اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

«ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پی هشدارهای سازمان ملل درباره وضعیت مردم نوار غزه اعلام کرد که محدودیت‌ها و مانع تراشی رژیم اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه «جنایت جنگی» است. به گزارش ایرنا، «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت ... سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی

گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به تحقیقات انگلیس درباره جنایات نیروی ویژه این کشور در افغانستان، از نبود نظارت بر عملکرد نیروهای ویژه و خودسری آن‌ها انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، تحقیقات دادگاه‌های انگلیس درباره کشتار ۸۰ افغان توسط سرویس هوایی ویژه انگلیس (اس.ای.اس) در افغانستان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در جریان است. ... گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

ادامه

آسیای مرکزی, افغانستان, جنایات جنگی, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب اروپا, گزارش

شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

شیلی، شرکت‌های اسرائیل را از فهرست شرکت‌کنندگان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع شیلی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تصمیم دولت شیلی، نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا (FIDAE) که از نهم تا ۱۴ آوریل (۲۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، پذیرای ... شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, خاورمیانه, خبر, شیلی, فلسطین, مکزیک

خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

نظامی سابق آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در واشنگتن در اعتراض به جنگ غزه دست به خودسوزی زد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با اسرائیل در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم ... خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

ادامه

آمریکا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, گرسنگی, نسل کشی

جنایت جنگی نظامیان هلندی در افغانستان

وکلای مدافع قربانیان جنایات جنگی نظامیان هلندی در افغانستان با گذشت سه ماه از اظهارات وزارت دفاع هلند مبنی بر بررسی گزارش جنایات جنگی تاکید می‌کنند که این نظامیان خارجی مرتکب جرایم جنگی شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وکلای مدافع قربانیان حملات نظامیان هلندی در افغانستان به رسانه‌ها گفته‌اند که این نظامیان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

 

این وکلای مدافع با اشاره به حملات نظامیان هلندی در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان تاکید می‌کنند که حملات این نظامیان نشان می‌دهد که زندگی یک شهروند افغانستان ارزشی نداشته است.

 

اوایل دی ماه سال گذشته، «سروی هولزکن» نظامی بازنشسته هلند به جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اعتراف کرد که در سال ۲۰۰۷ میلادی در حالی که در ولایت ارزگان حضور داشت با توپخانه به سمت منازل غیرنظامیان شلیک کرده و امکان دارد که شماری را کشته باشد.

 

این نظامی بازنشسته هلندی به نشریه «ترو» گفته بود که نیروهای هلندی گمان می‌کردند که در خانه‌های مورد هدف حمله آنها اعضای طالبان حضور دارند، ولی پس از تیرندازی متوجه حضور غیرنظامیان در این منازل شدند.

 

وی همچنین تصریح کرد که این حمله براساس ارتباطات رادیویی انجام شد و افرادی که در جریان مورد هدف قرار گرفته بودند با آتش متقابل به حمله آن‌ها پاسخ ندادند.

 

پس از این اظهارات، وزارت دفاع هلند از دادستانهای این کشور خواست تا تحقیقات درباره این رویداد را آغاز کنند.

 

چندی پیش نیز وزارت دفاع استرالیا در گزارشی درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور تنها کشته شدن ۳۹ تبعه افغان بدست نیروهای استرالیایی را تایید کرده بود.

 

افشای گوشه‌ای از جنایات نظامیان خارجی در افغانستان در حالی تایید شده که در دو دهه اخیر همه نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکایی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند اما آمریکا با قُلدری از بررسی جنایات نظامیانش در افغانستان جلوگیری کرده است.

 

تاکنون تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو روادید دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن مواجه شده است.

چین؛ قدرتی جهانی که غرب نمی‌تواند نادیده‌ بگیرد

یک رسانه آلمانی با اشاره به قدرت و نفوذ کشور چین در اقتصاد و معادلات بین‌المللی، در مورد پیامدهای رویارویی و زورآزمایی اتحادیه اروپا با این کشور هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, کانادا

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

اورشلیم‌پست؛ پیش‌‌‌‌‌بینی پیگرد نتانیاهو، گانتس و یعالون از سوی دیوان کیفری بین‌الملل

تعدادی از مسئولان ارشد اسرائیل پیش‌بینی کردند که دیوان کیفری بین‌الملل بنیامین نتانیاهو، بنی گانتس و موشه یعالون را تحت پیگرد قرار دهد.

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین

صربستان به دنبال شکایت از ناتو

تیم حقوقی صربستان در حال تکمیل پرونده ای برای شکایت بر علیه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل استفاده این سازمان از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده در دهه نود میلادیی و در جنگ داخل یوگسلاوی سابق است.

ادامه

ایتالیا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق اروپا, صربستان, یوگوسلاوی