هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

جنبش عدم تعهد، طرح الحاق کرانه باختری را محکوم کرد

دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای تصمیم غیرقانونی صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و قدس شرقی را رد و محکوم کرد.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، دفتر هماهنگی این جنبش پیش از این در نیویورک با هیئت ترویکا به ریاست سفیر اردن پیرامون تحولات فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی نشستی برگزار کرده و به بررسی اقدامات اسرائیل از جمله طرح الحاق پرداخت که راهکار “تشکیل دو کشوری” در مرزهای چهارم ۱۹۶۷ را از بین برده و ضمن نقض حقوق بشر فعالیت‌های شهرک سازی را تشدید می‌کند.

 

در بیانیه این جنبش آمده است، جنبش عدم تعهد طرح‌های اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله غور اردن و منطقه‌ای که شهرک‌سازی کرده، محکوم می‌کند. این طرح‌ها نقض قوانین بین‌المللی و در راس آن کنوانسیون چهارم ژنو و دیگر قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل هستند.

 

این جنبش در بیانیه خود هشدار داد، اگر از اجرای این طرح اجتناب نشود چنین طرح‌هایی آثار ویرانگری برجای گذاشته و حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود، استقلال براساس راه کار تشکیل “دو کشوری”، تضمین صلح و امنیت دائمی طبق قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و اصول مادرید از جمله اصل سرزمین در ازای صلح و طرح صلح عربی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 

جنبش عدم تعهد در ادامه بیانیه بر اصل احترام به حاکمیت ارضی تأکید و خواستار توقف فوری و کامل تمامی سیاست‌ها و تدابیر غیرقانونی شد که هدف از آنها تغییر بافت جمعیتی، ماهیتی و وضعیت فلسطین است.

 

این جنبش از اسرائیل خواست به تعهدات خود به عنوان اشغالگر در همه مسائل در چارچوب توافقنامه چهارم ژنو، حکم دادگاه کیفری بین‌المللی که در سال ۲۰۰۴ صادر شد، قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ پایبند باشد. قطعنامه اخیر بر عدم مشروعیت فعالیت‌های شهرک سازی تصریح داشته و خواستار توقف تمامی نقض‌ها است و تأکید دارد که هیچ گونه تغییری را درباره خطوط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ از جمله در خصوص بیت‌المقدس اشغالی به رسمیت نخواهد

شناخت.

این جنبش از جامعه بین‌الملل خواست با توجه به عدم پایبندی اسرائیل اقدامات جدی اتخاذ و روابط تجاری خود را با شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین متوقف و واردات محصولات تولید شده در این شهرک‌ها را ممنوع اعلام کند.

 

اعضای جنبش عدم تعهد با اعلام اینکه طرح‌های اسرائیل برای الحاق، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد، از شورای امنیت خواستند به وظایف خود و اجرای قطعنامه صادره از سوی شورا در خصوص مسئله فلسطین عمل کند.

 

این جنبش در پایان بیانیه خود خواستار پایان دادن به اشغال گری اسرائیل و تحقق عدالت و حقوق ملت فلسطین از جمله تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی شد.

انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها

وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی, هلند

کمیسرعالی حقوق بشر: تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را لغو یا تعلیق کنید

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را برای کمک به روند مبارزه با کرونا شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, لیبی, ونزوئلا

هاآرتص: چرا مایک پومپئو تهدیدی فوری برای خاورمیانه است؟

دیوید روتکوف در هاآرتص نوشت: پمپئو این هفته در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل می‌شود. از فلسطینیان گرفته تا ایران، و همه خاورمیانه ای ها هستند که قیمت آن را پرداخت خواهند کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فلسطین