آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

جمع بدهی‌های آمریکا بیش از ۸۶ تریلیون دلار شد!

از مجموع بدهی های آمریکا، بیش از ۲۸ تریلیون دلار آن مربوط به بدهی های دولت است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه آوریل به ۲۸ تریلیون و ۲۳۴  میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۴ هزار و ۷۴۸ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۵ هزار و ۳۰۹ دلار بوده است.

 

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه آوریل به سه تریلیون و ۲۵۶ میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۹۸ میلیارد و ۸۳۵ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۱۷ میلیارد و ۹۱۷ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۲۵ میلیارد و ۵۲۶ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۳۹۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار است.

 

هم‌چنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۶ تریلیون و ۲۲۵ میلیارد و ۲۴۸ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۳۴۸ میلیارد و ۷۹۸ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۲۷ میلیارد و ۶۶۳ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

 

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۷۷ میلیارد و ۱۵۴ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در این ماه ۹۴۳ میلیارد و ۹۶۷ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۲۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

 

در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۶۱ تریلیون دلار و ۶۷۶ میلیارد دلار و مجموع دارایی‌های خانوارهای آمریکایی ۱۳۳ تریلیون و ۴۲۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

دلارهایی که به‌جای ورود به تولید در کشورهای دیگر ویلا می‌شوند

یک اقتصاددان گفت: اگر می‌خواهیم وضع طبقاتِ حقوق‌بگیرِ ثابت مثل کارگران و کارمندان و طبقه‌ی متوسط خوب شود، باید سلامت اقتصادی را به اقتصاد ایران برگردانیم.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو

پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو