چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

«جنگ سرد جدید» به روایت نشریه آلمانی

یک نشریه آلمانی تنش‌های جدید بین آمریکا و روسیه را عامل گسترش اختلافات بین این دو ابرقدرت ارزیابی‌کرد که می‌تواند آغازگر دوره جدیدی از جنگ سرد باشد.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، رسانه‌های آلمانی از تشدید تنش‌ها بین آمریکا و روسیه در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» خبر می‌دهند.

 

در این رابطه نشریه بیلد آلمان با اشاره به قاتل خطاب شدن رئیس جمهوری روسیه از سوی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا که اختلافات بین دو کشور را تشدید کرده و به فراخوانده‌شدن سفیر روسیه از واشنگتن و پاسخ تند «ولادیمیر پوتین» انجامیده، از احتمال آغاز دوره‌ پر تنش جدیدی همانند دوران جنگ سرد بین دو ابرقدرت خبر داده است.

 

بیلد این سوال را مطرح کرد که گام بعدی در روابط روسیه و آمریکا چیست؟ این تشدید اختلافات، یادآور بدترین روزهای جنگ سرد است، اما تفاوت‌های ژئواستراتژیک مهمی نیز در مقایسه با آن زمان پدیدار شده که به پیچیدگی شرایط افزوده است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی جنجالی روز گذشته در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت که همتای روسی وی یک قاتل است. بایدن در این مصاحبه همچنین با اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که پوتین تاوان دخالت در انتخابات‌های آمریکا را خواهد پرداخت.

 

در واکنش به این اظهارات، پوتین با لحن کنایه آمیز برای وی آرزوی سلامتی کرد و گفت: ما وقتی دیگران و دیگر کشورها را ارزیابی می‌کنیم، مانند آن است که در آینه می نگریم. همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفیرش را از واشنگتن فراخوانده است.

 

رسانه‌های روسیه همچنین از بسته تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو خبر داده‌اند که بزودی وضع خواهد شد. طی ۶ سال گذشته آمریکا بیش از ۱۰۰ بسته تحریمی در عرصه‌های اقتصادی و مالی به بهانه‌های مختلف علیه روسیه وضع کرده است.

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

رزمایش بزرگ چین با انواع ناوها در واکنش به سفر «لوید آستین» به منطقه

نیروی دریایی چین در بحبوحه تهدیدهای آمریکا و سفر وزیر دفاع این کشور به منطقه، یک رزمایش بزرگ را با حضور انواع مختلف کشتی‌های جنگی و جنگنده‌ها در سه منطقه بزرگ دریایی برگزار کرد.  

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا