بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

حزب چپ آلمان درصدد جلوگیری ازفروش سلاح به عربستان وامارات است

حزب چپ (دی لینکه) از احزاب مخالف دولت در پارلمان آلمان با تهیه پیش نویس طرحی قصد دارد صادرات سلاح و فروش اقلام و خدمات مرتبط نظامی به کشورهای عربستان و امارات را به علت جنگ دریمن متوقف کند.

 

مطبوعات آلمان میگویند که این طرح پیشنهادی در صورت تصویب فروش سلاح به عربستان و امارات و همچنین ترکیه به علت عملیات نظامی آن در شمال سوریه را ممنوع می کند و حتی برخی از قراردادهای قبلی را نیز فسخ خواهد کرد. تمرکز این طرح بر ممنوعیت فروش قایق های گشتزنی فروخته شده به عربستان است که از آنها برای محاصره بنادر یمن استفاده شده است. همچنین توقف خدمات نظامی به تانک های لئوپارد فروخته شده به ترکیه نیز در این طرح پیشنهادی پیش بینی شده است.

 

عربستان بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ یکی از بزرگترین خریداران سلاح از آلمان بوده و در مجموع حدود ۱.۲ میلیارد یورو تسلیحات از آلمان خریداری کرده است. آلمان در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی بیشتر تسلیحات را به عربستان ، مصر و اسرائیل صادر کرد. دولت آلمان در آغاز سال جدید میلادی اعلام کرد که قصد دارد صادرات سلاح به کشورهای درگیر جنگ را متوقف سازد اما برخی گزارش ها حاکی است که دولت آلمان در سه ماهه سال جاری میلادی نیز تسلیحاتی به ارزش ۱۶۱ میلیون یورو به عربستان صادر کرد و این کشور در صدر کشورهای وارد کننده سلاح آلمانی قرارگرفت. دولت آلمان اواخر سال گذشته میلادی نیز به علت ادامه صدور تسلیحات به ارزش صدها میلیون یورو به عربستان و مصر با انتقادهایی رو به رو شد.

 

‘اشتفان لایبیش’ در گفت وگو با زودویچه زایتونگ فروش سلاح آلمان به عربستان و مصر را ‘اقدامی شرم آور’ قلمداد کرد و گفت: عربستان سعودی و مصر باید در مورد هزاران کشته ناشی از جنگ آنها در یمن، پاسخگو باشند.

 

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است

 

دراین حال ، دولت آلمان مجوز صدور سلاح به کشورهای حوزه‌ خلیج فارس را با توجه به افزایش تنش‌ها در این منطقه با محدودیت‌های بیشتری صادر می‌کند. اما برلین همزمان اعلام کرده که دولت عربستان سعودی را شریک غیرقابل چشم‌پوشی در نبرد ادعایی با تروریسم می‌داند.

 

این درحالی است که به گزارش رسانه های آلمان ، شمار سلفی ها در این کشور در پنج سال گذشته دو برابر شده و به حدود ۱۱ هزار نفر رسیده و این در حالی است که صادرات سلاح آلمان به عربستان مروج اصلی تروریسم تکفیری نیز افزایش یافته است.

ایرنا

ترامپ: بن سلمان شپش دارد!

پایگاه العهد نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه برای صدمین بار در مقابل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه چیزی را که از کشورهای خلیج فارس می خواهد تکرار کرد و گفت: ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم و هیچ چیزی به دست نیاوردیم. کشورهای ثروتمندی در آنجا هستند که ... ترامپ: بن سلمان شپش دارد!

ادامه

امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی

برنی سندرز: ولیعهد عربستان “حرف زدن” درباره غزه را تمام کند

برنی سندرز با اشاره به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت که ولیعهد عربستان و سایر رهبران مولتی میلیاردر منطقه باید از صحبت درباره فقر و ناامنی در غزه دست کشیده و به جای آن کاری انجام دهند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, فلسطین

نشریه فرانسوی: سازمان‌های غیردولتی در فرانسه از ولیعهد عربستان شکایت کرده‌اند

چندین سازمان بین‌المللی قبل از سفر بن سلمان به فرانسه و از یک سال پیش فعالیت‌هایی را در زمینه”جنایت‌های شکنجه آمیز” آغاز کرده بودند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, فرانسه, یمن