مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

جنگ تجاری آمریکا با چین دامنگیر گوشی‌های اپل شد

به دنبال تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین، روزنامه بلومبرگ نوشت: با این شرایط فروش گوشی‌های اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به نصف خواهد رسید.

 

به گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تصمیمی جدید، خواستار ممنوعیت استفاده شرکت های آمریکایی از تجهیزات ارتباطاتی و فناوری شرکت هوآوی چین شد.

 

به نوشته بلومبرگ، با اتخاذ چنین سیاستی دولت چین نیز بدون شک در اقدامی تلافی جویانه به شرکت های آمریکایی آسیب خواهد زد.

 

«سیتی» تحلیلگر آی تی می گوید؛ با تحریک شهروندان چینی برای استفاده از گوشی های بومی، بسیاری از مشتریان این کشور از خرید گوشی های اپل در سال ۲۰۱۹ خودداری خواهند کرد.

 

در پی تشدید تنش جنگ تجاری واشنگتن و پکن، بسیاری از مشتریان چینی برای خرید گوشی های بومی گرایش پیدا کرده اند و در زمان حاضر گوشی اپل با کاهش قمیت در این کشور رو به رو است.

 

به گفته کارشناسان اقتصادی، با توجه به اینکه چینی ها ۱۸ درصد از خرید گوشی های اپل را به خود اختصاص می دهند در صورت نخریدن این گوشی، شرکت اپل با کاهش تولید مواجه خواهد شد.

 

در حالی که دولت ترامپ اخیراً فشارها را بر شرکت هوآوی افزایش داده است، رسانه دولتی چین هفته گذشته بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که دستان پکن برای اقدام متقابل باز است.

 

پیشتر شرکت گوگل نیز اعلام کرده بود، آن دسته از همکاری ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس های فنی باشد؛ متوقف کرده است.

 

این اقدام بدان معناست که نسخه های جدید گوشی های هوشمند هوآوی که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند، دسترسی به سرویس های محبوب گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می دهند.

 

دولت چین پیش از این تأکید کرده بود؛ تحریم های آمریکا علیه هوآوی یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اینترنتی این کشور و جهان را بر نمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.

ایرنا

وال استریت ژورنال: آمریکا تحریم پتروشیمی ایران را به تعویق انداخت

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا با هدف کاهش تنش با ایران اعمال تحریم بر صادرات محصولات پتروشیمی ایران را به تعویق انداخته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا بار دیگر کشورهای اروپایی را تهدید کرد

معاون خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه کشورهای اروپایی را که ساز و کار مالی جدید کشورهای اروپایی (اینستکس) را برای ادامه تجارت با ایران ایجاد شده است ، تهدید به تحریم کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, فرانسه