وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

جنگ احتمالی ویرانگر در انتظار ایران!

رویایی میان آمریکا و ایران، مدت‌ها است که، در عراق، سوریه، لبنان، یمن، و…، در جریان است. و علائم و شواهد، حکایتِ از آن دارد که، امکان رویارویی مستقیم نظامی بین ایران و آمریکا در حال افزایش است. سرعت تحول مربوط به محاصره‌ی اقتصادی، و تهدیدات نظامی ایران، به حدی است که، چین و روسیه هم قادر به ممانعت از اجرای طرح حمله‌ی نظامی به ایران نخواهند بود.

 

اروپا، با اطلاع از طرحی که برای ایران آماده می‌شود، در تلاش است که، آخرین کوشش‌های خود را، برای جلوگیری از جنگ، انجام دهد. اما این تلاش‌ها، در صورتی می‌تواند مفید واقع شود، که حاکمیت به نقطه‌ی غیر قابل بازگشت خویش نرسیده باشد. آیا حاکمیت ایران، که در ورشکستگی کامل اقتصادی و ابر بحران های اجتماعی، آن هم با هفت میلیون بیکار، و چهل میلیون زیر فقیر مطلق، قرار دارد،و درآستانه ورود جنبش گرسنکان به خیابان هاست، جایی هم برای مقاومت دارد؟یاعقب‌نشینی؟!

 

کنار هم گذاشتن این اخبار، نشان می‌دهد که، سناریوی برخورد نظامی آمریکا و اسرائیل و عربستان با جمهوری اسلامی، گام به گام دارد به پیش می‌رود. بی توجهی رئیس جمهور آمریکا به گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در مورد ایران، نشان می‌دهد که، اهداف درازمدت آمریکا در خاورمیانه، موضوعی گذرا و مقطعی نیست. آمریکا می‌خواهد منافع حداکثری را در خاورمیانه ببرد، و کلید این پیروزی را، در کنترل ایران، یعنی شاهرگ حیاتی منطقه، و در جایگزین ساختن این نظام، با یک حکومت طرفدارِ امریکا، می‌بیند. گویی جنگ برای آمریکا، اسرائیل، و ایران، دیگر یک انتخاب نیست، یک مسیرِ استراتژیکیِ اجباری است!

 

همه اخبار و نشانه‌ها به این سمت می‌رود، و بهای سنگین این استراتژی، خللی در سیاست توسعه‌طلبی آمریکا و جمهوری اسلامی در خاورمیانه به وجود نیاورده است. اعزام نیروهای جدید به منطقه، بیانگر این است که، آمریکا مصمم است در این نبرد احتمالی پیروز شود. دولت اسرائیل برای کسب رضایت چین، روسیه، ژاپن، کره جنوبی، و فشار بر اروپا جهت سلب حمایت از ایران، مشغول است. و در ضمن، یک سازماندهی گسترده، برای ایجاد یک اتحاد منطقه‌ای بی‌سابقه از کشورهای عرب خلیج فارس، آمریکا، و اسرائیل، علیه جمهوری اسلامی، در حال شکل‌گیری است.

 

آمریکا، با بهره گرفتن از تجارب تهاجم به عراق، افغانستان، لیبی، و یوگسلاوی سابق، برخورد با ایران را، به دقت برنامه‌ریزی کرده است. آمریکا می‌داند که، برای موثر بودن، باید سریع و قاطع عمل کند، تا بتواند از همان روزهای اول، ایران را از حیث قدرت پاسخگوییِ نظامی، زمین‌گیر کند. مثلاً اگر ده هزار هدف در ایران مورد بمباران هوایی و تهاجم موشکی آمریکا قرار گیرد، ایران به دوره قاجار برمی‌گردد!… در چنین وضعی، اگر برخی از مراکز نظامی، و صنعتی اسرائیل هم، با حمله‌ی متقابل ایران، ویران شود، و در قهوه‌خانه‌های کشورهای مسلمان، برای عملیات موفقیت‌آمیز ایران، هورا و کف و صوت هم بزنند، چه فایده‌ای برای مردم ایران دارد؟

 

در این میان، ایران و مردم آنند که باید بهای سنگین عظمت‌طلبی حاکمیت ایران در منطقه، و استراتژی مشترک آمریکا، اسرائیل، و اعراب، را بپردازند. انفعال مردم عراق در مقابل صدام، عراق را به وضعیت کنونی سوق داد، و با انفعال مردم ایران، و عدم تشکیل یک بلوک تاریخی و اتحاد فراگیر برای ارایه‌ی یک راهبرد جایگزین ملی _ مردمی، آینده ی وخیمی را برای کشورمان رقم خواهد زد! باید به هوش باشیم، که احتمال جنگی خونین و ویران‌گر در ایرانِ عزیزمان، هر روز قطعی‌تر به نظر می‌رسد.

حمید آصفی
سحام نیوز

آمریکا می‌خواهد حکومت دو کشور دیگر را تغییر دهد

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Telemundo اعلام کرد ایالات متحده مایل است حکومت نه فقط در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا را تغییر دهد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, نیکاراگوئه, ونزوئلا

هشدار روسیه درباره توطئه آمریکا برای انتقال سلاح و نیرو به ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که ایالات متحده قصد دارد به منظور براندازی دولت قانونی نیکولاس مادورو، اسلحه و نیروهای نظامی ویژه به نزدیکی ونزوئلا بفرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, ناتو, ونزوئلا

لاوروف: غرب با زور به دنبال عضویت کشورهای بالکان در ناتو است

به گزارش خبرگزاری تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که غرب به زور درحال فشار به ملت‌های بالکان برای عضویت در ناتو بدون درنظر گرفتن مردم این ملت‌ها است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, بالکان, جهان, خبر, ناتو, ونزوئلا

دولت ونزوئلا علاوه بر اعلام ممنوعیت پرواز، مرز‌های آبی این کشور را نیز مسدود کرد

به گزارش آسوشیتد‌پرس، «دلسی رودریگز»  معاون رییس‌جمهوری ونزوئلا امروز – چهارشنبه – از مسدود شدن مرز‌های آبی این کشور خبر داد.   رودریگز گفت که روابط با جزایر آروبا، کوراسائو و بونیر مورد بازبینی قرار داشته و مرز‌های آبی تا زمان نامشخص مسدود شده است.   وی تاکید کرد که همگام شدن جزیره کوراسائو با ... دولت ونزوئلا علاوه بر اعلام ممنوعیت پرواز، مرز‌های آبی این کشور را نیز مسدود کرد

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا