گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

جنگ تجاری واشنگتن-پکن بالا می‌گیرد/ امریکا ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مشمول تعرفه قرار می‌دهد

دولت ترامپ با اعلام اینکه ۱۰ درصد تعرفه بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال می‌کند، ابعاد جدیدی از جنگ تجاری با پکن را کلید زد که بار دیگر بازارهای جهانی را ملتهب کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اخبار موجب ناآرامی بازارها شده و شاخص بازارهای چین نزولی شده و موجب شد تا یک مقام ارشد وزارت بازرگانی چین به آمریکا نسبت به آسیب رساندن به نظم تجاری جهان هشدار دهد.

 

مقام‌های آمریکایی لیستی شامل بیش از شش هزار کالای وارداتی از چین منتشر کرده‌اند که دولت آمریکا قصد دارد تعرفه‌های جدیدی بر آنها اعمال کند و از جمله شامل محصولات غذایی، تنباکو، زغال سنگ، فولاد و آلومینیوم می‌شود. این لیست همچنین کالاهای مصرفی از تایر خودرو گرفته تا مبلمان، محصولات چوبی، کیف‌های دستی و چمدان، غذای سگ و گربه، دستکش‌های بیسبال، فرش، درب، دوچرخه و کیف گلف، دستمال توالت و محصولات آرایشی را شامل می‌شود.

 

دولت آمریکا از چین می خواهد از اقداماتی که واشنگتن ادعا می‌کند باعث تشویق انتقال محصولات فکری – طرح و ایده ساخت محصولات – به شرکت‌های چینی می شود را متوقف کند؛ از جمله این شرط پکن که شرکت‌های خارجی برای دسترسی به بازار چین با شرکت‌های محلی سهیم شوند.

 

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا در اعلام تعرفه‌های جدید گفت: برای بیش از یک سال دولت ترامپ از چین خواسته است تا به اقدامات غیر منصفانه خود پایان داده، بازارش را باز کند و وارد رقابت حقیقی بازار شود. چین به جای اینکه به این نگرانی‌های مشروع ما رسیدگی کند، دست به اقدامات تلافی‌جویانه زد و محصولات آمریکا را با تعرفه جدید مواجه کرد. هیچ توجیهی برای چنین اقدامی وجود ندارد.

 

واشنگتن هفته گذشته ۲۵ درصد تعرفه روی ۳۴ میلیارد دلار واردات از چین اعمال کرد و پکن هم فورا با تعرفه‌های مشابهی روی همان میزان واردات از آمریکا تلافی کرد. سرمایه‌گذاران نگرانند تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ دنیا به رشد جهانی لطمه بزند.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که اگر چین دست به تلافی جویی بزند تعرفه‌های بیشتری در نظر خواهد گرفت.

 

ترامپ گفته است نهایتا بر روی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات کالا از چین تعرفه‌های جدید اعمال خواهد کرد. لیست جدیدی که سه‌شنبه منتشر شد بسیاری از کالاهای مصرفی را هدف قرار داد و این تهدید مستقیم مصرف‌کنندگان و شرکت‌های خرده‌فروشی است.

 

بسیاری از شرکت‌های آمریکایی مخالف استفاده دولت این کشور از تعرفه علیه چین هستند، چون می‌گویند که خطر آسیب رساندن به کسب و کارها و اقتصاد آمریکا را به دنبال دارد و بعید است رفتار چین را عوض کند.

 

تعرفه‌های مذکور تا بعد از یک دوره دو ماهه اطلاع‌رسانی به مردم درباره لیست جدید تعرفه‌ها، اجرایی نمی‌شود اما برخی گروه‌های تجاری آمریکا و قانونگذاران ارشد فورا این اقدام را محکوم کردند.

ایسنا

تلاش آمریکا برای توقف انتقال پول نقد از آلمان به ایران

سفیر آمریکا در برلین از آلمان خواست تا از انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از این کشور به تهران جلوگیری کند. دلیل قصد تهران برای انتقال پول نقد از طریق هوایی به ایران، نگرانی از مسدود شدن آن به دلیل تحریم‌های آمریکاست.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

سعودی‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سکه را از ایران خارج کردند!

به گزارش افکارنیوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی افزود: در ۲ ماه گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار سکه از کشور جمع آوری شده و به سلیمانیه عراق ارسال شد.   وی با بیان اینکه سعودی‌ها برای جنگ اقتصادی علیه ایران در سلیمانیه عراق قرارگاه زدند، گفت: ... سعودی‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سکه را از ایران خارج کردند!

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, عراق, عربستان سعودی

لاوروف؛ توافق ۳ کشور اروپایی امضاکننده برجام با تجارت بدون دلار با ایران

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که سه کشور اروپایی امضاکننده برجام یعنی فرانسه، انگلیس و آلمان با حفظ تجارت با ایران بدون نیاز به دلار موافقت کرده اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه