الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

“جوزف بورل” با ابراز نگرانی از ادامه اشغالگری اسرائیل با تکیه بر معامله قرن ترامپ، خواستار تدوین طرح اروپا برای صلح شد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه خواست تا طرحی را برای برقراری صلح دائم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ارائه دهند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه خود با روزنامه “دی ولت”، خاطرنشان کرد: من دوست دارم با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص ایده‌هایی که اروپایی‌ها دارند و یا هر ابتکارعملی که ممکن است ما از آن برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان استفاده کنیم، صبحت کنم.

 

بورل نسبت به طرح صلح آمریکا موسوم به “معامله قرن” ابراز نگرانی کرد و گفت که احتمال دارد معامله قرن منجر به الحاق غور اردن و بخش‌های دیگر کرانه باختری به اراضی اشغالی شود و در این شرایط، اتحادیه اروپا باید در برابر این نقض خطرناک قوانین بین‌المللی اقداماتی اتخاذ کند.

 

وی پس از انتقاد شدیدش از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به “معامله قرن”، از وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا ایده‌های خود را برای برقراری صلح دائم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ارائه دهند.

 

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، ما باید در مورد واکنش خود به آن بیندیشیم؛ ما نمی‌توانیم فقط بگوییم که نگران هستیم و هیچ کاری نکنیم.

 

قرار است که جوزپ بورل امروز (جمعه) در پنجاه و ششمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ که تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت، شرکت کند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۵ تن از نخست وزیر و رئیس جمهور و حدود ۱۰۰ وزیر خارجه و دفاع در این کنفرانس شرکت کنند.

 

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۸ ژانویه، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طرح معامله قرن را اعلام کرد، طرحی که به گفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم را یعنی به “رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود” توسط فلسطینیان،‌ کنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشکلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، “ابقای حاکمیت “اسرائیل بر بیت‌المقدس اشغالی و تضمین گشودن اماکن مذهبی به روی همگان محقق می‌کند.

سازمان ملل از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌ اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی پرده‌برداری کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل لیست شرکت‌ها و نهادهای تجاری فعال در عرصه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی را منتشر کرد که مدت‌ها بود انتشار آن به تعویق افتاده بود؛ این گزارش بلافاصله با رضایت فلسطین و خشم اسرائیل روبه‌رو شد، به نظر می‌رسد آمریکا، هم‌پیمان اسرائیل هم نظر مثبتی در این باره نداشته ... سازمان ملل از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی‌ اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی پرده‌برداری کرد

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, لوکزامبورک, هلند

چین: صدای فلسطین در معامله قرن شنیده نشد

یک مقام ارشد چین ضمن حمایت از تلاش های اندونزی و تونس برای تدوین پیش نویس یک قطعنامه جدید درباره موضوع خاورمیانه، گفت: صدای فلسطین در طرح معامله قرن آمریکا و اسراییل شنیده نشده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, اندونزی, تونس, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با “معامله قرن” مخالفت کردند

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, اسراییل, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, فرانسه, فلسطین, لهستان