تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

جنبش عدم تعهد اقدام ترامپ در خصوص جولان را محکوم کرد

جنبش عدم تعهد در واکنش به اقدم رئیس جمهور آمریکا در خصوص بلندی های جولان، این حرکت را محکوم کرد.

 

به گزارش سانا، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد (غیر متعهدها)، اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را محکوم کرد.

 

دفتر این جنبش در نیویورک با صدور بیانیه‌ای اقدام دونالد ترامپ در این خصوص را محکوم کرد و آن را غیر قانونی و ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل خواند.

 

جنبش عدم تعهد در این بیانیه از شورای امنیت سازمان خواست، مسئولیت خود را در قبال نقض آشکار و خطرناک قانون بین‌الملل و مبانی منشور سازمان ملل نشان دهد.

 

بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۶۷ تاکنون در اشغال اسرائیل بوده، بخشی از خاک سوریه است که طی جنگ شش روزه در آن سال به اشغال اسرائیل درآمد.

 

در قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت که در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۷ (میلادی) به اتفاق آرا تصویب شد، از اسرائیل خواسته شده است بلندی‌های جولان همراه با کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را به سوریه، اردن و فلسطین مسترد کند. با این وجود رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت اسرائیل بر این منطقه را به رسمیت شناخت.

مهر

مخالفت یکپارچه اتحادیه اروپا با تصمیم ترامپ در باره جولان

تمامی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ضمن مخالفت یکپارچه با شناسایی حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی، اعلام کردند که از تغییر سیاست آمریکا در باره این بخش از خاک سوریه پیروی نخواهند کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

اعضای اروپایی شورای امنیت: جولان بخشی از خاک سوریه است

پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت که نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد را برعهده دارند، آشکارا با تصمیم دولت آمریکا در ارتباط با به ‌رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی‌های جولان مخالفت کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, بلژیک, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, فرانسه, فلسطین, کویت, لهستان

درخواست سوریه از شورای امنیت برای برگزاری نشستی درباره جولان

دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد زمانی را برای برگزاری نشست فوری با هدف بررسی وضعیت جولان اشغالی و اقدام اخیر دولت آمریکا علیه این منطقه تعیین کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا