تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

جنگ اعصاب ناشی از لغو کنسرت شهرام ناظری او را روانه بیمارستان کرد

شهرام ناظری به‌عنوان خواننده‌ای بزرگ و پیشکسوت در عرصه موسیقی جایگاهی والا در هنر ایران‌زمین دارد. او همواره کنسرت‌هایش را در تهران و شهرستان‌های دیگر با عزت و احترام برگزار می‌کند. در آخر همین هفته جاری، شهرام ناظری و پسرش در تهران و در تالار وزارت کشور برای چند شب پروژه «آواز پارسی» را به صحنه می‌برند، پروژه‌ای که محوریتش سروده‌های فردوسی است و ناظری می‌خواست آغاز کنسرت‌های این پروژه از سرزمین فردوسی باشد اما این مهم هرگز رخ نداد.

 

حال باید دید علت این ماجرا چیست و چه‌کسی مسئول این اتفاق است. وقتی شهرام ناظری خودش به‌تنهایی می‌تواند نمادی از هنر و فرهنگ اصیل ایرانی باشد، چرا کنسرت او با وجود داشتن مجوز، لغو می‌شود.

 

«رمضانعلی آذری دادستان قوچان علت لغو کنسرت شهرام ناظری و حافظ ناظری را نامناسب بودن سالن ورزشی کارگران این شهر بیان کرده است. او علت دیگر برای لغو این کنسرت را چینش نامناسب خانواده‌ها بیان کرده است.

 

حمید ضیایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان هم اعلام کرده که لغو کنسرت شهرام ناظری بدون ابلاغ کتبی صورت گرفته است.

 

افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم شب گذشته در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این برنامه صادر شده و تاکنون هیچ ابلاغیه رسمی در خصوص لغو و یا به تعویق افتادن این برنامه به ما نرسیده است».

 

گزارش‌های خبرنگار تسنیم هم نشان می‌دهد که مردمی که بلیت‌های این کنسرت را خریده بودند تا نیمه‌های شب جلوی سالن حضور داشتند و حاضر نبودند آنجا را ترک کنند. شهرام ناظری و گروهش هم تا نیمه‌های شب در حال رایزنی برای برگزاری کنسرت بودند اما هیچ مقام مسئولی به آنان پاسخی روشن و قانع‌کننده نمی‌داد. در نهایت هم شهرام ناظری به‌دلیل خستگی و فشار عصبی راهی بیمارستان شد.

 

حال باید پرسید “مسئول این اتفاق‌های ناخوشایند کیست؟”

 

اگر سالن برگزاری، استانداردهای امنیتی و ترافیکیِ لازم را نداشته، چرا دادستان قوچان زودتر وارد عمل نشده و در روزهای قبل برگزاری این کنسرت را لغو نکرده است. درباره چینش مخاطبان کنسرت هم باید گفت که خانواده‌ها برای دیدن برنامه‌های هنری کنار هم به سالن می‌آیند و جدا کردن آنها از همدیگر کار پسندیده‌ای نیست.

 

از همه اینها مهمتر نوع موسیقی است که شهرام ناظری و حافظ ناظری اجرا می‌کنند. شهرام ناظری با چند دهه فعالیت در عرصه موسیقی، سابقه‌ای کاملاً روشن دارد و همه می‌دانند که آنچه او اجرا می‌کند ریشه در اصالت‌های فرهنگی و هنری ایران‌زمین دارد. بی‌شک هنگام خواندنِ شهرام ناظری قرار نیست هیچ اتفاق خلاف شئونات اسلامی رخ دهد.

 

سابقه هزاران کنسرت برگزارشده از سوی شهرام ناظری نشان می‌دهد که مخاطبان موسیقی او از فرهیختگان جامعه هستند و آرام می‌آیند و می‌نشینند و کنسرت خود را می‌بینند و آرام هم از سالن خارج می‌شوند. در کنسرتِ اسطوره آواز ایرانی بی‌شک خبری از جیغ و دست و هورا نخواهد بود. هرچه هست ادبیات کُهن و موسیقی اصیل ایرانی است.

 

جایگاه شهرام ناظری در فرهنگ و هنر ایران‌زمین و حتی در سطح بین‌المللی بر کسی پوشیده نیست. چنین شخصیت‌هایی را باید ارج نهاد و از آنان حمایت کرد، نه این‌که برنامه‌هایشان را لغو کنیم و چنان فشار عصبی به او وارد کنیم که کارشان به بیمارستان بکشد.

 

پس لغو چنین کنسرتی با دلایلی غیرمنطقی کار چندان سنجیده‌ای نیست و عواقب خوبی برای کشور ندارد. چنین کاری بی‌شک موجب ایجاد فضاهای متشنج، آزرده‌خاطر شدن هنرمندِ بزرگی مانند شهرام ناظری، نارضایتی مردمِ علاقه‌مند به هنر و امنیتی شدنِ فضای هنری کشور می‌شود.

 

شهرام ناظری و فرزندش حافظ ناظری قرار بود روز گذشته، جمعه ششم مرداد ۱۳۹۶، پروژه «آواز پارسی» را در ۲ سئانس و در سالن ورزشی کارگران قوچان روی صحنه ببرند.

منبع تسنیم

«خامنه‌ای، روحانی و علوی مسئول جان محصورین هستند»

خانواده مهدی کروبی، در نامه‌ای نماینده وزارت اطلاعات را به “مختل کردن عامدانه” روند درمان او متهم کردند. در این نامه “شخص حاکم و سیستم فشل قضایی” و دولت مسئول مستقیم جان کروبی، موسوی و رهنورد معرفی شده‌اند.   محمد حسین کروبی روز دوشنبه، دوم مرداد در یک پیام توئیتری خبر داد که پدرش به ... «خامنه‌ای، روحانی و علوی مسئول جان محصورین هستند»

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی

مبارزه با فقر یا سیاست‌های فقرزایی و صدقه‌گرایی

چندی است که رهبر رژیم ولایت مطلقهٔ فقیه با احساس خطر از نارضایتی انباشته و فزاینده در توده‌های زحمتکش شهر و روستا و ازجمله نارضایتی انفجاریِ جمعیت عظیم حاشیه‌نشینان، در سخنرانی‌های اخیرش به‌مناسبت‌های مختلف- عوام‌فریبانه می‌کوشد تا با فرافکنی، مسئولیت بروز بحران ساختاری، اقتصادی و اجتماعی کنونیِ ‌کنترل‌ناپذیر حاکم بر کشور را از خود دور ... مبارزه با فقر یا سیاست‌های فقرزایی و صدقه‌گرایی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فقر

کارگران گروه ملی فولاد صنعتی اهواز در اعتراض به‌عدم دریافت حقوق، دست از کار کشیدند

حدود ۴ هزار نفر از کارگران شاغل در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از حدود یک هفته پیش تا ‌اکنون در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.   در کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از اعتراض صنفی کارگران این واحد صنعتی به خاطر پرداخت نشدن سه ماه مطالبات مزدی ... کارگران گروه ملی فولاد صنعتی اهواز در اعتراض به‌عدم دریافت حقوق، دست از کار کشیدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

رایزنی مسعود بارزانی با سفیر آمریکا در عراق با بالاگرفتن مسئله همه‌پرسی استقلال

رئیس اقلیم کردستان عراق با سفیر آمریکا در عراق و هیات همراهش دیدار کرد و برخی موضوعات را مورد رایزنی قرار داد.   به گزارش النهرین، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با «داگلاس آلن سیلیمان» سفیر آمریکا در عراق و هیات همراهش دیدار و گفتگو کرد.   در این دیدار اوضاع سیاسی در عراق ... رایزنی مسعود بارزانی با سفیر آمریکا در عراق با بالاگرفتن مسئله همه‌پرسی استقلال

ادامه

امریکا, جهان, خبر, عراق