مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

جنت یلن نخستین وزیر زن دارایی و خزانه‌داری آمریکا شد/ انصارالله به‌طور موقت از تحریم معاف شد

با تایید مجلس سنا، جنت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا به عنوان وزیر دارایی و خزانه‌داری کابینه جو بایدن تایید شد. او نخستین زن در تاریخ آمریکاست که سکان خزانه‌داری ایالات متحده و نبض دلار را در دست می‌گیرد.

 

به گزارش ایسنا، خانم یلن که ۷۴ سال دارد اقتصاددان برجسته‌ای است که در دوره ریاست جمهوری اوباما-بایدن رئیس بانک مرکزی آمریکا شد و پیش از آن هم در دهه ۹۰ مشاور اقتصادی بیل کلینتون بود.

 

از یلن به عنوان یک چهره کلیدی در پایان دادن به رکود اقتصادی سال ۲۰۰۷ یاد می‌شود.

 

او همچنین رئیس خزانه‌داری آمریکا بوده و آن‌طور که گزارش شده تمرکزش بر بررسی چگونگی تاثیر سیاست‌های بانکی بر زندگی کارگران و همچنین مصائب اقتصادی ناشی از افزایش فاصله طبقاتی است.

 

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ برخلاف سنت روسای‌جمهوری چند دهه گذشته، از انتصاب خانم یلن به عنوان رئیس خزانه داری برای یک دوره چهارساله دیگر، امتناع کرد. این رسم از زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون آغاز شده بود و هدف آن این بود که هر رئیس جمهور جدیدی، رئیس خزانه‌داری منصوب از سوی رئیس جمهوری قبلی را برای دور دوم هم بر سر کار نگه می دارد تا به این ترتیب از سیاسی شدن انتصاب مدیران خزانه‌داری پرهیز شود.

 

از زمان کنار گذاشته شدن توسط دونالد ترامپ، یلن بارها از رهبران سیاسی در واشنگتن خواسته بود که برای مقابله با مصائب اقتصادی همه گیری ویروس کرونا اقدام کنند.

 

کمیته اقتصادی مجلس سنا هفته گذشته با ۲۶ رای موافق و بدون هیچ رای مخالفی صلاحیت خانم یلن را تایید کرده بود و روز دوشنبه هم او در صحن اصلی مجلس سنا با کسب ۸۴ رای موافق در برابر ۱۴ رای مخالف موفق به کسب رای اعتماد شد.

 

اولین گام بزرگ بر سر راه او شکل دهی به طرح یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری بایدن برای مبارزه با کرونا و جلوگیری از بروز رکود اقتصادی است. او که در جلسات بررسی صلاحیت خود از این طرح دفاع کرده بود حالا باید در مقام وزارت دارایی و خزانه‌داری برای کنگره تبیین کند که چرا این بسته باید تنها یک ماه پس از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری کنگره تصویب شود.

 

 

آمریکا معافیت موقت تحریمی برای انصارالله صادر کرد

 

وزارت خزانه داری آمریکا دوشنبه شب مجوز معاملات و تراکنش های مالی با جنبش “انصار الله” یمن را تا تاریخ ۲۶ فوریه صادر کرد.

 

به گزارش روسیا الیوم، دولت آمریکا شب گذشته تمامی تبادلات مالی با انصارالله یمن را برای یک ماه و تا بازنگری دقیق تحریم های اعمالی توسط دونالد ترامپ آزاد کرد.

 

طبق این مجوز شرکت ها و بانک های دخیل در معاملات با یمن تا تاریخ ۲۶ فوریه به خاطر تبادلات مالی با انصارالله تحت تحریم قرار نمی گیرند.

 

پیشتر رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که واشنگتن بازبینی در تصمیم درج “انصارالله” به عنوان یک سازمان “تروریستی” را آغاز کرده است.

 

این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در پی نگرانی‌های سازمان ملل و نیز درخواست های پیاپی نهادهای امدارسان و گروههای حقوق بشری برای لغو این تصمیم صورت گرفته است.

 

دولت دونالد ترامپ سه شنبه گذشته در آخرین ساعات حضورش در کاخ سفید جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های “تروریستی” قرار داد.

شی جین‌پینگ نسبت به شکل‌گیری “جنگ سرد جدید” هشدار داد

رئیس‌جمهور چین در سخنرانی در کنفرانس مجازی مجمع جهانی اقتصاد تحت عنوان “دستور کار داووس” هشدار داد “یک جنگ سرد جدید” ممکن است تبدیل به یک جنگ داع شود و باید از آن اجتناب کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

لاوروف تصمیم آمریکا درباره کوبا را محکوم کرد

وزیر خارجه روسیه در رایزنی با همتای کوبایی خود، تصمیم آمریکا برای گنجاندن این کشور در فهرست کشورهای به اصطلاح “حامی تروریسم” را محکوم کرده و بار دیگر خواستار لغو محاصره تجاری-اقتصادی هاوانا شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, کوبا

گزینه وزیر خزانه‌داری بایدن: تنها در صورت پایبندی ایران به برجام تحریم‌ها رفع می‌شوند

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت وزارت خزانه‌داری این کشور سیاست واشنگتن درباره رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران را تشریح کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایران, بانک جهانی, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صندوق بین‌المللی پول, مذاکرات اتمی, مصاحبه و گفتگو

راهکار کاترین اشتون و چاک هیگل؛ بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام

با چراغ سبز دولت جو بایدن برای آغاز گفت‌وگوها پیرامون آینده توافق هسته‌ای ایران، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر دفاع اسبق آمریکا خواستار اجرای کامل این توافق بدون تغیین پیش‌شرط شدند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, سازمان ملل, مذاکرات اتمی