استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

جلسه حزب کمونیست چین در باره اصلاحات

به گزارش رویترز، حزب حاکم کمونیست چین اعلام کرد در آستانه انحلال دولت این کشور در ماه آینده میلادی جلسه سه روزه با حضور اعضای ارشد این حزب و با هدف گفت‌وگو بر سر تعمیق اصلاحات را برگزار خواهد کرد.

 

در این جلسه همچنین احتمالا درباره سمت‌های کلیدی این حزب نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

 

بیانیه حزب حاکم کمونیست چین امروز – شنبه – پس از نشست این حزب به ریاست «شین جین پینگ» رئیس‌جمهوری و رئیس حزب کمونیست چین صادر شد. به نوشته خبرگزاری شینهوا، جلسه کمیته مرکزی این حزب از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ فوریه برگزار می‌شود.

 

کمیته مرکزی بزرگ‌ترین بدنه تصمیم‌گیرنده نخبگان حزب کمونیست حاکم چین است و از ۲۰۴ عضو دائم و ۱۷۰ عضو علی‌البدل تشکیل می‌شود.

 

این جلسه که قرار است با نظارت رئیس‌جمهور چین برگزار شود، پیشنهادات درباره تعمیق اصلاحات در بدنه دولت را به بحث و بررسی می‌گذارد.

 

درباره اینکه این اصلاحات شامل چه مواردی خواهد بود، جزئیاتی اعلام نشده است.
ایلنا

سئول مذاکرات دو کره را راه حل اصلی برای مشکل اتمی کره شمالی می‌داند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کره‌ جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سئول به دنبال ورود به مذاکره‌ای همه جانبه و ادامه مذاکرات بین دو کره و همچنین مذاکره کره شمالی و آمریکا به عنوان قطب‌های اصلی در حل مشکل اتمی پیونگ یانگ است.

ادامه

جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

دادگاهی در کره جنوبی دولت این کشور را محکوم به‌پرداخت غرامت به ۱۱۷ کارگر جنسی کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک وکیل از یک شرکت حقوقی گفت: دولت کره جنوبی برخی افراد را که در مناطق نزدیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا زندگی می‌کنند، به روسپیگری تشویق کرده است و حتی زیرساخت‌هایی را در این مناطق توسعه داده و این قبیل کارها را در قالب وطن‌پرستی بین آنها ترویج کرده است!

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کره جنوبی

چین: آمریکا به شکلی بیمارگونه و افراطی احساس ناامنی می‌کند

این مطلب پس از آن عنوان شد که ‘دانیل کوتز’ از آژانس امنیت و اطلاعات آمریکا اعلام کرد که این کشور از جبهه های مختلف در معرض تهدید چین قرار دهد و در محاصره چین قرار گرفته است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

سی ان ان: مردم کره جنوبی خواهان ملاقات سران دو کره هستند

شبکه تلویزیونی سی ان ان بعد از دعوت رهبر کره شمالی از رئیس جمهوری کره جنوبی برای سفر به ‘پیونگ یانگ’، گزارش داد: اکثر مردم کره جنوبی خواهان انجام این ملاقات و سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به پیونگ یانگ هستند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی