تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

حزب کار اسرائیل خواستار استعفای نتانیاهو شد

درپی افشای درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای جاسوسی از روسای ستاد مشترک ارتش و سازمان جاسوسی موساد، حزب کار این رژیم خواستار استعفای نتانیاهو شد.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب،”آوی گابای “رئیس حزب کار رژیم اسرائیل گفت: “مناسبت نیست راس هرم قدرت در دست نخست وزیری باشد که از رئیس دستگاه شاباک می خواهد که علیه همکارانش جاسوسی کند”.

 

وی افزود: “نتانیاهو نه تنها نباید رئیس کمیته فرماندهان دستگاههای امنیتی باشد بلکه باید به خانه اش برود. او در چنین رفتارش هیچ شرفی ندارد و قدسیت حکومت و دستگاه امنیت را زیرپا لگدمال کرده است”.

 

گابای خواستار تحقیق فوری درخصوص درخواست نتانیاهو از دستگاه شاباک برای شنود مکالمات تلفن روسای ستاد مشترک ارتش و موساد شد.

 

ایلنا دایان خبرنگار اسرائیلی در یکی از برنامه های تلویزیونی خود فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از “یورام کوهین” رئیس دستگاه امنیت داخلی “شاباک” در اولین ماههای دوران زمامداری خود خواسته بود که تماس های تلفنی “بنی گانتز” رئیس سابق ستاد مشترک ارتش و “تامیر باردو” رئیس موساد را شنود کند.

 

این خبرنگار اسرائیلی افزود: “کوهین از درخواست نتانیاهو ناراحت شد؛ بویژه افرادی که نتانیاهو از کوهین می خواست تماس های آنها را شنود کند، از همکاران نزدیک کوهین بود چرا که ماموریت محوله به آنها ایجاب می کرد که همواره با هم کار کنند”.

 

در همین حال، تامیر باردو رئیس اسبق موساد نیز در مصاحبه ای به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: “باور نمی کنم که در اسرائیل، رئیس کابینه اش خواهان شنود تماس های رئیس ستاد مشترک یا من شود. شنود، بزرگترین بی اعتمادی ممکن است. من در طول زندگی ام از کسی نخواسته ام که علیه هریک از کارمندانم در موساد از شنود استفاده کند. فکر می کند این امر خارج از قواعد بازی است.این بدترین چیز ممکن است. اگر این موضوع را می دانستم؛ کار درستی که باید در آن زمان انجام می دادم این بود که بگویم این بازی، بازی من نیست”.

 

این درحالی است که سایت اسرائیل هاآرتص پاسخ دفتر نتانیاهو را منتشر کرد که در آن آمده است: “ادعای درخواست نخست وزیر از شاباک برای بکارگیری شنود علیه موساد بی پایه و اساس است و خدشه کامل به تلاش های فراگیری است که به طور دوره ای برای حفظ امنیت اطلاعات درخصوص مسائل حساس صورت می‌گیرد، مسائل حساسی که از بالاترین اهمیت درخصوص امنیت اسرائیل برخوردار است”.

تسنیم

دادگاه اروپا: لیتوانی و رومانی میزبان زندان‌های سری سازمان «سیا» بودند

به گزارش آسوشیتد‌پرس، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز پنجشنبه رای نهایی خود درباره زندان‌های آمریکا در رومانی و لیتوانی را صادر کرد.

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, رومانی, عربستان سعودی, فلسطین

جان افریک: آمریکا، اسرائیل و عربستان محور شرارت جدید هستند

سردبیر مجله فرانسوی زبان ‘جان افریک’، روز جمعه در گزارشی نوشت: «آمریکا، اسرائیل، و عربستان» با تشکیل یک ائتلاف خطرناک، محور شرارت در منطقه خاورمیانه ایجاد کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین