تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۳ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

حداقل دستمزد و مالیات افراد ثروتمند در نیوزیلند افزایش یافت

روزنامه گاردین گزارش داد که دولت نیوزیلند حداقل میزان دستمزد را در این کشور به ۲۰ دلار در ساعت افزایش داد، اما در مقابل نرخ مالیات برای پردرآمدترین افراد جامعه را به ۳۹ درصد رساند.

 

به گزارش ایرنا از این پایگاه خبری انگلیس، قرار است این قانون از فردا (پنجشنبه) به دنبال افزایش بسیار اندک نرخ بیکاری و ارایه مزایا به افراد بیمار در این کشور اعمال شود. دولت تخمین می‌زند این افزایش دستمزد حدود ۱۷۵ هزار و ۵۰۰ کارگر را در این کشور در بر بگیرد.

 

بر پایه این گزارش، افزایش مالیات نیز افرادی را در بر می‌گیرد که سالانه بیش از ۱۸۰هزار دلار درآمد دارند. این رقم حدود ۲ درصد از مردم را در نیوزلند به خود اختصاص می‌دهد.

 

تخمین زده شده است با اعمال قوانین جدید مالیاتی، در سال جاری میلادی حدود ۵۵۰ میلیون دلار درآمد اضافی نصیب دولت این کشور شود. داده‌های آماری نشان می‌دهد، تا سال ۲۰۱۹ نیوزیلند در میان ۵ کشور برتر جهان از لحاظ سطح درآمد قرار داشت.

 

تا همین سال، شماری از کارگران شاغل در فرودگاه ها و مشاغل مرزی که در خط مقدم دفاع در برابر بیماری مهلک کرونا به شمار می‌آیند، کمترین میزان دستمزد را دریافت می‌کردند.

 

در سال، ۲۰۲۰ اتحادیه‌های کارگری خواستار افزایش دستمزد افراد شاغل در خط مقدم مبارز با کرونا شدند و حقوق این افراد به ۲۲ دلار و ۱۰ سنت در هر ساعت افزایش یافت.

 

در این گزارش آمده است، دولت نیوزیلند با هدف قدردانی از تلاش های افراد شاغل در خط مقدم مبارزه با کرونا، این کمک مالی را برای آنها در نظر گرفته است.

 

بر پایه این گزارش، نیوزیلند در حال حاضر تلاش هایی را با هدف فقرزدایی در میان کودکان و کاهش بهای مسکن انجام می‌دهد.

 

گزارش های خبری نشان می‌دهد بهای مسکن در نیوزلند بسیار بالاست. به عنوان مثال قیمت مسکن در ایالت اوکلند حدود ۱۱ برابر درآمد افراد متوسط در نیوزیلند است.

 

حزب کارگر چپ میانه جاستین آردن نخست وزیر، ماه اکتبر توانست با کسب بیش از ۴۹ درصد آرا و ۶۴ از ۱۲۰ کرسی پارلمان، برای دومین بار در انتخابات پیروز و مامور تشکیل دولت شود. این نخستین بار در ۲۴ سال گذشته است که یک حزب ‌توانست به تنهایی دولت تشکیل دهد.

تجمع بازنشستگان کارگری در استان‌های مختلف با خواست رساندن دریافتی حداقلی به خط فقر

بازنشستگان کارگری امروز ۱۸ فروردین ماه، بار دیگر  در چندین استان از جمله مازندران، البرز ، قزوین، شوش و هفت تپه … با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی، خواستار رساندن مستمری‌ها به خط حداقلی فقر شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری

وزارت بهداشت باید پاسخگوییِ عقب‌ماندگی به وجود آمده و مسئولیت تعلل را بپذیرد/ پرستاران بسیاری هنوز واکسینه نشده‌اند

دبیرکل خانه پرستار، گفت: «در مورد فوت پرستاران به دلیل ابتلا به کرونا هیچ عذری از ناحیه هیچ مقامی پذیرفته نیست و تمام کسانی که در تزریق واکسن به آن‌ها کوتاهی کرده‌اند، باید پاسخگوی تعلل خود باشند.»

ادامه

ایران, پرستاری, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

مضروب کردن کارگر توسط خودرو مدیر پیمانکار به تجمع اعتراضی کارگران انجامید

کارگر مضروب، مدعی است این اتفاق سهوی نبوده است به همین دلیل کارگران شهرداری منطقه ۵ اهواز در حمایت از این همکار مضروب با تجمع در خیابان ۲۲ بهمن و در نزدیکی ساختمان شهرداری خواستار برخورد قانونی با فرد پیمانکار بودند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری