بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

جنگنده‌های سعودی عروسی یمنی‌ها را به خون کشیدند

جنگنده های سعودی- اماراتی بار دیگر یک مراسم عروسی را در استان صعده در یمن هدف قرار دادند که در اثر آن تاکنون ۱۱ شهروند یمنی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

 

شبکه خبری ‘المسیره’، جنگنده های سعودی در ادامه حملات خود به مراکز و مناطق غیر نظامی یمن و به دنبال شکست های پی در پی ائتلاف عربی در جبهه الحدیده این بار دیگر یک مراسم عروسی را در منطقه ‘غافره’ در شهرستان ‘الظاهر’ در استان صعده در شمال یمن در چند نوبت بمباران کردند.

 

جنگنده های متجاوز سعودی دوشنبه سوم اردیبهشت سال جاری نیز یک مراسم عروسی را در منطقه بنی قیس استان حجه هدف قرار دادند که در آن بیش از چهل تن از شهروندان یمنی کشته و شماری نیز زخمی شدند.

 

منابع یمنی اعلام کردند که بنابر آمار اولیه در جریان این حملات ۱۱غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

 

خبرنگار المسیره در این باره گفت که عملیات بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار همچنان ادامه دارد و احتمال می رود که آمار قربانیان در ساعات آینده افزایش یابد.

 

ساعاتی پیش نیز جنگنده های سعودی یک خانه را در شهرستان ‘حیدان’ هدف قرار دادند که در اثر آن یک زن جان خود را از دست داد.

 

همچنین حمله یک پهپاد سعودی – اماراتی به یکی از مزارع شهرستان حیدان، منجر به کشته شدن ۳ غیرنظامی و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

 

جنایت های روزانه سعودی ها علیه مردم فقیر یمن به طور روزانه و با همدستی غرب ادامه دارد.

 

روز گذشته نیز سه غیرنظامی در حمله هوایی عربستان به مدرسه ای در استان الحدیده واقع در غرب یمن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

 

حملات ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان و امارت به مناطق مسکونی یمن در حالی صورت می گیرد که این ائتلاف از ۲۳ خرداد ماه ۹۷ حمله گسترده ای را علیه استان الحدیده در غرب یمن آغاز کرد تا بندر آن را اشغال کند، اما حملات مستمر و سنگین این ائتلاف که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه همراه است، نتیجه ای جز شکست برای سعودی ها و اماراتی ها در برنداشته است.

 

ائتلاف عربی برای جبران شکست های میدانی خود در برابر نیروهای یمنی، مناطق غیرنظامی و مسکونی را هدف قرار می دهد.

 

حملات به شهروندان بی دفاع یمنی در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان ها و مجامع جهانی همچنان صورت می گیرد.

 

عربستان از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را به بهانه بازگردان ‘ عبدربه منصور هادی ‘ رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت آغاز کرد.

 

تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تاکنون منجر به مرگ بیش از ۱۴ هزار یمنی شده و زیرساخت های این کشور را نابود کرده است.
ایرنا

یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی ‘بلک واتر’ به اسارت یمنی‌ها در آمد

رسانه های یمنی نوشتند: یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی ‘بلک واتر’ که برای امارات در یمن می جنگند و نزدیک به ‘محمدبن زاید’ ولیعهد امارات است به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن اسیر شد.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, یمن

صدها هزار نفره در صنعا علیه عملیات ائتلاف عربی راهپیمایی کردند

به گزارش المسیره، این تظاهرات با شعار “ساحل مسؤولیت همگان است” برگزار شد و تظاهرکنندگان بر لزوم بسیج شدن جهت مشارکت در جنگ ساحل غربی در کنار نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تأکید کردند.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, یمن

درخواست سیاستمداران و فعالان حقوق‌بشری انگلیس برای پایان مشارکت لندن در جنگ یمن

به نوشته روزنامه گاردین، اخبار مربوط به تهاجم نیروهای دولتی مورد حمایت عربستان و امارات به بندر الحدیده در یمن در ۱۹ ژوئن سال جاری میلادی یک فاجعه تهدیدکننده برای منطقه و برای هشت میلیون تن از مردم این کشور جنگ زده است که با خطر قحطی روبرو هستند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن