ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

حدود دو سوم شهروندان آلمانی از چتر حمایتی هسته‌ای مستقل از آمریکا حمایت می‌کنند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی مناسبات کشورشان با آمریکا را خوب ارزیابی نکرده و خواهان استقلال بیشتر در عرصه سیاست‌های امنیتی از ایالات متحده هستند

 

به نقل از روزنامه “تاگس اشپیگل”، بر اساس جدیدترین نظرسنجی شهروندان آلمانی و آمریکایی دیدگاه های کاملا متفاوتی درباره مناسبات بین این دو شریک مهم در ائتلاف نظامی ناتو (آلمان و آمریکا) دارند.

 

یک نظرسنجی موسسه تحقیقاتی کوربر و موسه پیو که شب گذشته در واشنگتن و برلین منتشر شده است نشان می دهد که حدود ۳ چهارم شهروندان آمریکایی ( ۷۵ درصد) مناسبات بین دو کشور را خوب و یا بسیار خوب ارزیابی می کنند. این در حالی است که تنها ۳۴ درصد شهروندان آلمانی چنین نظری داشتند.

 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۱۷ درصد آمریکایی ها روابط کشورشان با آلمان را بد و یا بسیار بد ارزیابی می کنند در حالی که ۶۴ درصد شهروندان آلمانی چنین اعتقادی دارند.

 

بر این اساس شمار افرادی که مناسبات بین دو کشور را مثبت ارزیابی می کنند در هر دو کشور افزایش پیدا کرده است.

 

در این نظرسنجی ۴۲ درصد شهروندان آلمانی اظهار داشتند که ایالات متحده آمریکا مهمترین و یا دومین شریک سیاست خارجی آلمان است. این در حالی است که تنها ۱۳ درصد شهروندان آمریکایی آلمان را مهم ترین و یا دومین شریک مهم خود در عرصه سیاست خارجی می دانند. برای آمریکایی‌ها آلمان بعد از انگلیس (۳۶ درصد)، چین (۲۳ درصد)، کانادا ( ۲۰ درصد) و اسرائیل (۱۵ درصد) در جایگاه پنجمین شریک مهم قرار دارد.

 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۶۹درصد شهروندان آمریکایی خواهان همکاری بیشتر با آلمان هستند و در بین شهروندان آلمانی هم تنها ۵۰درصد چنین دیدگاهی داشتند. بسیاری از آلمانی‌ها خواهان گسترش مناسبات با فرانسه(۷۷درصد)، ژاپن (۶۹درصد)، روسیه (۶۶درصد)، چین (۶۰درصد) و انگلیس (۵۱درصد) بودند.

 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که اختلاف‌نظر زیادی درباره ارزیابی پایگاه‌های نظامی آمریکا در آلمان وجود دارد. ۸۵درصد شهروندان آمریکایی این پایگاه‌های نظامی را برای امنیت ملی آمریکا مهم و یا بسیار مهم ارزیابی می‌کنند، این در حالی است که در بین شهروندان آلمانی تنها ۵۲درصد اعتقاد دارند که این پایگاه‌های نظامی برای امنیت آلمان مهم یا بسیار مهم است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرده است که تصمیم دارد نیروهای خود را از آلمان خارج و آنها را به لهستان منتقل کند. ترامپ به‌طور مداوم این انتقاد را به آلمان وارد می‌کند که هزینه‌های دفاعی آن در ائتلاف نظامی ناتو بسیار پایین است.

 

اما نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۳۵درصد شهروندان آمریکایی بر این عقیده‌اند که این متحد اروپایی آنها باید هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد. حدود ۴۰درصد شهروندان آلمانی هم می‌گویند که دولت آلمان باید در زمینه دفاعی هزینه بیشتری کند.

 

در مجموع حدود ۳۵هزار نیروی آمریکایی در آلمان مستقر هستند.

 

این نظرسنجی در فاصله زمانی ۱۷ و ۲۲ سپتامبر از بین بیش از هزار شهروند آمریکایی و در فاصله زمانی ۹ تا ۲۸ سپتامبر از بین هزار شهروند آلمانی انجام شده است.

 

نتیجه نظرسنجی مؤسسه کوربر همچنین نشان می‌دهد که حدود ۳۰ سال بعد از سقوط دیوار برلین اکثر شهروندان آلمانی بازدارندگی هسته‌ای را مجدداً امری غیرقابل اجتناب می‌دانند. بر این اساس حدود دو سوم شهروندان آلمانی از چتر حمایتی هسته‌ای مستقل از آمریکا حمایت می‌کنند.

 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که نوع کلاسیک حمایت هسته‌ای از آلمان (چتر هسته‌ای آمریکا) تنها برای ۲۲درصد شهروندان آلمانی مطلوب است. به جای آن شهروندان آلمانی خواهان یک چتر هسته‌ای اروپایی با مشارکت فرانسه و انگلیس هستند.

 

نتیجه این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که شهروندان آلمانی درباره عهده‌داری مسئولیت‌های بین‌المللی بیشتر برای کشورشان نظرات متفاوتی دارند و ۴۳درصد شهروندان از این مسئله استقبال می‌کنند و ۴۹درصد هم خواهان موضع محتاطانه‌تری در این زمینه هستند.

 

همچنین ۸۷درصد شهروندان آلمانی تأثیر انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بر مناسبات دو سوی آتلانتیک را بسیار منفی ارزیابی می‌کنند.

 

بر این اساس ۵۲درصد شهروندان آلمانی خواستار استقلال بیشتر در زمینه سیاست‌های امنیتی از آمریکا بودند.

تسنیم

کوربین مدارک «فروش خدمات درمانی انگلیس به آمریکا» را افشا کرد

رهبر حزب کارگر و رقیب انتخاباتی نخست‌وزیر انگلیس، مدارکی از مذاکره مخفی با دولت آمریکا برای واگذاری بخشی از خدمات بهداشت این کشور به واشنگتن و افزایش عمدی بهای دارو را افشا کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا