گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

جنجال در فرانسه بر سر استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت

درخواست تعویق نسل پنجم اینترنت در فرانسه با واکنش رئیس جمهور این کشور مواجه شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنان اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه علیه منتقدان استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه، اعتراض برخی از مخالفان دولت و هواداران محیط زیست را برانگیخت.

 

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه منتقدان استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه (۵G) را با «آمیش‌ها» مقایسه کرد. «آمیش‌ها» گروهی از پیروان مسیحیت در آمریکا هستند که به شیوه سنتی و بدون استفاده از فناوری‌های جدید زندگی می‌کنند.

 

امانوئل ماکرون همچنین منتقدان نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را متهم کرد که به دنبال بازگشت به دوران استفاده از «چراغ نفتی» هستند.

 

این سخنان رئیس جمهوری فرانسه پس از آن بیان شد که ۷۰ سیاستمدار هوادار محیط زیست و چپگرا خواستار تعویق راه اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه شدند. آنها بر لزوم تحقیق درباره تاثیر زیرساخت‌های این فناوری بر محیط زیست و سلامت انسان تاکید کردند.

 

ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپگرای «فرانسه سرکش» و رقیب امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷، یانیک ژدو، نامزد بالقوه سبزها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ و میشل روبیرولا، شهردار مارسی از جمله امضاءکنندگان درخواست تعویق راه اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه بودند.

 

به گزارش یورونیوز، منتقدان استفاده از این فناوری پس از اظهارات طعنه آمیز امانوئل ماکرون یادآوری کردند که رئیس جمهوری فرانسه پیش از این وعده داده بود تا توصیه‌های «مجمع شهروندان برای آب و هوا» از جمله تعویق استفاده از فناوری نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را اجرا خواهد کرد.

 

امانوئل ماکرون به دنبال جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» در فرانسه «مجمع شهروندان برای آب و هوا» را با مشارکت ۱۵۰ شهروند که به قید قرعه انتخاب شده بودند تشکیل داد.

آتش‌سوزی در کالیفرنیا، پهنه‌ای به وسعت ۱۰ برابر شهر نیویورک + فیلم

آتش سوزی در کالیفرنیا در سال جاری رکورد بی‌سابقه‌ای برجای گذارد بطوریکه تاکنون حدود ۸۰۹هزار هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخته؛ پهنه‌ای که به اندازه ۱۰ برابر شهر نیویورک گزارش شده است.

ادامه

امریکا, جهان, حوادث, خبر, محیط زیست, ویدیو

زلزله‌ای به‌‌بزرگی ۵.۱ ریشتر۲ بامداد امروز رامیان دراستان گلستان را لرزاند

حوالی ساعت ۲ بامداد امروز زلزله‌ای با قدرت ۵.۱ در مقیاس ریشتر شهرستان رامیان را لرزاند که متأسفانه منجر به مصدومیت تعدادی از مردم و خسارت واحدهای مسکونی و مسدود شدن برخی محورها شده است.

ادامه

ایران, حوادث, خبر, محیط زیست

در گفتگو با اقتصاد ۲۴؛ متهمان اتلاف منابع آبی دولت‌ها هستند نه کشاورزان

محمدقلی یوسفی گفت: کشور در وضعیت خشکسالی باید در انتظار پیامد‌های ناخوشایند باشد؛ به ویژه در بحث اقتصاد با مشکلاتی روبرو خواهد شد که قطعاً دولتمردان تارنمایی از آن را می‌توانند ترسیم کنند؛ اما سوء مدیریت در بخش کلان حتی اجازه اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و مقطعی در برابر این پدیده را هم نمی‌دهد.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, مقاله