چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

جنبش حذف مجسمه‌ی برده داران؛ پایین آوردن تندیس مردی که در جامائیکا ۵۰۰ برده داشت

شورای منطقه تاور هملتس شهر لندن روز سه‌شنبه ۹ ژوئن اعلام کردند که مجسمه رابرت میلیگان، برده‌دار بریتانیایی از خیابان وست‌ایندیا در شرق این شهر پایین آورده شد.

 

جنبش حذف مجسمه‌هایی که در دوره‌ای از تاریخ در برده‌داری و نژادپرستی علیه نوع بشر فعالیت داشتند در بریتانیا وارد فاز تازه‌ای شده است. به ویژه پس از آنکه صادق خان، شهردار لندن به صراحت از برنامه‌هایش برای بازبینی مجسمه‌های مرتبط با تاریخ برده‌داری و نژادپرستی خبر داد و تاکید کرد باید مطمئن شویم که چنین شخصیت‌هایی در این کشور ستایش نمی‌شوند.

 

رابرت میلیگان و خانواده‌اش مالکان مزارع شکر در جامائیکا بودند.

 

رابرت میلیگان یک تاجر برده بود که به هنگام مرگ در سال ۱۸۰۹ دو مزرعه در جامائیکا و بیش از ۵۰۰ برده داشت

 

او یک تاجر برده بود که به هنگام مرگ در سال ۱۸۰۹ دو مزرعه در جامائیکا و بیش از ۵۰۰ برده داشت.

 

این مجسمه در خارج از موزه داک‌لندز لندن تعبیه شده بود. موزه داک‌لندز لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «بناها و دیگر اماکن و سایت‌های تاریخی را نیز بررسی خواهد کرد.»

 

در بیانیه این موزه همچنین آمده است: «این مجسمه برای مدت طولانی به شکل نامطبوعی در بیرون این موزه به نمایش درآمده بود.»

 

در روز هفتم ژوئن معترضان در شهر بریستول بریتانیا توانستند تندیس تاریخی ادوارد کلستون از برده داران دوره گذشته را پایین بیاورند.

 

همچنین به دنبال تظاهرات معترضان بلژیکی در نهایت یکی از تندیس‌های لئوپولد دوم، پادشاه پیشین این کشور در شهر بندری آنتورپ به پایین کشیده شد. این در حالی است که همچنان تندیس اصلی لئوپولد در پایتخت اتحادیه اروپا، بروکسل و دیگر شهرهای کشور بلژیک پابرجاست.

 

یکی از مسولان شهری بروکسل روز گذشته از لزوم تصمیم گیری سریع دولت در برچیدن تندیس پادشاه سابق بلژیک خبر داد. او در گفتگو با یورونیوز تصریح کرد که درخواست مزبور را به اطلاع مسولان مربوطه دولت می رساند.

 

گوترش: وحشی‌گری پلیس آمریکا باعث مرگ سیاه‌پوست آمریکایی شد

دبیرکل سازمان ملل اقدام پلیس سفید پوست ایالات متحده در قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی را «وحشی‎گری» خواند و گفت که نژادپرستی به طور آشکار با منشور این سازمان تناقض دارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

بایدن: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد

جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری، پس از سفر به هیوستون تگزاس برای دلجویی و دیدار با خانواده یک جوان سیاه‌پوست کشته شده به دست یک افسر پلیس گفت: جورج فلوید جهان را تغییر خواهد داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خبر

تظاهرات برزیلی‌ها علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های بولسونارو

صدها نفر از مردم برزیل در راستای تقویت دموکراسی و همچنین علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های ژائیر بولسونارو رییس‌جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی