حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشته که دموکراسی پاکستان در خطر است و از مجامع بین‌المللی درخواست اقدام کرده است. به گزارش شفقنا از نشریه هفتگی نیوزویک؛ پاکستان خود را در مقطعی حساس می‌بیند- و در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تحولات سیاسی و آشفتگی اقتصادی عظیمی است که بازتابی از تاریخ پرفراز و نشیب این ... گزارش نیوزویک؛ «دموکراسی پاکستان در خطر است»

ادامه

اسلام سیاسی, بنگلادش, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, ژئوپلیتیک, سیاسی, گزارش

فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

رائو ایندرجیت سینگ، وزیر برنامه‌ریزی هند، در راجیا سبها (شورای ایالت‌ها، یکی از مجلس‌های قانون‌گذاری در هند) در ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری گفت دولت هیچ داده‌ای برای برآورد سطح فقر پس از سال‌های ‍۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ ندارد، بنابراین نمی‌داند چند نفر از چنبرهٔ فقر رهایی یافته‌اند. از طرف دیگر در ۲۷ تیرماه سال جاری برنامه ... فقرِ ارزیابی از «فقر» از سوی سازمان ملل

ادامه

جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فقر, کودکان, گرسنگی, مقاله, هندوستان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان و وزیر خارجه پیشین این کشور شاه محمود قریشی در پرونده افشای اطلاعات محرمانه به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در یک تحول سیاسی بزرگ، عمران خان نخست‌وزیر پیشین و شاه محمود قریشی وزیر خارجه پیشین این کشور امروز سه‌شنبه درست چند ... عمران خان در پرونده افشای اسناد دولتی به۱۰سال زندان محکوم شد

ادامه

آمریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

حامد کرزی: آمریکا در افغانستان شکست خورده است

حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان اعلام کرد که آمریکا در این کشور شکست خورده است و باید واقعیت را بپذیرد.

 

کرزی در چهاردهمین نشست باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه که با حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گشایش یافت، گفت: امروز یکی از منتقدان اصلی سیاست های آمریکا در افغانستان هستم و این به دلیل نگاه منتقدانه من به غرب نیست.

 

پایگاه اینترنتی کاخ ریاست جمهوری روسیه روز جمعه به نقل از سخنان کرزی نوشت: از باور دمکراتیک و دانش آموختگی غربی برخوردارم و از فرهنگ آنها هم خوشم می آید، اما مخالف سیاست آمریکا و غرب هستم، زیرا موفق نیست و منجر به بروز مسائل زیادی می شود که رشد افراط گرایی و تروریسم از آن جمله است.

 

وی در ادامه نیز با بیان اینکه مخالف سرسخت سیاست های آمریکا هستم، اظهار کرد: در شرایط نظارت و حضور نیروهای غربی و همچنین کنترل کامل حریم هوایی توسط آنها، گروه تروریستی داعش به افغانستان نفوذ کرد و تقویت شد.

 

کرزی افزود: چگونه ممکن است ۱۴ سال پس از حضور نظامی آمریکا در افغانستان با آن همه امکانات و توانمندی ها، داعش شکل بگیرد و چرا مانند سابق از همکاری بین المللی با آمریکا در کشور ما خبری نیست؟

 

وی گفت: اکنون مقام های روسیه نسبت به فعالیت و عملکرد واشنگتن در افغانستان شک و تردید دارند.ایران هم پرسش هایی در مورد عملیات نظامی نیروهای آمریکایی دارد.
«به این ترتیب به عنوان یک شهروند افغانستان کشوری که در مرکز بازی های جهانی قرار دارد به آمریکا و متحدانش پیشنهاد می کنم، اعتراف کنند شکست خورده اند و همه از جمله روسیه، چین، ایران و پاکستان این را درک خواهند کرد.»

 

کرزی خطاب به آمریکا افزود: تمام نشانه های این شکست را می بینیم. اگر این واقعیت را نپذیرید، چنین بازی به پایان نخواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه بدون شک بازی افراط گرایی جریان دارد، خاطرنشان کرد: این پرسش در افغانستان و بسیاری از کشورها مطرح شده که تندروی و تروریسم ابزار و دستاویز شده است. رییس جمهوری روسیه هم اعلام کرد با این پدیده ها مبارزه می کنیم یا اینکه تظاهر به چنین مبارزه ای می شود.

 

کرزی پیشتر نیز گفته بود که راهبرد جدید امریکا در افغانستان علیه منافع ملی این کشور است و منجر به تشدید جنگ و خونریزی خواهد شد.

 

وی در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: استراتژی جدید آمریکا در افغانستان که به تازگی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور اعلام شد، منجر به برقراری صلح و ثبات در کشور افغانستان نخواهد شد و فقط جنگ و کشتار را افزایش خواهد داد.

 

رییس جمهوری پیشین افغانستان هشدار داد که استفاده بیشتر از شرکت های امنیتی غیردولتی ازجمله شرکت بلک واتر در افغانستان، حق حاکمیت و قانون اساسی این کشور را نقض می کند.

 

وی ادامه داد: استفاده از شرکت های خصوصی امنیتی در افغانستان با توجه به اهداف آن یک طرح ضدافغان است و باید از این اقدام جلوگیری شود.

 

 

حامد کرزای: تغییر سیاست آمریکا در افغانستان حقیقت ندارد

 

به گزارش راشا تودی، «حامد کرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که اتهامات اخیر مقامات آمریکایی علیه سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و حمایت این کشور از تروریسم غیرصادقانه است.

 

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها دستکم در ۱۶ سال اخیر از این موضوع آگاه بودند که مراکز امن گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان وجود دارد.

 

کرزای گفت: مقامات ارشد آمریکایی از جمله «باراک اوباما» رئیس جمهوری و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت این کشور و دیگر وزرای خارجه و دفاع آمریکا نیز همواره تاکید داشتند که پایگاه های تروریست‌ها در خاک پاکستان قرار دارد اما هرگز اقدامی نکردند.

 

کرزی در ادامه گفت: «مایکل مولن» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۰، کمی پیش از بازنشستگی‌اش اظهار داشت که «شبکه حقانی» بازوی عملیاتی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان است.

 

وی افزود با وجود این اظهارات ژنرال مولن واشنگتن همچنان روابط خود با پاکستان را ادامه داده و از این کشور حمایت مالی کرد.

 

رئیس جمهوری سابق افغانستان گفت: اینکه آمریکا پس از گذشت ۱۷ سال اکنون طوری وانمود می‌کند که تازه متوجه این موضوع شده است عدم صداقت آمریکا را نشان داده و برای افغانستان سازنده نیست.

ایرنا، مهر

 

کرزای: داعش در افغانستان ابزاری در دست آمریکا برای ایجاد مشکل در کل منطقه است

رئیس‌جمهوری سابق افغانستان با تأکید بر اینکه جامعه بین‌الملل باید آمریکا را به مبارزه واقعی با تروریسم متقاعد کند، گفت:‌ ایالات متحده از شبه نظامی‌گری داعش به عنوان ابزاری در افغانستان استفاده می‌کند و هدفش بی‌ثبات‌سازی کل منطقه است.   حامد کرزای رئیس جمهوری سابق افغانستان در مصاحبه با راشا تودی گفت، از زمان ورود ... کرزای: داعش در افغانستان ابزاری در دست آمریکا برای ایجاد مشکل در کل منطقه است

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر

گاردین: زندان‌های سازمان «سیا» در افغانستان؛ در سلول‌های تاریک و اتاق‌های شکنجه چه می‌گذرد؟

نشریه «گاردین» در گزارشی وضعیت مخوف زندان مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در افغانستان و نقض حقوق بشر را به تصویر کشید.   «گل رحمان» در زندان مخفی سازمان سیا در نزدیکی شهر کابل زندانی است، وی در سلولی بتونی که گرمایش نیز ندارد از مچ به میله‌ای در بالای سر خود ... گاردین: زندان‌های سازمان «سیا» در افغانستان؛ در سلول‌های تاریک و اتاق‌های شکنجه چه می‌گذرد؟

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

استخراج خودسرانه معادن شرق افغانستان توسط آمریکا

یک منبع محلی افغان در ولایت ننگرهار به «ویسا» گفت: نیروهای آمریکایی در این ولایت در حال استخراج معادن افغانستان هستند.   بر اساس این گزارش، نیروهای آمریکایی با استفاده تجهیزات سنگین برای استخراج سنگ‌های قیمتی و معادن ولایت ننگرهار تلاش می‌کنند.   این منبع افزود: روند استخراج معادن و سنگ‌های قیمتی در این ولایت ... استخراج خودسرانه معادن شرق افغانستان توسط آمریکا

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر

تظاهرکنندگان در کابل پایان اشغالگری آمریکا را خواستار شدند

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، صدها شهروند افغان با شعارهای ضد آمریکایی و ضد ناتو در کابل تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان بنرهایی در دست داشتند که به زبان‌های انگلیسی و محلی روی آن نوشته شده بود: “یانکی به خانه‌ات برو”.   این تظاهرات که با حضور زنان و مردان صورت گرفت، توسط حزب همبستگی افغانستان برگزار شد. ... تظاهرکنندگان در کابل پایان اشغالگری آمریکا را خواستار شدند

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خبر