ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

حزب دولتی آلمان خواستار خروج تسلیحات اتمی آمریکا از خاک کشورش شد

مقامات حزب سوسیال دموکرات آلمان با انتقاد شدید از اقدام آمریکا در ترور “سردار سلیمانی” خواستار خروج همه تسلیحات اتمی آمریکا از خاک آلمان شدند.

 

به گزارش تسنیم، “رالف موتسنیش”، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد شدیدی به سیاست‌های تنش زای ترامپ در خاورمیانه وارد کرده و با اشاره به ترور “سردار سلیمانی” توسط آمریکا اظهار داشت که این اقدام ترامپ روابط آلمان و آمریکا را بسیار پیچیده می‌کند.

 

وی که در گفتگو با روزنامه “زوددویچه سایتونگ” سخن می گفت همچنین تصریح کرد که ما نمی‌توانیم از عواقب ترور یک نماینده دولتی از طریق یک دموکراسی غربی جلوگیری کنیم. مناسبات بین آلمان و ایالات متحده اکنون در معرض فشارها و تغییرات زیادی قرار خواهد گرفت. امروز باید شک کرد که آیا با دولت فعلی آمریکا بازگشتی به یک همزیستی منظم سیاسی می تواند وجود داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که آلمان و شرکای اروپایی آن استقلال دارند و نباید خود را به جریان یک سبک سیاسی عصبی و فوران کننده سوق دهند. انتخاب کلمات و رفتارهای آمریکا قابل قبول نیست.

 

این مقام دولتی آلمان همچنین توجیهات رئیس جمهور آمریکا برای ترور سردار سلیمانی را رد کرده و همچنین گفت: اگر چیزی که نخست وزیر عراق می‌گوید مبنی بر اینکه (سردار) سلیمانی برای تنش زدایی از روابط عربستان و ایران به بغداد آمده بود این اقدام ترامپ دوچندان غم انگیز خواهد بود.

 

موتسنیچ در مصاحبه دیگری ترور سردار سلیمانی را نقض قوانین بین المللی عنوان کرده بود.

 

در این میان روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان هم خواستار محدودیت صادرات تسلیحات آلمان شده و هم زمان استقرار سلاح های اتمی آمریکا در آلمان را زیر سوال قرار دادند.

 

“نوربرت والتر بوریانس” ، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره به یک رسانه آلمانی گفت: دولت فدرال آلمان باید صادرات تسلیحات خود را با محدودیت های بیشتری اداره کند. اینکه سلاح های آلمانی از مناطق بحرانی و در دست دیکتاتورها سر در می آورند قابل قبول نیست.

 

“ساسکیا اسکن” از دیگر روسای حزب سوسیال دموکرات آلمان هم گفته است که بر اساس سنت سیاست صلح و نگرش اساسی حزب سوسیال دموکرات، ما خواستار ارسال تسلیحات کمتری از طرف آلمان هستیم.

 

با این همه میزان مجوزهای صادر شده از طرف دولت آلمان برای صادرات تسلیحات در سال ۲۰۱۹ رکورد تازه‌ای را به دست آورد.

 

بوریانس همچنین درباره سلاح های اتمی آمریکا که در آلمان مستقر هستند هم گفت: اینکه وجود سلاح های اتمی آمریکا و به طور کلی استقرار سلاح های اتمی آمریکا در آلمان تا چه اندازه مسئله ساز است با توجه به تشدید نگران کننده اوضاع در عراق خود را نشان می‌دهد.

 

وی تاکید کرد که به دلیل تک روی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در ناتو و در همکاری های دو سوی آتلانتیک تغییراتی اساسی ایجاد شده است. اما در اینجا تنها مسئله سلاح های اتمی آمریکا در آلمان مطرح نیست. ما می خواهیم که همه سلاح های هسته‌ای از اروپا محو شود از جمله آن هایی که در قلمرو روسیه مستقر هستند.

 

سبزها و چپ های آلمان هم خواستار خروج سلاح های اتمی آمریکایی مستقر در پایگاه بوشل آلمان شده‌اند.

آلمان تعدادی از نیروهایش را از عراق خارج می‌کند

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه گزارش داد: آلمان قصد دارد در بحبوحه تنش در روابط ایران و آمریکا، بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و به کویت و اردن اعزام کند.

ادامه

اردن, المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, غرب اروپا