گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

حامیان فلسطین در مقابل کاخ سفید راهپیمایی کردند

۱۵ گروه سیاسی از جمله رهبران یهودی یک گروه ضد صهیونیست و همچنین چهره های سرشناسی چون نماینده فلسطینی الاصل کنگره آمریکا، با تجمع مقابل کاخ سفید، خواستار پایان اشغالگری اسرائیل شدند.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صدها تن از ساکنان واشنگتن دی سی در اعتراض به اشغال اراضی فلسطین از سوی اسرائیل و اقدام نظامی علیه فلسطینی‌های ساکن غزه و بیت‌المقدس، در حدفاصل وزارت خارجه آمریکا تا کاخ سفید، راهپیمایی کردند.

 

در این راهپیمایی، اتباعی از فلسطین در کنار معترضانی از جنبش جان سیاه پوستان مهم است و رهبران یک گروه یهودی ضد صهیونیست، حضور داشتند.

 

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم فلسطین، خواستار قطع حمایت مالی واشنگتن از اسرائیل شده و از وزارت خارجه آمریکا برای بی اعتنایی به خشونت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین انتقاد کردند.

 

در این تظاهرات که از سوی ۱۵ گروه سیاسی تدارک دیده شده بود، «رشیده طلیب» عضو فلسطینی الاصل کنگره آمریکا نیز حضور داشت.

 

وی با متهم کردن اسرائیل به پاکسازی قومی، به این نکته اشاره کرد که مردمش تنها به جرم اینکه فلسطینی هستند، کشته می‌شوند.

 

طی روزهای گذشته، بیش از ۳۵ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند حال آنکه صدها تن نیز در درگیری با نیروهای اشغالگر فلسطین زخمی شده‌اند.

 

کاخ سفید: به حمایت از اسرائیل متعهدیم

 

سخنگوی کاخ سفید با نادیده گرفتن حق مردم فلسطین به دفاع از خود در برابر حملات متجاوزان صهیونیست، از تداوم حمایت بایدن از امنیت این رژیم سخن گفت!

 

به نقل از هیل، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید حملات موشکی نیروهای مقاومت را که در دفاع از مردم مظلوم فلسطین اشغالی و نوار غزه انجام می‌شود، محکوم کرد.

 

وی مدعی شد: حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از امنیت اسرائیل و حق مشروع آن (!) برای دفاع از خود، امری قطعی است و هرگز تغییر نمی‌کند.

 

ساکی در ادامه ادعاهای خود افزود: بایدن روزانه در جریان تحولات در بیت‌المقدس و غزه از جمله ویدئوهای منتشر شده از رگبار راکت‌هایی که تل‌آویو را هدف قرار می‌دهند، قرار می‌گیرد. از هفته گذشته، او به تیمش دستور داده که تعامل فشرده‌ای با مقامات ارشد اسرائیلی و فلسطینی و همچنین سران خاورمیانه داشته باشد. تیم او در حال انتقال پیامی واضح و مداوم درباره تنش‌زدایی است و این تمرکز اصلی ما است.

 

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار تلفات حملات اسرائیل به ۴۳ شهید و ۲۹۶ زخمی افزایش یافته است. در میان شهدا ۱۳ کودک به چشم می‌خورند.

کوبا، آرژانتین و ونزوئلا حملات اسرائیل علیه فلسطین را محکوم کردند

وزارت امور خارجه کوبا حملات بی‌رحمانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین را به شدت محکوم کرد. وزیر امور خارجه آرژانتین نیز ضمن ابراز نگرانی از وخیم‌تر شدن درگیری‌ها، توسل به اقدامات زورگویانه علیه غیرنظامیان فلسطینی را مورد انتقاد شدید قرار داد.

ادامه

ارژانتین, اسراییل, امریکای لاتین, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, شیلی, صهیونیسم, فلسطین, کوبا, مکزیک, ونزوئلا

واشنگتن پست: آمریکا در مسئله فلسطین مقصر است

واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به حملات اسرائیل به فلسطینی ها در بیت‌المقدس نوشت: این تنها اسرائیل نیست که مانع به ثمر رسیدن آرمان استقلال طلبی فلسطینی‌ها شده بلکه آمریکا هم در این فلاکت چندین دهه‌ای مقصر بوده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

موج جدید حملات موشکی به عمق اسرائیل / ۱۵۰ راکت شلیک شد + فیلم

مقاومت فلسطین پس از پایان ضرب الاجلی که به اسرائیل داد، حملات موشکی شدیدی به عمق اسرائیل انجام داد تا جایی که این موشک باران سبب تخلیه کنست و نیز رفتن اسرائیلی‌ها به پناهگاه‌ها شد.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, ویدیو

بورل: اسرائیل مانع برگزاری انتخابات فلسطینیان در بیت‌المقدس شرقی شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اسرائیل را عامل اصلی تعویق انتخابات فلسطین در بیت‌المقدس اشغالی دانست و از این مساله ابراز ناخرسندی کرد و گفت: اسرائیل مانع برگزاری انتخابات فلسطینیان در بیت‌المقدس شرقی شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین