درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

وزیر خارجه الجزایر: سازمان ملل متحد توانایی حمایت از ستمدیدگان را ندارد

وزیر امور خارجه الجزایر گفت: سازمان ملل متحد دیگر توانایی کمک به ستم دیدگان جهان را ندارد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد عطاف روز چهارشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای جنبش عدم تعهد افزود: سازمان ملل متحد دیگر قادر نیست کمک به ستم دیدگان را تضمین کند و پناهگاه آنان باشد. وی گفت: ... وزیر خارجه الجزایر: سازمان ملل متحد توانایی حمایت از ستمدیدگان را ندارد

ادامه

آذربایجان, الجزایر, ایران, جنبش غیر متعهدها, جهان, سازمان ملل, گزارش, یوگوسلاوی

بیانیه جنبش عدم تعهد؛ تاکید بر حمایت از فلسطین و احترام به حاکمیت سوریه

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در بیانیه پایانی نشست خود در باکو بر حمایت از فلسطین و احترام به حاکمیت سوریه تأکید کردند.

ادامه

اذربایجان, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, غیر متعهدها, فلسطین

جنبش عدم تعهد تحریم‌های یکجانبه را محکوم کرد

جنبش عدم تعهد در بیانیه‌ای، تحریم‌های غیرقانونی ویکجانبه را محکوم کرد و خواستار برابری در توزیع واکسن کرونا در جهان شد.

 

به گزارش ایرنا؛ جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر دسترسی آسان، به موقع، عادلانه و جهانی همه کشورها به واکسن کووید ۱۹، خواستار اتخاد تدابیر فوری و موثر از سوی جامعه بین‌المللی برای برطرف کردن تحریم‌های غیر قانونی یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش در شرایط کووید ۱۹ شد.

 

در این بیانیه که به تصویب نمایندگان ۱۲۰ کشور عضو جنبش در نیویورک رسید، با اعلام حمایت از کشورهای تحت تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه، اینگونه تحریم‌ها به عنوان نقض منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل قویا محکوم شده است.

 

در این بیانیه همچنین نسبت به توزیع نابرابر واکسن کووید۱۹ میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه که مانع محو کامل بیماری در سطح جهانی می‌شود، به شدت ابراز نگرانی شده و از اقدمات به عمل آمده در چارچوب کواکس برای دسترسی ۹۲ کشور با اقتصاد ضعیف و متوسط به واکسن حمایت شده است.

 

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد همچنین نگرانی عمیق خود را از تصمیم برخی کشوهای معین جهت محدودسازی صادرات واکسن و تجهیزات پزشکی به کشورهای ثالث که تاثیرهای منفی بر تلاش‌های کشورهای در حال توسعه جهت مبارزه با بیماری کرونا می‌گذارد، ابراز کردند.

جنبش عدم تعهد، طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس شرقی را رد و محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, غیر متعهدها

اعتراض جنبش غیر متعهدها به آمریکا برای عدم صدور روادید ظریف

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای، اقدام دولت آمریکا در عدم صدور روادید وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل را به شدت مردود دانستند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سازمان ملل, غیر متعهدها

کنفرانس خبری «کوبا در مواجهه با تشدید جنگ اقتصادی آمریکا» در تهران

سفیر کوبا در تهران، تحریم‌های آمریکا بر ضد ملت‌ها را «جنگ اقتصادی» دانست و گفت: تحریم و محاصره اقتصادی توهین به جامعه بین‌المللی و جنایت علیه بشریت است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, غیر متعهدها, کوبا, ونزوئلا