن هستم مردم چین و ایران در این دو جبهه موفق خواهند شد و بر ویروس کرونا پیروز خواهند شد.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین هم در این دیدار ضمن تشکر از ارسال کمک های مردم و دولت چین به ایران برای مبارزه با کرونا گفت: این کمک ها بسیار مناسب و به موقع بود و تاثیر زیادی در مبارزه مردم ایران با ویروس کرونا داشته است.

 

«محمد کشاورز زاده» با اشاره به اینکه در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در چین، ایران نخستین کشوری بود که حمایتش را از پکن اعلام کرد افزود: وزیر خارجه ایران هم نخستین وزیر خارجه‌ای بود که در تماس با «وانگ یی» وزیر خارجه چین حمایت خود را از پکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: اگرچه تحت تحریم های ظالمانه آمریکا قرار داریم اما در حد و توان خود کمک های لازم را در آن زمان به چین ارسال کردیم.

 

کشاورز زاده با بیان اینکه مردم ایران در حال حاضر در دو جبهه «مبارزه با ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا» می جنگند تاکید کرد: همه باید برای رفع تحریم های آمریکا علیه ایران تلاش کنند.

 

او از اینکه مردم چین با رهبری «شی جین پینگ» رییس جمهوری این کشور بر ویروس کرونا موفق شده و آن را شکست داده‌اند اظهار خرسندی کرد و گفت: مردم جهان باید از «تجربه چین در زمینه مبارزه با کرونا» استفاده کنند.

 

سفیر ایران در چین ضمن قدردانی از کمک های مردم و دولت چین به ایران تصریح کرد: دوستی دولت و مردم چین برای ما کاملا روشن است و این کمک ها هم حاکی از دوستی میان دو کشور است.

 

کشاورز زاده همچنین ضمن محکوم کردن اتهامات آمریکا در زمینه منشا کرونا به چین اظهار کرد اعتقاد داریم کاری که چین در مبارزه با کرونا کرد کار بزرگی بود و موفقیت های بزرگی نصیب مردم این کشور شده است.

 

سفیر ایران در چین افزود: متاسفانه آمریکا ظالمانه ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است و از حزب کمونیست چین که از این تحریم ها انتقاد و آن را محکوم کرده است تشکر می کنیم.

به دنبال ادعای یک خبرنگار آمریکایی؛ چین خواهان افشای اطلاعات هیات ورزشی ارتش آمریکا در ووهان شد

«گلوبال تایمز» از روزنامه های دولتی چین نوشت: مردم و کارشناسان چین خواستار آن هستند که واشنگتن اطلاعات ورزشکاران ارتش آمریکا را که در بازی های ارتش های جهان در شهر ووهان کانون شیوع بیماری در چین حضور داشتند، به صورت شفاف اعلام کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر

پروازهای بین‌المللی به مقصد پکن وارد شهرهای دیگر چین می‌شوند

در راستای اقداماتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وارداتی از کشورهای دیگر، کلیه پروازهای بین‌المللی به مقصد پکن از فردا (دوشنبه) برای کنترل شدن به فرودگاه‌های دیگر چین منتقل می‌شوند.

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا